Toon posts:

[XP]wil niet terug naar ACPI ... zelfs niet nar Format C

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nou, de titel zegt het al ....
ik heb nu 6 keer mn C schijf geformateerd, en windows opnieuw erop gezet maar de PC doet dan gewoon echt uitzonderlijk schokkerig in muis, geluid en snelheid. Tot ik de PC weer via config scherm op standaart PC zet ipv ACPI ...
voordat ik ging formatten stond de PC ook op standaart PC, maar ik wil terug naar ACPI, dus ik dacht, naja, dan maar formatten ... nu ben ik hier goed ziek van :(
Ik snap echt niet meer hoe dit nou gefixed kan worden want alle topics die in de search naar boven komen is het "format C" antwoord wel aanwezig, maar als zelfs dat niet meer werkt ... :'(

Ik heb mn volledige oude C schijf gebackuped naar een andere partitie, maar ik neem aan dat hij het niet daarheen kan linken ?
verder heb ik de program files waarvan ik zelf kon kiezen waar ze moesten komen ook op een andere partitie geinstaleert. Op C stond alleen windows, enkele programmfiles en de My Documents folders. Ik heb al geprobeer met alles uit de PCI sloten te trekken en alleen met mn vid.kaart te formateren, instaleren en drivers handmatig bijwerken maar niets lijk te helpen :(

Iemand die een oplossing hiervoor weet ?

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mogen we de specs van je pc eventjes? Dan weten we mere en kunnen we je beter helpen :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
hhmkay:
ASUS A7M266 mobo
Athlon 2100+ @ default
2x Dane Elec 256 MB DDR ram
Gforce4 Ti4200 PoV @ default
Maxtor 40 gig HD
Western Digital 40 gig HD (denk dat spes hier niet erg veel uitmaken ?)
ASUS 52 speeds CD-rom
Lite-On 32 speed brander
verder een Creative SB live player en een netwerkkaartje, maar die had ik er ook uitgehaald bij 1 van de installs,. maakt geen verschil.
Dit systeem heeft eerder gewoon vlekkerloos gedraait, met exact deze componenten.

Verwijderd

Heb je toevallig ook in de BIOS gecontroleerd of de instellingen daar wel kloppen?

Dus instellingen als: Plug'n' play OS - yes, ACPI Function Enabled, Resources Controlled by ESCD etc.. Kunnen anders heten natuurlijk, afhankelijk van de BIOS versie/type. (Doe ook even 'Reset configuration data')

Alvast als antwoord ;) op de eventuele opmerking 'Ik heb helemaal niets verandert':

Heb je 'm toevallig tussentijds geflashed? Zo ja, dan kunnen de instellingen (buiten jou om) verandert zijn. Dan heeft 6 keer formateren ook geen zin :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 15:11 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
tussentijds geflashed niet, wel eerder gedaan, maargoed, ik heb plugnplay op Yes staan, maar dan issie alleen NOG trager als ik dan boot. ACPI function enabled ben km niet tegengekomen, zal het nog es doorspitten, maar ik heb wel een totale reset gedaan van de BIOS ... leverde ook niets op

Verwijderd

Topicstarter
geen suggesties ?
Pagina: 1