Toon posts:

MS Access - afdrukken formulieren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben bezig een database in access aan het maken voor een advocatenkantoor(fictief). Nu moet er een mogelijkheid zijn om standaardbrief te maken waarop alle gegevens van het kantoor zelf staan, maar ook via een keuzelijst alle klanten, waarna dan automatisch alle gegevens van die klant verschijnen. Nu dacht ik dat eerst in word te doen, maar ik heb niks daarover gevonden dat me echt hielp.
Dus heb ik die brief nagemaakt in een formulier, maar nu blijkt wanneer ik deze brief wil afdrukken hij alle records afdrukt. Dus van alle klanten, is er een mogelijkheid om juist 1 (de gekozen klant) record of te drukken via dit formulier?

Alvast bedankt!

• Heras
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 14:42
je moet een voorwaarde toevoegen aan het openen van het formulier, zodat alleen het record geopend wordt dat je af wilt drukken.

voorbeeld:

code:
1
2
DoCmd.OpenForm "FrmFormulier2", , "", 
"[tblTabel]![ID]=[Forms]![FrmFormulier1]![orderID]"

[ Voor 33% gewijzigd door Heras op 18-04-2003 13:44 . Reden: voorbeeld ]

Verwijderd

Topicstarter
dus dan moet er elke keer een andere parameter meegegeven worden of wat?

Verwijderd

Topicstarter
ik vindt wel niks van die parameters bij de form eigenschappen

• Stamper|IA
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07-2017
waarom maak jeniet gewoon een rapport met de opmaak van de brief? Dit rapport kun je baseren op een hele tabel of een query. Dat laatste is voor jou wel makkelijk. Bij het opvragen van het rapport vraagt ie wel de juiste parameters in te voeren.

Verwijderd

Als je een vraag stellende query maakt en die vervolgens koppeld aan het rapport (dit rapport moet je natuurlijk wel goed opmaken met kop- en voetteksten etc) dan moet het lukken.
Pagina: 1