Toon posts:

[javascript] Ingewikkelde stringbewerking?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen. Ik ben bezig met een javascriptje, maar ik kom er écht niet uit. Ook de search leverde niets op, dus post ik het maar :)

Ik heb een stuk HTML code, met daarin een link: die code ziet er dus ongeveer zo uit:
code:
1
Hallo, ik ben een stukje HTML code! Klik <a href="link.html" target=_blank>hier</a> om een nieuw venster te openen met link.html

Nu moet ik met javascript de link uit dit stukje slopen. Ik weet echter van tevoren niet naar welk bestand de link gaat, en ook niet wat de 'target' is. Een 'simpele' string-replace is dus niet mogelijk :( Heeft iemand enig idee hoe ik het bovenstaande om kan zetten naar

code:
1
Hallo, ik ben een stukje HTML code! Klik hier om een nieuw venster te openen met link.html

Alvast bedankt!

• beetle71
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 17:05
kijk hier maar eens naar: geGoogled
Dit probleem zul je op moeten lossen mbv reguliere expressies.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Met een regexp:

JavaScript:
1
strString = strString.replace(/<[^>]*>/g, '');

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm.. Ik zie het fenomeen 'regexp' wel eens voorbij komen op het forum, maar wat het betekent? Ik heb geen idee? Ook de post met al die tekentjes van crisp is me onduidelijk, srry! Misschien kunnen jullie het wat meer uitleggen, of een link naar een goede site geven?

• beetle71
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 17:05
Heb je mijn post bekeken??

De eerste hit die google geeft is namelijk een heel verhaal over wat regexp zijn, wat je er mee kan enz.. (helaas wel in het engels, maar met een beetje zoeken moet je die wel vinden.

Kijk hier eens, weliswaar niet expliciet voor javascript, maar het legt een en ander wel uit in het nederlands.

[ Voor 3% gewijzigd door beetle71 op 18-04-2003 20:24 ]

Verwijderd

Ons aller admin, drm, heeft ook een eenvoudige tutorial over Regular Expressions geschreven, dat verduidelijkt de zaak behoorlijk voor jou denk ik :)

succes ermee :)

Verwijderd

Topicstarter
Okay, tnx! Ik geloof dat ik hier wat mee kan!
Pagina: 1