Ik draai nu Debian Sid op m'n sparcstation 4. Dat draait leuk, maar nu wil ik Solaris is proberen. Ik heb de cdroms van Solaris 9 voor SPARC gedownload. Alleen net als bij de installatie van Debian is het eerste probleem de cdromdrive....die is er dus niet.
Met Debian had ik zo op een andere Debian machine rarp, tftp, etc. aan de praat. 'boot net' en gaan met die banaan!
Ik dus netjes gaan googlen.... http://www.znark.com/tech/solarisinstall.html
De Solaris 9 software 1 cd bestaat uit een aantal slices....
Maar de devs die fdisk opdreund bestaan niet....dus is "<root van de cd>/Solaris_9/Tools/Boot" gewoon een dode symlink ipv een directory met de nodige files....
/dev/scd0 is geen scsi cdromdrive maar doodgewoon ide-scsi gedoe
Dan maar een Solaris install server in de lucht gooien.....
Ik dus onder windows2000 met vmware solaris8 x86 geinstalleerd zonder veel problemen. Behalve dan de brakke vga scherm dingen van vmware. Maar met remote X viel ook dat op te lossen. (Zie screenshot)
Maar als ik de Solaris9 software 1 cd probeer te mounten dan begint vmware te klieren.....er is iets van het ATAPI protocol dus niet geimplementeerd....(direct van cd of image maakt niet uit)
Onder Solaris heb ik nog een truukje met lofi geprobeerd, maar dat werkte ook niet. Hij zij dat hij het filesystem niet herkende van de met dd gemaakte cd1.img
Met Solaris 8 zou dit allemaal makkelijker moeten gaan....maar die cd's had ik uitgeleend........maar aan wie
Ik probeerde ze dus opnieuw te downen maar dat kost tegewoordig geld....
Ik heb een tapedrive....zou ik met dd de cdimage naar tape kunnen overzetten en dan daarvanaf booten?
Iemand tips? oplossingen?
Met Debian had ik zo op een andere Debian machine rarp, tftp, etc. aan de praat. 'boot net' en gaan met die banaan!
Ik dus netjes gaan googlen.... http://www.znark.com/tech/solarisinstall.html
De Solaris 9 software 1 cd bestaat uit een aantal slices....
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| root@pc1:~# fdisk -l /dev/scd0
Disk /dev/scd0 (Sun disk label): 1 heads, 640 sectors, 2048 cylinders
Units = cylinders of 640 * 512 bytes
Device Flag Start End Blocks Id System
/dev/scd0p1 r 0 912 291840 4 SunOS usr
/dev/scd0p2 r 912 1774 275840 2 SunOS root
/dev/scd0p3 1774 1782 2560 0 Empty
/dev/scd0p4 1782 1790 2560 0 Empty
/dev/scd0p5 1790 1798 2560 0 Empty
/dev/scd0p6 1798 1806 2560 0 Empty |
Maar de devs die fdisk opdreund bestaan niet....dus is "<root van de cd>/Solaris_9/Tools/Boot" gewoon een dode symlink ipv een directory met de nodige files....
/dev/scd0 is geen scsi cdromdrive maar doodgewoon ide-scsi gedoe
Dan maar een Solaris install server in de lucht gooien.....
Ik dus onder windows2000 met vmware solaris8 x86 geinstalleerd zonder veel problemen. Behalve dan de brakke vga scherm dingen van vmware. Maar met remote X viel ook dat op te lossen. (Zie screenshot)
Maar als ik de Solaris9 software 1 cd probeer te mounten dan begint vmware te klieren.....er is iets van het ATAPI protocol dus niet geimplementeerd....(direct van cd of image maakt niet uit)
Onder Solaris heb ik nog een truukje met lofi geprobeerd, maar dat werkte ook niet. Hij zij dat hij het filesystem niet herkende van de met dd gemaakte cd1.img
Met Solaris 8 zou dit allemaal makkelijker moeten gaan....maar die cd's had ik uitgeleend........maar aan wie
Ik probeerde ze dus opnieuw te downen maar dat kost tegewoordig geld....
Ik heb een tapedrive....zou ik met dd de cdimage naar tape kunnen overzetten en dan daarvanaf booten?
Iemand tips? oplossingen?