Meerdere PC's met Speedtouch 510i wil niet

Pagina: 1
Acties:

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:55

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Hoi,

na vele en vele topics hier op GoT te hebben gelezen kom ik het maar vragen.

Ik heb zojuist het xs4all dhz pakket ontvangen met een Alcatel Speedtouch 510i modem.

Hoe heb ik het aangesloten?

code:
1
2
3
Modem ---- Switch (modem in uplink)
                       |        |
                      PC1       PC2

Ik stop in PC 1 de KPN cd en ga netjes volgens het boekje ADSL installeren!
woei! werkt!!

Ik ga naar PC 2 en gooi de CD er daar ook in, ik zeg alleen de optie configure lan, stond in het boekje.

PC2 kan niet internetten, maar PC1 ook niet.

Ik zet modem uit en weer aan, reboot beide pc's, maar helaas.
Ik trek PC1 uit de switch en reboot modem, joepie, PC 2 kan internetten!

Ik dus snel hier op GoT zoeken wat het kan zijn, iedereen gewoon overal zeggen dat die 510i al een router is.

Ik ben slim, dus stel op beide PC's het volgende in:
IP: 10.0.0.150 (pc 2 10.0.0.151)
Subnet: 255.0.0.0
Gateway: 10.0.0.138

Jaaaa, PC 2 kan internetten, ik prik PC 1 weer in de hub, bam inet d00d.
geen van de PC's kan meer internetten

Als DNS heb ik zowel 10.0.0.138 als de xs4all DNS servers gehad, geen resultaat.
Ik trek PC1 uit de switch en reboot modem, ja, PC2 kan weer internetten!

Ik zet PC 1 uit en prik hem in de switch, PC2 kan nog op inet, maar ik druk op de power knop en PC2 kan niet meer internetten.

Op een of andere manier slaat dat modem uit als er dus twee PC's aan de switch zitten.

Ik heb adsl basic van xs4all.

Owja, ik heb DHCP server uit en aangezet op het modem maar geen resultaat.

Wie-o-wie weet dit?

[ Voor 4% gewijzigd door Snow_King op 18-04-2003 17:31 ]

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Geen prob. met de connection naar je provider dus, maar een probleem op je LAN. En dus gaat 'ie naar NT :)

I&T -> NT

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
kleine kick

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:24
je hoeft dat apparaat maar 1 x te configgen.

De overige clients gewoon alles op DHCP zetten.

Welke ip adressen krijgen de machines dan als alles aanstaat?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:19

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Modem in de uplink? Hoezo dat? Kijk of je wel goede kabels gebruikt en of je switch misschien zowel op 10mbit als op 100mbit tegelijk kan draaien omdat een van je PC's daar misschien om vraagt.

Anyway, ik heb die cd van KPN voor de modem niet gebruikt en heb de instellingen als volgt staan (noot: ik heb geen xs4all):

IP: 10.0.0.15x
Subnet: 255.255.255.0
DNS: 10.0.0.138 (en niet een dns van mijn provider)

Op de modem zelf heb ik DHCP aanstaan, maar zou ik uit kunnen doen want alle IP's staan toch op vaste adressen ingesteld. Zowel met DHCP als zonder werkt het.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Ik zal eens kijken naar die 10/100Mbit switching

Verwijderd

Heeft een van jullie al een oplossing hiervoor gevonden??? Ik heb hier namelijk hetzelfde probleem.

Verwijderd

Klinkt misschien heel erg raar, maar het volgende ZOU het probleem kunnen zijn (Zie topic Dubbel MAC adres :-((( ) Misschien twee dezelfde MAC adressen op het interne netwerk?

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Ik heb zelf niet de oplossing gevonden, maar een vriend van mij wel, hij had het over de DHCP adressen van xs4all invullen :? ik zal hem eens even bellen voor je, vraag het ff na!

Verwijderd

Dubbel MAC adres is het volgens mij niet. Ben nu niet ter plaatse dus weet dit niet zeker. Dit lijkt me overigens ook vrij sterk aangezien het zo af en toe wel werkt.

DHCP adressen van XS4ALL invullen??? Hopelijk kun je me daar meer over vertellen.

Ik heb ook al ergens gelezen dat de switch stuk zou kunnen zijn, dacht eigenlijk dat zoiets niet snel stuk zou kunnen gaan. Het is overigens ook nog eens een nieuwe switch.

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-08 13:47

Local Host

Het forum is om te leren.

En als je de modem gewoon op een poort van de switch aansluit ( dus niet in de uplink ) ( modem = eigenlijk toch ook gewoon " een pc " dus heb je niet persee de uplink nodig ? )

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
ik heb even die gast gebeld voor je Avalanche :)

Vul dit in:

PC 1:
IP: 10.0.0.150
Sub: 255.255.255.0

DNS
<neem de gene van je provider>

PC 2:
IP: 10.0.0.151
Sub: 255.255.255.0

DNS
<neem de gene van je provider>

Je telt bij het ip voor elke PC steeds een op, dus PC 3 krijgt: 10.0.0.152

De modem zit in de uplink poort van de switch.
Zo werkt het!

Verwijderd

Snow_King:
Heb dit volgens mij al een keer gedeeltelijk geprobeerd, heb namelijk de DNS toen automatisch laten toewijzen.

Wat betreft de uplink van de switch: de switch heeft geen uplink, mij is verteld dat iedere poort als uplink kan functioneren.

Ik heb het betreffende probleem nogmaals doorgelezen en het probleem bij mij is net iets anders. Soms is het namelijk wel mogelijk om met twee computers tegelijkertijd te internetten. Na verloop van tijd valt op de ene computer de verbinding gewoon weg en is er dus geen internet meer. De modem is dan ook niet meer te benaderen. Na beide computers en de switch een keer uit en aan geschakeld te hebben werkt het geheel weer.

Als ik het goed heb moet de Speedtouch 510i (zonder tweak of hack) kunnen fungeren als Router.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Klopt, Ik heb hetzelfde probleem gehad.

Oorzaak : Ik had de config. van de installatiecd van de router gebruikt.

Oplossing : Door de config. van de KPN Cd te gebruiken werd mijn router volledig als NAT Router ingesteld. De router "Belt" in bij xs4all en al mijn PC's kunnen internetten.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

_/-\o_ Hartelijk bedankt _/-\o_, zal de oplossing deze week nog testen op de betreffende vestiging. Hopelijk is het probleem hiermee opgelost. O-)

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:44 ]

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-08 22:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Cobra_Lup schreef op 19 May 2003 @ 16:59:
Klopt, Ik heb hetzelfde probleem gehad.

Oorzaak : Ik had de config. van de installatiecd van de router gebruikt.

Oplossing : Door de config. van de KPN Cd te gebruiken werd mijn router volledig als NAT Router ingesteld. De router "Belt" in bij xs4all en al mijn PC's kunnen internetten.
Klopt ja!
K"heb me d'r de 2e keer ook weer in vergist, dat je idd de KPN cd moet hebben... das de enige cd die blijkbaar de juiste drivers voor dat ding kan vinden ofzow...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Pagina: 1