ZNYX 346 / SBS 2000

Pagina: 1
Acties:

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:03

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Topicstarter
Ik heb via Laupro een ZNYX 346 aangeschaft. Dit om een pci slot uit te sparen op mijn server (zat een 3com 905b en een intel pro/100 in) Nu heb ik de kaart geinstalleerd maar zit ik met een aantal probleempjes:

- Windows 2000 detecteert niet correct of er een link is;
Port 1 en 2 zit geen kabel in 3 en 4 wel, toch geeft hij op alle 4 een link...
Afbeeldingslocatie: http://www.dse.nl/~tomba/ZNYX_Network_connections.jpg

- Port 1 lijkt niet te werken;
Ik heb hier een vast ip adres op ingesteld maar is niet te pingen en kan ook niet naar buiten pingen. Als ik dezelfde kabel in port 2,3 of 4 stop met dezelfde ip-settings werkt ut wel...

- Trunken / Load balancing
Er van uit gaande dat het hier EN een server kaart EN bovendien Intel(DEC) chipjes betrof heb ik Intel ProSet II geinstalleerd, deze geeft echter de volgende foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.dse.nl/~tomba/ZNYX_ProSet1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dse.nl/~tomba/ZNYX_ProSet2.jpg
Er zou dus NOG een 2e kaart bij moeten (en dus een PCI slot kosten) hetgeen eigenlijk niet de bedoeling was. Is er een mogelijkheid om ProSet II toch met deze kaart te laten werken ? Of is er een andere gratis oplossing? Ik ken Nic Express maar die kost 300 $ en dat is voor mij toch een beetje te veel van het goede...

Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

Systeemspecs:
  • Abit BP6
  • 2x Celeron 333MHz
  • 384 MB SDRAM
  • Matrox Millenium G200 AGP
  • 60 GB IDE Maxtor
  • Symbios 875UW met daaraan:
    - Fujitsu 9,1 GB UW-SCSI
    - Seagate 4,3 GB UW-SCSI
    - Sanyo 12x4x32 SCSI Brander
    - HP DAT DDS2 SCSI (Extern)
  • Epson Parallel zip100
  • ISA LPT2
  • HP Deskjet 820 CXI
  • ZNYX 346 Netwerkkaart

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:55
Je moet per se n Intel Server kaart hebben, n serverkaart van n ander merk voldoet niet

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Tomba

Tomba

Topicstarter
FatalError schreef op 18 April 2003 @ 19:07:
Je moet per se n Intel Server kaart hebben, n serverkaart van n ander merk voldoet niet
Dat had ik al begrepen. Ik vroeg me dan ook af of er misschien alternatieven zijn. (evt hack om proset II toch te laten werken of een gratis alternatief) en natuurlijk antwoord op mijn andere 2 vragen :)

• FatalError
Er is n oude versie van de driver/proset die met iedere intel kaart werkte... Volgens mij een oude 6.x versie of n 5.x versie.

Als er n hack voor de 8.x driver is zou ik die GRAAG horen :)

[ Voor 22% gewijzigd door FatalError op 18-04-2003 21:25 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-07 22:41

BJD

als je toch niet voor een hack terug deinst kun je ook via KaZaa dat andere progje downloaden.
of als je geen breedband hebt een vriend.

• Tomba

Tomba

Topicstarter
Klein schopje dan maar...
Niemand enig idee ? Ik snap dat ik illegaal via Kazaa van alles kan downloaden maar dat was in eerste insteek niet de bedoeling. Verder staan er dus nog steeds 2 andere vragen ;) Niemand ervaring met deze kaart (en/of meegedaan aan de Laupro inkoopactie?)

• Tomba

Tomba

Topicstarter
Heb in ieder geval achterhaalt dat Windows 2000 Advanced Server een Network Load Balance service heeft. Om m te enablen op 'normale' Windows 2000 zie:
http://www.winguides.com/registry/display.php/951/
(http://support.microsoft.com/?kbid=240997 , http://www.labmice.net/networking/NLB.htm , http://techupdate.zdnet.co.uk/story/0,,t481-s2119576,00.html en http://www.zdnet.com.au/i...000029587,20264782,00.htm voor uitleg...)

• Tomba

Tomba

Topicstarter
Nog maar eens een schopje dan... Anyone ????

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 13:59

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ik vrees dat er geen makkellijke manier is om die teambalancing via de drivers te krijgen.
maar problemen met poort 1 is een bekend probleem, heb je de w2k fix al gedraaid ?
(http://www.znyx.com/support/drivers/ZX346_drivers.htm)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Tomba

Tomba

Topicstarter
heuveltje schreef op 22 April 2003 @ 10:20:
Ik vrees dat er geen makkellijke manier is om die teambalancing via de drivers te krijgen.
Daar ben ik ook bang voor... Of ik moet er win2k adv.server opzetten wat dan ook wel weer overkill is natuurlijk..
maar problemen met poort 1 is een bekend probleem, heb je de w2k fix al gedraaid ?
(http://www.znyx.com/support/drivers/ZX346_drivers.htm)
Ja die heb ik al gedraaid; zegt dat de firmware al up-to-date is en doet verder niets. (getest onder verschillende DOS versies van 6.22 tot 7.1) en dit helpt dus niet :(

• Tomba

Tomba

Topicstarter
Nog maar eens een schopje, problems still not solved :(

• Tomba

Tomba

Topicstarter
Wederom een schopje....

• FatalError
Als je linux zou gebruiken zou ik je bonding/ifenslave http://sourceforge.net/projects/bonding of veth http://www.st.rim.or.jp/~yumo/#veth aanraden ;)

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Tomba schreef op 18 April 2003 @ 14:17:
Ik heb via Laupro een ZNYX 346 aangeschaft. Dit om een pci slot uit te sparen op mijn server (zat een 3com 905b en een intel pro/100 in) Nu heb ik de kaart geinstalleerd maar zit ik met een aantal probleempjes:
Jij ook al? :D
- Windows 2000 detecteert niet correct of er een link is;
Port 1 en 2 zit geen kabel in 3 en 4 wel, toch geeft hij op alle 4 een link...
[afbeelding]
Klopt. De kaart is niet auto-sensing [maar wel auto-negotiating]. Dat stond ook in de omschrijving en op het forum. De NIEUWE versie van deze kaart [de 346Q] is wel autosensing
- Port 1 lijkt niet te werken;
Ik heb hier een vast ip adres op ingesteld maar is niet te pingen en kan ook niet naar buiten pingen. Als ik dezelfde kabel in port 2,3 of 4 stop met dezelfde ip-settings werkt ut wel...
Draai de win2K fix van de znyx site in *dos* [dus ff booten naar dos, exe runnen en je kaart word goed geflesjt]
- Trunken / Load balancing
Er van uit gaande dat het hier EN een server kaart EN bovendien Intel(DEC) chipjes betrof heb ik Intel ProSet II geinstalleerd, deze geeft echter de volgende foutmelding:
[afbeelding]
[afbeelding]
Er zou dus NOG een 2e kaart bij moeten (en dus een PCI slot kosten) hetgeen eigenlijk niet de bedoeling was. Is er een mogelijkheid om ProSet II toch met deze kaart te laten werken ? Of is er een andere gratis oplossing? Ik ken Nic Express maar die kost 300 $ en dat is voor mij toch een beetje te veel van het goede...
Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
Dat zou ik niet weten, ik ga zowiezo voor hardware tunking [trunk@ switch].

Ik heb zelf ook wat probs met me kaartje. misschien dat jij er iets op weet ;)
1: Soms valt een kanaal spontaan uit, dan zegt windows "media not connected" en gaat ie na 2 sec weer aan. Dit gebeurd om de 3 sec als er veel verkeer overheen gaat, best vervelend dus. Eerst was het steeds kanaal 2, nu ineens kanaal 1. Lijkt dus op een driver probleem.

2: half Life werkt niet met deze kaart. Zie ook [rml][ HL/CS] NET_SendPacket ERROR:WSAEINTR[/rml]

Welke drivers gebruik jij?
Intel 21140 Based PCI Fast Ethernet Adapter
of
Intel 21140 Based PCI 10/100 based Ethernet Controller
of nog weer een andere driver?

Uit een ander topic:
Verwijderd schreef op 19 September 2002 @ 21:20:
Ik gebruik ZNYX netwerkkaarten type ZX346Q is 4 canaals en kan in combinatie met het software prog RAINLink een doorvoersnelheid halen van 800 Mbps, heb ze in de USA een 2 tal jaar geleden voor een goede prijs kunnen kopen van een bedrijf dat een overstock had.
zie: www. znyx.com/products/hardware/zx340q.htm
Ik heb nog niks kunnen vinden over RainLink en volgens de site zit het ook niet in de windows driver [bijna alle andere O/S'en wel]
Dit is dus de offciele Util van Znyx zelf om je poorten te trunken etc !

Wat ik net nog meer vind:

PacketEngine - Network Management Software
Link aggregation (Trunking), Failover, and Load Balancing (Active & Dynamic) software. Compatible with Ethernet and Gigabit Ethernet ports or network interface cards.
http://www.ace-electronics.com/software/software.htm
Het is nog een Béta. "Once you accept this Beta Test Agreement (by pushing the button below), an AEI Representative will contact you within 24 hours". Ik heb me gegevens achtergelaten en hoop dat er morgen een mailtje klaarligt met een download link OID :)

[ Voor 25% gewijzigd door StarLite op 26-04-2003 00:18 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Tomba

Tomba

Topicstarter
Ja ;)
[...]

Klopt. De kaart is niet auto-sensing [maar wel auto-negotiating]. Dat stond ook in de omschrijving en op het forum. De NIEUWE versie van deze kaart [de 346Q] is wel autosensing
Aha, dus DAT betekent dat ie niet autosensing is ;) Ik dacht dat ie niet het verschil dus 10 of 100 mbit kon zien :) Weer wat geleerd !
[...]

Draai de win2K fix van de znyx site in *dos* [dus ff booten naar dos, exe runnen en je kaart word goed geflesjt]
Zoals in mijn 1e post te lezen valt heb ik het onder DOS 6.22 en 7.1 geprobeerd en bij beiden geeft het programma aan dat de kaart niet geflashed hoeft te worden aangezien hij al up-to-date is...
[...]

Dat zou ik niet weten, ik ga zowiezo voor hardware tunking [trunk@ switch].
Ja ok, maar dan zul je aan de softwarekant toch ook iets in moeten stellen ?
Ik heb zelf ook wat probs met me kaartje. misschien dat jij er iets op weet ;)
1: Soms valt een kanaal spontaan uit, dan zegt windows "media not connected" en gaat ie na 2 sec weer aan. Dit gebeurd om de 3 sec als er veel verkeer overheen gaat, best vervelend dus. Eerst was het steeds kanaal 2, nu ineens kanaal 1. Lijkt dus op een driver probleem.
Hier heb ik (nog?) geen last van (hoewel ik dus kanaal 1 niet KAN gebruiken...) Misschien heb je deze 2 getrunked op je switch maar weet de software niet dat dit zo is ? Bovendien; "media not connected" die melding krijg ik dus NOOIT, ook al zit er geen kabel in. (Je zegt eerder dat dat komt omdat ie niet auto-sensing is, toch ?)
2: half Life werkt niet met deze kaart. Zie ook [rml][ HL/CS] NET_SendPacket ERROR:WSAEINTR[/rml]
Ik gebruik de kaart in mijn server, er staat dus niet eens DirectX op dus dit kan ik helaas niet voor je testen....
Welke drivers gebruik jij?
Intel 21140 Based PCI Fast Ethernet Adapter
of
Intel 21140 Based PCI 10/100 based Ethernet Controller
of nog weer een andere driver?
De ingebouwde Windows 2000 driver. (Intel 21140 Based PCI Fast Ethernet Adapter)
Uit een ander topic:

[...]

Ik heb nog niks kunnen vinden over RainLink en volgens de site zit het ook niet in de windows driver [bijna alle andere O/S'en wel]
Dit is dus de offciele Util van Znyx zelf om je poorten te trunken etc !
Ja idd het lijkt wel de omgekeerde wereld (!) Normaal is het zo dat er juist ALLEEN Windows drivers zijn.... Ik zal ZNYX eens een mailtje sturen...
Wat ik net nog meer vind:

PacketEngine - Network Management Software
Link aggregation (Trunking), Failover, and Load Balancing (Active & Dynamic) software. Compatible with Ethernet and Gigabit Ethernet ports or network interface cards.
http://www.ace-electronics.com/software/software.htm
Het is nog een Béta. "Once you accept this Beta Test Agreement (by pushing the button below), an AEI Representative will contact you within 24 hours". Ik heb me gegevens achtergelaten en hoop dat er morgen een mailtje klaarligt met een download link OID :)
Hmmm dat ga ik ook eens checken :)

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Tomba schreef op 26 April 2003 @ 12:37:
Aha, dus DAT betekent dat ie niet autosensing is ;) Ik dacht dat ie niet het verschil dus 10 of 100 mbit kon zien :) Weer wat geleerd !
Nee, das auto-negotiation, dat heeft deze kaart dus wel :)
Zoals in mijn 1e post te lezen valt heb ik het onder DOS 6.22 en 7.1 geprobeerd en bij beiden geeft het programma aan dat de kaart niet geflashed hoeft te worden aangezien hij al up-to-date is...
Das vreemd heb je wel de goede fix? Dus die van de legacy adapters » ZX346 en niet de 346Q?
Ja ok, maar dan zul je aan de softwarekant toch ook iets in moeten stellen ?
Nopes, volgens mij doet de switch dat allemaal [ben er zelf nog mee aan het spelen, dus ik weet het niet zeker]
Hier heb ik (nog?) geen last van (hoewel ik dus kanaal 1 niet KAN gebruiken...) Misschien heb je deze 2 getrunked op je switch maar weet de software niet dat dit zo is ? Bovendien; "media not connected" die melding krijg ik dus NOOIT, ook al zit er geen kabel in. (Je zegt eerder dat dat komt omdat ie niet auto-sensing is, toch ?)
Daarom is het juist zo vreemd. De kaart is idd niet auto-sensing, dus hij zou nooit KUNNEN zien of de kabel erin/uit is. Het lijkt mij dus een driver probleem.
Maar heb jij ook al gestest op 100 mbit FTP transfer dan? [dus een divxje oid over 100 mbit kopieren?]
De ingebouwde Windows 2000 driver. (Intel 21140 Based PCI Fast Ethernet Adapter)
Ik idd nu ook.
Ja idd het lijkt wel de omgekeerde wereld (!) Normaal is het zo dat er juist ALLEEN Windows drivers zijn.... Ik zal ZNYX eens een mailtje sturen...
Idd, ik heb ze ook al gemaild met mijn probleem en de vraag waar ik RainLink kan downloaden/kopen.
Hmmm dat ga ik ook eens checken :)
Ik heb nog geen mail terug gehad.maarjah, ook niet zo verwonderlijk aangezien ze in de US of A nu pas wakker worden ;)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Heb jij al wat gehoord van ZNYX¿
Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen op mijn mail :(

edit:

Heb antwoord gekregen

[quote]
Hello,

I am looking into your problem regarding the standard driver link dropping on large data downloads. Are you running the DEC/Intel driver?

Regarding Rainlink, since we have not developed drivers specifically for Windows 2000, the Rainlink feature set is not supported. We have explored developing Rainlink drivers for Win2K, and we have the staff in house to do it, but we have not been able to come up with a business case thus far to justify the development time.

Regards,
Kevin Robinson

[/quote]
Kortom: het zal wel aan mkijn PC liggen aangezien ze het probleem nog niet kennen en de Rainlink software is er domweg niet voor windowsNT :(

[ Voor 80% gewijzigd door StarLite op 30-04-2003 17:16 ]

\o/

• Tomba

Tomba

Topicstarter
StarLite schreef op 30 April 2003 @ 00:16:
Heb jij al wat gehoord van ZNYX¿
Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen op mijn mail :(

edit:

Heb antwoord gekregen

[quote]
Hello,

I am looking into your problem regarding the standard driver link dropping on large data downloads. Are you running the DEC/Intel driver?

Regarding Rainlink, since we have not developed drivers specifically for Windows 2000, the Rainlink feature set is not supported. We have explored developing Rainlink drivers for Win2K, and we have the staff in house to do it, but we have not been able to come up with a business case thus far to justify the development time.

Regards,
Kevin Robinson

[/quote]
Kortom: het zal wel aan mkijn PC liggen aangezien ze het probleem nog niet kennen en de Rainlink software is er domweg niet voor windowsNT :(

Heb idd een vergelijkbaar verhaal gekregen:

Tom,

I wish I had better news for you. Our focus at Znyx has been with Unix and Linux based server products. Unfortunately we never built any drivers specific to Windows operating systems. Our multiport cards do work with Win 2K but the advanced features that you require do not.

For the Rainlink feature set the only alternative I could offer would be if you ran Linux or some other platform which we support. Once again I wish I had better news for you.

Best Regards,

Kevin Robinson

Tom P.D.Daniels wrote:

Dear Mr. Robinson,

I'm very sorry to hear that. Do you offer an alternative for Windows 2000 ?

Kind Regards,
Tom Daniels
At 11:16 28-4-2003 -0500, you wrote:

Hello Tom,

We do not support Rainlink for Windows 2000. I hope this is not too much of an inconvenience.

Regards,

Kevin Robinson

Tom P.D.Daniels wrote:

Dear Sirs,

I recently aquired a ZNYX ZX346, but I can't seem to be able to find the RAINLINK software for Windows 2000. Could you perhaps point me to the location of the 'trunking software' for Windows 2000 ?

Thanks In Advance.
Tom Daniels

Jammer maar helaas. Zal ik toch met IPMetrics aan de gang moeten...

Pagina: 1