Toon posts:

[C#] frames met 3 webforms vuurt 3x Session_Start af

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een website index.htm met hierin frames. Deze zijn gelinkt naar 3 webforms.
Als ik nu de index.htm opstart dan vuurt in in de global.asax 3x het event
Session_Start af. Telkens hebben deze sessions dan een andere SessionId.

Dit moet dus niet aangezien ik in het ene frame gegevens aanwil uit het andere frame. Er zou dus 1 session moeten zijn voor alles. Dus als ik index.htm open zou ie maar 1x Session_Start mogen aanroepen.
Iemand hiermee eerder in aanraking gekomen of iemand een oplossing?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Mmm dat is vreemd. Ik heb ook wel eens met frames gewerkt en bij mij werd wel dezelfde sessie gebruikt. Mischien kan je het anders oplossen door je index.htm een index.aspx te maken. Dan word bij je request voor je index.aspx al een sessie aangemaakt. Waarschijnlijk is je probleem nou dat je browser 3 keer tegelijk een request stuurt terwijl hij nog geen coockie heeft met zijn sessie id dus maakt de server 3 nieuwe sessie's aan.

Dit kan je natuurlijk makkelijk verhelpen door te zorgen dat er eerst een andere aspx pagina aangeroepen wordt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

[rml][ ASP.NET] Sessions[/rml]

Vraag 1 had hetzelfde probleem. Zie eveneens [rml][ asp.net] weer een sessieprobleem[/rml]

[ Voor 34% gewijzigd door gorgi_19 op 19-04-2003 00:45 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
klopt, had ik allebij idd al gezien. Helaas wordt hier niet echt een oplossing aangedragen. De manier waarop het 2de topic het oplost vind ik niet echt lekker...
Daarom starte ik maar een nieuw topic

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
index.htm renamen naar index.aspx en er een aspx page van maken. Dit is een zeer oud probleem, dat zn oorsprong heeft in het feit dat elke page in een frameset in feite een aparte page is en dus een apart request doet. Omdat je een .htm page hebt met de frameset, is er nog geen session object, dus maakt iedere page bij ieder request een session aan. Maak je de index.htm een index.asp of index.aspx, dan maakt DIE page al de sessionobject aan en zal iedere page IN de frameset refereren naar dat object, want je browser zal bij het requesten van iedere page in de frameset de sessioncookie meesturen die de browser heeft gekregen bij index.asp(x) , wat op de webserver resulteert dat je 1 sessionobject hebt in alle drie de pages.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Verwijderd

Topicstarter
merci! dat miste ik in de andere topics.. Nu weer lekker verder devven :)

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
n.p. :) De 1e keer dat ik dit probleem had was in 1996. Het is al vrij oud ;) (er is ook een KB artikel over geloof ik, maar daar moet je maar net tegenaan lopen :) )

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Pagina: 1