TFT Out of Sync

Pagina: 1
Acties:

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:39

TF

bla bla

Topicstarter
Ik heb hier een Compaq EVO USDT met een Intel graf. adapter op een Compaq 1501 TFT scherm (15 inch)

Als een een dosbox nu fullscreen wil hebben, dan zie ik een zwart scherm met de melding OUT OF SYNC SET MONITOR TO 1024 768 @ 75Hz

De monitor staat op 1024 768 @ 75Hz en ik heb de nieuwste drivers. Misschien een instelling hier of daar?

Een Evo 310 heeft er geen last van ...

Verwijderd

Ik draai hier W2K pro, en wanneer ik een fullscreen command-prompt open, gaat de refresh rate van 85Hz naar 70Hz.. (op een CRT-scherm) Was mij eerlijk gezegd nog niet eerder opgevallen. :?

Wat misschien ook kan, is dat je monitor een zgn 'sync on green' signaal verwacht (dus dat HSYNC en VSYNC samen met 't 'groene' signaal meeliften)

Ik heb namelijk ooit eens rare probleempjes gehad met een zgn 'fixed frequency monitor' die ook 'sync on green' verwachte. De kaart leverde dat dus alleen als er voldoende 'groen' in 't signaal zat 8)7 Dus klapte de monitor in standby zodra je bv een blauw scherm kreeg :/

Maar ik denk dat dat misschien in jouw geval wat ver gezocht is :P (maar eens in de specs van de monitor gluren kan nooit kwaad :)

Verwijderd

Is wel heel erg ver gezocht, al een paar jaar ondersteunen monitoren noch videokaarten sync on green dat was alleen bij de allereerste kleuren monitoren (386/486 tijdperk)
Er was een dos commando om de refreshrate aan te passen, maar dat wee ik niet meer, als het goed is en je hebt em fullscreen kun je dat commando typen, zonder dat je beeld hebt en dat moet je daarna krijgen. het lijkt er namelijk opdat hij vanzelf een te hoge refreshrate invoert.

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:39

TF

bla bla

Topicstarter
Ok. Ik ben nog steeds niet echt ver met dit probleem. Het vreemde is dat ik wel gewoon "beeld" heb. Ik kan in principe gewoon een dos-prgramma opstarten. Waar het niet dat alle tekens te ver naar links staan en daarom de helft niet te lezen is. En natuurlijk in het midden van mijn scherm de melding 'out of sync'