Ik heb via Laupro een ZNYX 346 aangeschaft. Dit om een pci slot uit te sparen op mijn server (zat een 3com 905b en een intel pro/100 in) Nu heb ik de kaart geinstalleerd maar zit ik met een aantal probleempjes:
- Windows 2000 detecteert niet correct of er een link is;
Port 1 en 2 zit geen kabel in 3 en 4 wel, toch geeft hij op alle 4 een link...

- Port 1 lijkt niet te werken;
Ik heb hier een vast ip adres op ingesteld maar is niet te pingen en kan ook niet naar buiten pingen. Als ik dezelfde kabel in port 2,3 of 4 stop met dezelfde ip-settings werkt ut wel...
- Trunken / Load balancing
Er van uit gaande dat het hier EN een server kaart EN bovendien Intel(DEC) chipjes betrof heb ik Intel ProSet II geinstalleerd, deze geeft echter de volgende foutmelding:

Er zou dus NOG een 2e kaart bij moeten (en dus een PCI slot kosten) hetgeen eigenlijk niet de bedoeling was. Is er een mogelijkheid om ProSet II toch met deze kaart te laten werken ? Of is er een andere gratis oplossing? Ik ken Nic Express maar die kost 300 $ en dat is voor mij toch een beetje te veel van het goede...
Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
Systeemspecs:
- Windows 2000 detecteert niet correct of er een link is;
Port 1 en 2 zit geen kabel in 3 en 4 wel, toch geeft hij op alle 4 een link...

- Port 1 lijkt niet te werken;
Ik heb hier een vast ip adres op ingesteld maar is niet te pingen en kan ook niet naar buiten pingen. Als ik dezelfde kabel in port 2,3 of 4 stop met dezelfde ip-settings werkt ut wel...
- Trunken / Load balancing
Er van uit gaande dat het hier EN een server kaart EN bovendien Intel(DEC) chipjes betrof heb ik Intel ProSet II geinstalleerd, deze geeft echter de volgende foutmelding:

Er zou dus NOG een 2e kaart bij moeten (en dus een PCI slot kosten) hetgeen eigenlijk niet de bedoeling was. Is er een mogelijkheid om ProSet II toch met deze kaart te laten werken ? Of is er een andere gratis oplossing? Ik ken Nic Express maar die kost 300 $ en dat is voor mij toch een beetje te veel van het goede...
Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
Systeemspecs:
- Abit BP6
- 2x Celeron 333MHz
- 384 MB SDRAM
- Matrox Millenium G200 AGP
- 60 GB IDE Maxtor
- Symbios 875UW met daaraan:
- Fujitsu 9,1 GB UW-SCSI
- Seagate 4,3 GB UW-SCSI
- Sanyo 12x4x32 SCSI Brander
- HP DAT DDS2 SCSI (Extern) - Epson Parallel zip100
- ISA LPT2