Toon posts:

MCSE Networking Essentials ... In 12 uur?! NO WAY!

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had vandaag een raar figuur op school... die zei dat het feit dat ik MCSE Networking Essentials aan het lezen was maar onzin was en dat je die cursus in 12 uur kon halen...
Nah, ik heb em hier uitgeprint liggen: 780 pagina's ofzo... vet veel dus. Kortom: dit is bullshit, right?

Hij begon al met kankeren dat het alleen maar over Microsoft ging... niet waar dus. Novell en Banyan worden ook behandeld. (etc)

Maar ehmmm wat vinden jullie van die cursus? Ik doe em nu dus gewoon voor de lol, maar misschien doe ik es op een blauwe maandag examen er voor ofzo...

Verwijderd

Ik heb hem hier ook liggen en hij is best wel redelijk. Geeft je in elk geval wat basiskennis over netwerken dus hangt ook van je eigen nivo af. In 12 uur ? Gaat die naar Bootcamps ? Daar doen ze dat dus. Alleen die jongens die dat doen weten vaak een week later niks meer over de stof.

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
inmiddels heb ik Netw. Ess. + Win98 gehaald, en van N.E. weet ik nog dat het -voor mij- een lastig examen was.
Tip: probeer na het boek bestudeerd te hebben, zoveel mogelijk cramsessions te maken (= oefenvragen). Die cramsessions lijken bijna op de examenvragen.
Maar ook scheelt het wat jouw achtergrond is qua networking. Daarmee kan je al iets voorsprong hebben.

Succes.

Verwijderd

k heb zown cursus op 3 cds joh da is eg nie in 12 uur dan... daz vet veel

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Uuuuhm, eigenlijk is het wel zo dat je het in 12 uur kunt leren, maar dan moet je wel een gedegen basiskennis hebben.
Ik heb voor alle MCSE examens niet meer, dan 6 uur per examen gestudeerd (de nacht voor het examen beginnen dus). Dan moet ik er wel bij melden, dat ik al vrij lang in IT land meehuppel (na ja lang... laten we zeggen, dat ik nog blij was met een ZX81 of ff spelen op de TSR-80 van mijn oom).
Maar het dikke boek leren in 12 uur? Nah, als je dat kan, dan heb je meer in je mars, dan MCSE/CNE of welk cooperate certificaat dan ook!;)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Tuurlijk is dat te doen.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

nou sorry hoor, ik heb een sybex boekkie essentials liggen.. 2 keer flink doorlezen en klaar.. allemaal basiskennis en ouderwets gezwets..

de nieuwe essentials is overigens pittiger, misschien heb je het daarover ? die praat teminste niet meer heel serieus over dik ethernet als long range toepassing, en glasvezel als mysterieus en vreselijk duur..

IP Rocks

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

ik vond hem wel meevallen

12 uur is te doen, als je al basiskennis hebt, ik had collega's die hem voor de 3e keer deden, heb maar 3 hoofdstukken gelezen, 2 dagen lang transcenders gedaan en in 1 keer gehaald met 896 punten (oude examen, niet adaptive)

er staat veel in, maar veel is ook uitleg, 12 uur is idd te doen, niet nonstop natuurlijk, maar in totaal, 6 dagen 2 uur per dag of zo is mogelijk ja, maar dan ben je redelijk goed in stamppen, want meer is essentials niet, weinig "inzicht" nodig, alles stampen en je haalt het

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

Ik heb Networking Technologies gedaan van Novell. Maar echt niet in 12 uur.

Wat is nu moeilijker Essentials van Microsoft of Technologies van Novell?

Toetie

• Twarp
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Lukt echt wel, ik had een score van 933/1000 op een non adaptive exam.

Meh ...

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Het is inderdaad wel te doen, maar niet zonder basiskennis.
Ik heb Workstation en Server gehaald binnen 1 maand, en deze maand staan Enterprise en Networking Ess. op het programma. :P

En inderdaad, de trancenders zijn erg belangrijk !

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 november 2000 19:30 schreef Saiyan het volgende:
k heb zown cursus op 3 cds joh da is eg nie in 12 uur dan... daz vet veel
3CD's?!!! WOW... die van mij is 10MB en is al bijna 800blz. A4... wat voor een bibliotheek wil jij uit je hoofd leren?!

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Halen is neit zo moeilijk! Gewoon alle vragen 3x lezen en je haalt elk NT4 examen! Ik heb er 4 gedaan in 8 weken tijd, max 12 uur per examen geleerd. Ik leer wel snel en ik lees ok zeker niet al die boeken door! Wel samenvattingen en veel kutten op me eigen server thuis. Ik moet nu alleen nog IIS en dan ben ik ook MCSE :)

Mijn iRacing profiel

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-08 13:50

Hachy

Laadpas Nerd

Stoer hoor zo'n paper MCSE... goed ik heb ook niet alle boeken maar zorg dan op z'n minst dat je stof ook nog een beetje kent. Ben al een tijdje MCSE en toch blijf je nog altijd (veel) dingen tegenkomen die je in de examens niet voorbij zag komen... Wie van jullie heeft de W2K upgrade al gedaan? Hij moet erg moeilijk zijn.... :(

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

• collin

collin

Who da man !!

Waarom word ik altijd zo misselijk van mensen die zeggen: stoer hoor zo'n MCSE papiertje. Mag ik blij zijn? het blijft veel werk!! En ik krijg er 1700 piek opslag voor als ik me MCSE heb :) daar doe ik het wel voor hoor!

Ik leer veel meer van in de praktijk kutten (en ik kut ook heel veel in de praktijk) dan uit die aggenebbis mickey mouse boeken van M$! Als je die helemaal van voor tot achter uit je knar leert, heb je nog een grote kans dat je het examen niet haalt!! lekker handig is dat dan!!

Mijn iRacing profiel

• collin

collin

Who da man !!

ik ben het trouwens helemaal met je eens dat de gemiddelde huisvrouw ook dr MCSE kan halen door alleen de braindumps te leren, maar daarom kunnen de echte IT'ers er nog wel blij mee zijn!

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Het is gewoon het klootste examen wat er tussen zit. Althans die van novell (Network Technology). Ik heb hem wel gehaald maar wat er nu het nut van is???? In de praktijk weet ik toch wel waar alle apparaten voor dienen. Waarom ze zo werken is mooi meegenomen om te weten maar om daar nu zo'n kut examen over te maken.

Ik ga echt niet roepen, als er een netwerk kaart kapot is, dat dat komt omdat ie de datalayer ligt. Of als iemand de kabel kapot trekt dat nu de physical layer kapot is.
Weten hoe je met router, switches, hubs moet omgaan is belangrijker dan weten waarom ze zo werken.

Het is wel leuk om te weten, maar ik vind het te uitgebreid voor basis kennis.

• BonBon
  • Laatst online: 17-06-2010
-> collin

ik dacht dat er 6 examens gehaald moesten worden voor MCSE. Omdat je schreef: ik heb er 4, en nu nog alleen IIS... dat zijn er toch 5 in totaal?
Trouwens wel knap van je om ze zo snel te halen! Klasse.

Verwijderd

- Razwer - The passwordless man

MCSE NT4 stelt weinig voor, examens zijn kopstampertjes, bij de een gaat dat makkelijker dan bij de ander.
Windows 2000 daarintegen is meer inzicht vragen en meer praktijk gericht.
Ik heb nou Windows 2000 professional in me zak zitten (naast me nt4 MCSE) en ben NET gezakt (2 vraagjes) op windows 2000 server.
Was dus toch wel wat pittiger dan Proxy zelfs (vond ik de pittigste van de NT4).
Kennis van me heeft Network infrastructure ook al 2 keer moeten doen.
Ik vind het trouwens niet zo heel snugger van al die gasten die op het laatste moment "effe snel" NT4 MCSE worden, steek liever je tijd in windows 2000 en active directory. NT4 komt dan williswaar veel in de praktijk nog voor, maar doe dan liever Exchange 5.5 als elective. Je pakt je kennis toch wel van NT4 met windows 2000, maar andersom is het toch wel weer even hard leren.
Dat Accelerated exam (core upgrade dus) Mag je maar 1 keer doen (gratis welliswaar), maar het slagings percentage ligt zielig laag (onder de 10%).
dus wek je geen illusies. Doe gewoon windows 2000, dat kan je ECHT NIET effe in 10 dagen MCSE in worden.
B-)

Verwijderd

Als je net als ik al 9 jaar in de netwerkomgeving zit en al tig protocol, router etc. cursussen hebt gehad, dan wel :D
Heb je die 12 uur nml nodig om de vreemde vraagstelling van MS te doorgronden en de foute antwoorden die volgens MS goed zijn te leren :(

(N.E. feb 2000 966 punten)

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 22:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Ik doe ICT MediaManagement aan het Grafisch Lyceum in Eindhoven en we krijgen ook 4 van de 7 MCSE certs. Weet iemand wat de 4 meest logische zullen zijn? In ieder geval een stuk netwerkbeheer (NT of 2000) ...

Verwijderd

dit is dikk onzin men kan deze boek niet in 12 uur kennen. Want ik kan het weten want ik heb de volgende certificaten gehaalt.
MCSE
MCSE +I
Ben bezig voor MCSE WIN2K

Verwijderd

Ik snap het ook niet dat er nog mensen zijn die MCSE NT4 willen worden. Ongeveer iedereen die iets van computers weet heeft al MCSE NT4 of minimaal een paar certificaten van. Kies dan voor win2k. Dat examen is tenminste al moeilijker en MS wil die nog moeilijker gaan maken om de waarde van het MCSE papiertje weer omhoog te krijgen.

Verwijderd

Ik vind de W2K examens tot nu toe ook maar een eitje.. heb ik 1 week tijd 070-210 en 070-215 gedaan met een score van 820 en 860. Als je een beetje ervaring hebt dan maak je die examens binnen een half uur.

Nu maar even leren voor 070-217 ( Active Directory Services ) nu komen we tenminste bij examens die een beetje niveau beginnen te krijgen

Met vriendelijke groet,

Erik Radix

Verwijderd

Op dinsdag 21 november 2000 19:19 schreef CyberJunk86. het volgende:
Ik had vandaag een raar figuur op school... die zei dat het feit dat ik MCSE Networking Essentials aan het lezen was maar onzin was en dat je die cursus in 12 uur kon halen...
Nah, ik heb em hier uitgeprint liggen: 780 pagina's ofzo... vet veel dus. Kortom: dit is bullshit, right?

Hij begon al met kankeren dat het alleen maar over Microsoft ging... niet waar dus. Novell en Banyan worden ook behandeld. (etc)

Maar ehmmm wat vinden jullie van die cursus? Ik doe em nu dus gewoon voor de lol, maar misschien doe ik es op een blauwe maandag examen er voor ofzo...
Ik heb het examen gehaald in 3 avonden van ongeveer ongeveer een uurtje of 3 per avond, ik had wel enige netwerk kennis, maar van kabels geen fuck verstand...
Pagina: 1