Mijn gebrande DVD-R's spelen niet af op regiovrije spelers.

Pagina: 1
Acties:

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07-2025
Ik heb een sony dru 500AX, en alles wat ik zelf rip en brand kan niet afgespeelt worden op een regiovrije dvd speler. Hij gaat niet afspelen, en soms geeft ie disc error aan of stop error. Ik heb het bij meerdere (standalone)regiovrije dvdspelers geprobeerd en het werkt bij geen een.

Ik gebruik dvd decrypter (heb ook smartripper geprobeerd), en brand daarna met nero de dvd. Heb met ifoedit geprobeerd om ze regiovrij te maken, en die geeft aan dat dat gelukt is, maar na het opslaan van de ifo file, en branden, dan doet ie het toch niet. :'(

Een vriend van mij heeft een pioneer dvd brander en zijn dvd's zijn wel af te spelen op een regiovrije dvd speler. We gebruiken beide thats write 1x DVD-R's, en beide dezelfde programma''s. Als ik een van zijn dvd's kopieer met nero (dvd copy) dan zijn ze wel af te spelen op een regiovrije dvd speler. Dus aan mijn brander kan het haast niet liggen.

Volgens ons zit het probleem in ifoedit, hij gebruikt binnen ifoedit de knop "get VTS sectors", en krijgt dan een pop up, en daarna een melding met welke ifo files geedit zijn. Ik krijg alleen een pop up, en als ik op ok klik gebeurt er niks meer. We hebben dezelfde versie van ifoedit (heb ifoedit ook al opnieuw geinstalleerd).

Hij had bijvoorbeeld een dvdtje die ik gebrand had, gekopieerd naar zijn harde schijf, en dan ifoedit eroverheen gehaald, en gebrand met nero, en die deed het toen wel. Dus volgens mij ligt het aan ifoedit, maar dat weet ik dus niet zeker.

Komt iemand dit verhaal bekend voor of weet iemand hier een oplossing voor ? Ik heb overigens WINXP

[ Voor 3% gewijzigd door bones op 18-04-2003 15:32 ]

• dave
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 16:54
bones schreef op 18 april 2003 @ 15:31:
Volgens ons zit het probleem in ifoedit, hij gebruikt binnen ifoedit de knop "get VTS sectors", en krijgt dan een pop up, en daarna een melding met welke ifo files geedit zijn. Ik krijg alleen een pop up, en als ik op ok klik gebeurt er niks meer. We hebben dezelfde versie van ifoedit (heb ifoedit ook al opnieuw geinstalleerd).

Hij had bijvoorbeeld een dvdtje die ik gebrand had, gekopieerd naar zijn harde schijf, en dan ifoedit eroverheen gehaald, en gebrand met nero, en die deed het toen wel. Dus volgens mij ligt het aan ifoedit, maar dat weet ik dus niet zeker.
misschien ligt het probleem bij het gebruik van IFO edit?? als je een dvd geript hebt, en dan met ifoedit verandert (audiostreams e.d. eruit, met de optie "Vobextra's"), moet je nog een keer de NIEUWE file met ifoedit openen om de goede structuur/inhoudsopgave terug te krijgen.. deze keer moet je echter het nieuwe bestand aanklikken!!! misschien zul je dit al wel doen, maar dit was het eerste wat bij me op kwam.. als de dvd het helemaal niet doet met errors enzo zal er wel iets met de structuur/inhoudsopgave niet goed zijn... Ook kun je je kameraad eens langs laten komen en hem een dvd laten rippen + branden.. misschien dat hij andere opties gebruikt.. Succes!

• bones
Nou ik weet dus niet helemaal zeker of het aan ifoedit ligt, soms is een dvd bijvoorbeeld maar 4 gig, en als ik hem met dvd decrypter kopier naar mijn HD, en dan direct brand met nero, dan doet ie het ook niet op een regiovrije dvd speler. Als ik de dvd erin doe, zegt de speler "stop". Als ik op play doe gebeurt er niks, ook skippen naar volgende scene lukt niet.

Ik begin toch te denken dat het wellicht aan mijn nero ligt. Heb versie 5.5.10.0. Zal nog even nagaan welke versie die kameraad van mij heeft. Ik word hier helemaal gek van...

Is er iemand die trouwens ook een DRU500AX heeft en die WEL dvd's kan branden die af te spelen zijn op een regiovrije dvd speler (lenco bijvoorbeeld) ? En dan heb ik het over dvd's die je ZELF geripped hebt.

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-03 20:31
bones schreef op 19 April 2003 @ 11:38:
Ik begin toch te denken dat het wellicht aan mijn nero ligt. Heb versie 5.5.10.0. Zal nog even nagaan welke versie die kameraad van mij heeft. Ik word hier helemaal gek van...
Ik zou inderdaad eens updaten naar de nieuwste Nero, want er zijn wat problemen geweest met eerdere versies die geen 100% compliant DVD's brandden.

Andere optie is Record Now Max te gebruiken, heb ik nog nooit problemen mee gehad.

Enne, die That's Write DVD-R's kun je ook op 2-speed branden, mits je de firmware van je Sony NIET naar versie 2.0E hebt geflashed :)

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:11

Rival24

I'll Be Back

Ik ken het probleem, mijn oplossing is (als je dvd een dvd-5 is):

1. Rip de dvd met dvd-decrypter (smartripper in jouw geval)
2. Haal hem een keer door dvd2one heen (full disk mode, dus er gaat niets verloren)
3. Brand hem met CopyToDvD

En dan doen ze het tot nu toe altijd.
Enne, die That's Write DVD-R's kun je ook op 2-speed branden, mits je de firmware van je Sony NIET naar versie 2.0E hebt geflashed
Ja dat is heel leuk, maar dat ze niet meer op 2x gebrand kunnen worden heeft z'n reden, namelijk dat ze het dan op een hoop spelers NIET doen, of erg haperen.

[ Voor 36% gewijzigd door Rival24 op 19-04-2003 12:23 ]

• bones
thanx voor de replies.. ik ga het uitproberen !! :)

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 23:43
Ehm maar je hebt tog ook DVD-R+ & -
Misschien gebruikt je de verkeerde soort voor jou speler.

• Ibby
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-08-2018
Die sony kan - en +, dus dat is het probleem niet.

Het probleem zit hem hem in:
1) Als je de film gestript hebt met IFO EDIT moet je IFO EDIT afsluiten, daarna IFO EDIT weer opnieuw openen, je niewe IFO file openen en dan pas GET VTS SECTORS aanklikken. Anders werkt het niet.
2) Nero 5.5.10.0 is niet compatible met DVDR en al zeker niet met de Sony DRU500A(X)
De laatste versie schijnt dit wel te zijn, echter de bovengenoemde optie van Stomp record NowMax is veel beter, of anders Gear DVD PRO.

Een DVD5 gooi je natuurlijk nooit door DVD2ONE 8)7
Dit doe je natuurlijk met DVDDecrypter:
Maak hiermee een ISO aan en brand deze ISO meteen weer terug met DVDDecrypter :)
D.m.v. Mode -> ISO Read
daarna Mode -> ISO Write

Als je nog problemen ondervindt kijk dan eens op dit Forum
http://www.dvd2dvd-r.be/forum/.
Gooi hier je probleem op en het is binnen een dag opgelost.

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:40
Uhm, je kunt ook kijken welke UDF je gebruikt..
ik had ergens gehoord dat je 1.12 moet gebruiken (oid) en geen 1.5 want die ondersteunt niet alle dvd's..bij mij doen alle dvd-r's het..

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Ibby2 schreef op 19 April 2003 @ 12:57:
Een DVD5 gooi je natuurlijk nooit door DVD2ONE 8)7
Jawel, het is snel, simpel en 0% quality loss.....

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-03 18:04

MeNTaL_TO

The future is not set

rival24 schreef op 19 april 2003 @ 13:38:
[...]

En overbodig, je kan gewoon de dvd rippen en meteen weer wegfikken, hoef je niet voor te resizen/transcoden.

Trouwens voor de TS, je hoeft bij het regiovrij maken helemaal geen get VTS sectors te doen, alleen regio vrij maken is voldoende.

Probeer anders eens een dvd-rw (of dvd+rw), scheelt je wat in de kosten.

[ Voor 6% gewijzigd door MeNTaL_TO op 19-04-2003 13:46 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

YoGi_Berra schreef op 19 april 2003 @ 13:00:
Uhm, je kunt ook kijken welke UDF je gebruikt..
ik had ergens gehoord dat je 1.12 moet gebruiken (oid) en geen 1.5 want die ondersteunt niet alle dvd's..bij mij doen alle dvd-r's het..
Volgens mij bedoel je 1.02 en niet 1.12.

Trouwens als je het kan vinden Instant cd+dvd, makkelijk programma en de dvd's doen het bij mij altijd (dat in tegenstelling tot nero, waar de UDF support nogal brak is (sommige versies weer wel en sommige versie's weer niet)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Ibby
rival24 schreef op 19 April 2003 @ 13:38:
[...]

Ben ik het niet mee eens.
1) duurt minimaal 20 minuten langer (afhankelijk van de PC), want DVD2ONE moet weer nieuwe VOBS aanmaken.
2) Je hebt nooit exact een KOPIE. vergelijk de originele met het kopie maar eens.
de BUP's en IFO's hebben een ander grootte ;)

• Ibby
MeNTaL_TO schreef op 19 April 2003 @ 13:46:
[...]

Trouwens voor de TS, je hoeft bij het regiovrij maken helemaal geen get VTS sectors te doen, alleen regio vrij maken is voldoende.
Maar je moet wel VTS sectors doen als je IFO nieuwe VOB's hebt laten maken ;)

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Ibby2 schreef op 19 April 2003 @ 13:49:
[...]

Ben ik het niet mee eens.
1) duurt minimaal 20 minuten langer (afhankelijk van de PC), want DVD2ONE moet weer nieuwe VOBS aanmaken.
In het verhaal wat jij hebt beschreven moet je een nieuwe iso maken, dus of je nu nieuwe vobs maakt of een iso... what's your point?
2) Je hebt nooit exact een KOPIE. vergelijk de originele met het kopie maar eens.
de BUP's en IFO's hebben een ander grootte ;)
Zo lang het filmbeeld/menubeeld er 100% hetzelfde uitziet maakt dat niets uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Rival24 op 19-04-2003 14:23 ]

• Ibby
rival24 schreef op 19 april 2003 @ 14:23:
[...]

In het verhaal wat jij hebt beschreven moet je een nieuwe iso maken, dus of je nu nieuwe vobs maakt of een iso... what's your point?

[...]

Zo lang het filmbeeld/menubeeld er 100% hetzelfde uitziet maakt dat niets uit.
Probeer het nog één keer uit te leggen. :Z

Met DVD2ONE moet je film ook eerst met DVDDecrypter of smartripper naar je schijf rippen.
Daarna de bestanden door DVD2ONE halen (Minimaal 20 minuten) alvorens je deze weer met een brandprogramma kan terug branden.
Dit zijn al drie programma's die je nodig hebt. Terwijl alles gewoon met twee klikken kan via DVDDecrypter.

Ik neem aan dat je toch wel weet wat een ISO is :?

En we willen toch zoveel mogelijk een IDENTIEKE back up van onze DVD of CD, ook al blijft de kwaliteit hetzelde ;)

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-03 21:12

scorpionv

This space for rent

Met DVDDecrypter kun je ook gewoon de regiocode af de vobs halen! Staat ergens in het instellingen menu.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Ibby2 schreef op 19 April 2003 @ 14:51:
[...]

Probeer het nog één keer uit te leggen. :Z

Met DVD2ONE moet je film ook eerst met DVDDecrypter of smartripper naar je schijf rippen.
Daarna de bestanden door DVD2ONE halen (Minimaal 20 minuten) alvorens je deze weer met een brandprogramma kan terug branden.
Dit zijn al drie programma's die je nodig hebt. Terwijl alles gewoon met twee klikken kan via DVDDecrypter.

Ik neem aan dat je toch wel weet wat een ISO is :?
De topicstarter had het erover dat AL zijn gebrande dvd's het niet deden, dus ik ging er vanuit dat hij ook DVD-9's had. Die MOET je wel als (hoe noem je dat) volledige dvd op je harde schijf pleuren omdat je er anders niets uit kunt slopen. Het wil alleen wel eens voorkomen dat een dvd het dan "niet doet" als je hem brandt, vandaar dvd2one.
En we willen toch zoveel mogelijk een IDENTIEKE back up van onze DVD of CD, ook al blijft de kwaliteit hetzelde ;)
Uuhm nee, dat interesseert me geen zak en slaat ook eigenlijk nergens op.

• Ibby
rival24 schreef op 19 April 2003 @ 17:35:
[...]

De topicstarter had het erover dat AL zijn gebrande dvd's het niet deden, dus ik ging er vanuit dat hij ook DVD-9's had. Die MOET je wel als (hoe noem je dat) volledige dvd op je harde schijf pleuren omdat je er anders niets uit kunt slopen. Het wil alleen wel eens voorkomen dat een dvd het dan "niet doet" als je hem brandt, vandaar dvd2one.

[...]

Uuhm nee, dat interesseert me geen zak en slaat ook eigenlijk nergens op.
Meningen verschillen nou eenmaal, en dat is maar goed ook :)
Anders zou het leven maar saai zijn.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Ibby2 schreef op 19 April 2003 @ 14:10:
[...]

Maar je moet wel VTS sectors doen als je IFO nieuwe VOB's hebt laten maken ;)
En waarom zou je dat doen als de bron al een dvd-/+r is?
Als je hem alleen regiovrij maakt hoef je geen nieuwe vob's te maken.

• Ibby
MeNTaL_TO schreef op 19 April 2003 @ 18:30:
[...]

En waarom zou je dat doen als de bron al een dvd-/+r is?
Als je hem alleen regiovrij maakt hoef je geen nieuwe vob's te maken.
We lopen een beetje door elkaar, ik ging er van uit dat het een originele DVD is.
Een DVD-/+R haal je toch zeker nooit door IFO EDIT heen.

Ik ben ook nog geen DVD-/+R's tegen gekomen die regio code bevatten.
Pagina: 1