tweakers magazinne????

Pagina: 1
Acties:

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-03 10:49
Ik vroeg me wel eens af of het niet een idee was om een tweakers magazinne te maken met artikelen enz.(net zoals HWI)
is dat niet mogenlijk???
(ik denk dat ik hier niet goed zit maar ik kan nergens bedenken waar `ie wel moet)

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Dit hoort in TFF thuis.

Hier is al vaker over gefilosofeerd, ook binnen de Tweakers.net -crew. Op korte termijn zijn er geen plannen iig, omdat de leiding tot nu toe er van overtuigd is dat interactie en de site zelf weinig baat zullen hebben bij een blad als toevoeging. Zelf denk ik daar wat genuanceerder over, maar ook qua personele bezetting hebben we momenteel al de handen vol om alle te verrichten werkzaamheden, uitbreidingen en verbeteringen t.b.v. de site uit te voeren. Een regelmatig verschijnend blad erbij zou veel werk, geld, en risicos vergen, maar weinig extra inkomsten of toegevoegde waarde betekenen, zo is de verwachting i.h.a..

[ Voor 6% gewijzigd door Cookie op 18-04-2003 17:18 ]

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Verwijderd

Ga je gang zou ik zeggen. :)

edit:

Gebruik ook eens de search:
Tweakers Magazine..
Tweakers.net........ tijdschrift ?!?!?
...

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:15
Hmm de content is er natuurlijk al nog een leuk design en je bent klaar :)
Oftewel het zou best makkelijk kunnen worden gemaakt maar is er vraag naar is de vraag :P

[ Voor 39% gewijzigd door Eskimootje op 18-04-2003 17:18 ]

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-03 18:37

Jaymz

Keep on moving !

W&L -> TFF

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00
hardwareinfo is sinds dat blad uit mn favorieten verdwenen. die site is er echt op achteruit gegaan sinds ze dat blad kregen. waarschijnlijk concentreerden ze zich teveel op dat blad waardoor er de site bij in schoot. bovendien werd je voor sommige reviews naar het blad verwezen... bovendien is de pc-bladen markt aardig verzadigd.

nee, liever houden zoals het is, tweakers.net is perfect!
[/mening]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Eskimootje
Een markt is nooit verzadigd, zolang je maar met een beter produkt komt zal iemand het kopen. Kijk als je nogmaals hetzelfde doet qua kwaliteit/inhoud zal er weinig vraag zijn maak je iets goeds word het echt wel verkocht.

• zeef
  • Laatst online: 08-03 06:31
Wat mij het grootste nadeel lijkt is de tijd tussen nieuws en dat het blad op de mat ligt. Dat is zo tussen de 5 en 8 weken.

• Eskimootje
Misschien een blad uitbrengen over casemodden ofzo dan? Hoeft niet zo frequent te verschijnen natuurlijk maar is wel erg leuk natuurlijk. Nieuws is idd zoiezo sneller via het internet, daarom moet je dat soort dingen niet aanbieden dat is zinloos.

[ Voor 3% gewijzigd door Eskimootje op 18-04-2003 17:29 ]

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02 11:57
zeef schreef op 18 april 2003 @ 17:26:
Wat mij het grootste nadeel lijkt is de tijd tussen nieuws en dat het blad op de mat ligt. Dat is zo tussen de 5 en 8 weken.
das natuurlijk waar maar je zou hiermee wel een groter publiek kunnen bereiken, je kan in een blad nl altijd nog (p)reviews en andere artikelen (zoals de recente RAID artikelen) nog eens publiceren je zou ook aanvullende content op de artikelen in 't blad op de site kunnen zetten waar mensen dan voor moeten betalen (de betalende leden kunnen er dan al bij)

I'm not weird, I'm a limited edition

• zeef
  • Laatst online: 08-03 06:31
Financieel en personeel is het nu iig niet haalbaar :)

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:21
testcase schreef op 18 April 2003 @ 17:15:
Een regelmatig verschijnend blad erbij zou veel werk, geld, en risicos vergen, maar weinig extra inkomsten of toegevoegde waarde betekenen, zo is de verwachting i.h.a..
Euh? Er is zeer zeker geld mee te verdienen, kijk maar naar Hardware.info? Waarom denk je dat hun focus niet meer zozeer op de site ligt maar meer op de blad? Uiteraard > inkomsten.

Echter heeft tweakers op dit moment nog te weinig eigen content (en dan bedoel ik niet het nieuws, maar reviews, tests, etc) om een blad mee te vullen. Daarnaast moet je ook over de juiste contacten beschikken (een groot deel van de HW.info crew was al werkzaam voor verschillende bladen).

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Vergis je niet in de tijd etc. die er ingestopt moet worden. Je hebt mensen nodig die fatsoenlijk en overzichtelijk een artikel in elkaar kunnen zetten, je hebt mensen nodig die sponsors zoeken voor een dergelijk blad, want zonder sponsors ga je het sowieso niet redden. Maar goed, ik zou er zeker wel een abbo op nemen, als de kosten tenminste niet extreem hoog zijn.
Een blad dat casemods behandeld (evt. een inzendhoek waar mensen hun eigen mods naar toe kunnen sturen ofzo (mod van de maand?!?) en waar bijvoorbeeld ook de Best Buy Guide in uitgediept kan worden met screenshots van benchmarks etc.).

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
The Source schreef op 19 April 2003 @ 14:43:
[...]Euh? Er is zeer zeker geld mee te verdienen, kijk maar naar Hardware.info? Waarom denk je dat hun focus niet meer zozeer op de site ligt maar meer op de blad? Uiteraard > inkomsten.
Ik heb geen idee wat een blad van HWI doet in omzet/winst qua €€€, of welke oplage het heeft.
Echter heeft tweakers op dit moment nog te weinig eigen content (en dan bedoel ik niet het nieuws, maar reviews, tests, etc) om een blad mee te vullen. Daarnaast moet je ook over de juiste contacten beschikken (een groot deel van de HW.info crew was al werkzaam voor verschillende bladen).
Dat is onze formule natuurlijk ook een beetje. De ratio tijd/opbrengst voor eigen reviews t.o.v. bijeenbrengen en verwerken nationale en internationale reviews en nieuws is totaal anders. We hebben wel wat eigen reviews en features, en willen dat in de nabije toekomst ook wat beter opzetten. Inmiddels hebben we geregeld dat ook reviews vanaf het forum hun weg naar de FP kunnen gaan vinden bijvoorbeeld. Een blad als het Nederlandse c't heeft nauwelijks eigen content, maar heeft ze van de Duitse c't in licentie en vertaalt het; nadeel is de vertraging en het gebrek aan interactie, een voordeel soms is de uitgebreidheid, en een structureel verschil is dat alles op papier staat; maar ach -> Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/print/klein.gif ;)

Een heel ander verhaal als Tweakers.net dus. Onze PriceWatch, ShopSurevey, enz., en de directe interactie via het web levert een totaal ander product. Nu de zaken voor Tweakers.net wat aan beginnen te trekken kunnen we in de toekomst misschien redacteurs/nieuwsposters meer tijd laten besteden aan het genereren van eigen content in de vorm van verslagen en reviews, maar bedenk dat een belangrijk deel van onze content bestaat uit het aanbieden en dynamisch linken van veel actuele info met directe interactie en communicatie tussen gebruikers. Dat kan een papieren magazine niet bieden, en zij moeten zichzelf derhalve aanvullen met CD-Roms/DVD's en/of een website. Ieder z'n markt en z'n route.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-03 10:49
Als er meer geld op de plank komt kan de site daar ook heel erg hard van profiteren.
Tweakers.net is een zeer uitgebreide site met alles er op en er aan maar de revieuws zijn wat matigjes. Ook geloof ik wel dat als er een magazine komt dat die veel verkocht word mede omdat tweakers.net een veel grotere fanclub heefd dan HWI

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

BJDI schreef op 21 April 2003 @ 09:17:
Als er meer geld op de plank komt kan de site daar ook heel erg hard van profiteren.
Tweakers.net is een zeer uitgebreide site met alles er op en er aan maar de revieuws zijn wat matigjes. Ook geloof ik wel dat als er een magazine komt dat die veel verkocht word mede omdat tweakers.net een veel grotere fanclub heefd dan HWI
Vooral de kosten om zo'n blad te laten maken is grooooot :) En dat hebben ze niet atm? Ook heb je nog het probleem van weinig reviews, hoe vul je het blad dan? Ik denk dat t.net zich lekker op internet moet blijven richten (Daar doen ze het immers erg goed :)) B)

http://flickr.com/photos/itommy/

Pagina: 1