[WD800BB] Bootsector / schijf kapot?

Pagina: 1
Acties:

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:35
Hoi, ik hakkel al enige tijd met mjin Western Digital schijf, ik wou gisteren WinXP opnieuw installeren, maar hij gaf allerlei fouten, en ik hoorde hem telkens opnieuw opspinnen, ik heb via mijn andere schijf opgestart, en winderbaarlijk kon ik nog een backup maken van mijn data.

Ik heb toen de Lifeguard tools van Western Digital gedownload en de tests uitgevoerd, niks aan de hand volgens het proggie.

toen heb ik alle partities vewijderd, in dos geboot en geprobeerd fdisk /mbr uit te voeren, maar dan krijg ik de melding:
'Unable to write to bootsector, fixed disk failure'

Ik heb toen een low-level format uitgevoerd (Met de lifeguard tool), maar het mocht niets baten, nog steeds dezelfde melding van fdisk en WinXP wilde wel een partitie maken bij de install, maar kon hem niet formatteren (niet op NTFS en FAT32).

Wat nu? Is de schijf rot en moet ik hem opsturen (Alternate.nl), of doe ik iets verkeerd?

Ik heb de Virus Warning in mijn bios uitstaan.
Voor specs zie mijn sig.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Debug? Mbrwork? Check de OM FAQ en de FDISK FAQ :)

• LiquidSmoke
ik heb al diverse faqs (+de got faq) doorgespit, maar kom niet echt tot een oplossing

he tgekke is ook dat mjin BIOS spontaan met de melding kwam 'bios checksum error, defaults loaded', dit nadat ik de pc aanzette en ik alleen maar zwart beeld kreeg

Verwijderd

en ik hoorde hem telkens opnieuw opspinnen
[...]
'Unable to write to bootsector, fixed disk failure'
Volgens mij hardwarematig kapot.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 april 2003 @ 13:28:
[...]
Volgens mij hardwarematig kapot.
Denk 't niet.. Dan had hij namelijk niet door de 1ste test van 't Data lifeguard tooltje gekomen...

Een deel van de sig van de TS:
Epox 8k5a | Athlon XP 1800+ @ 1666 Mhz | 512 Mb DDR geheugen | Radeon 9000: core @ 260 Mhz en geheugen @ 210 Mhz |...
Je hebt 'm overgeclocked. Heb je daarbij ook toevallig de FSB omhoog gegooit? Ik ken 't mobo wat jij hebt niet, maar ik gok dat je geen PCI-clock lock hebt, of anders een 1/5 PCI divider?

Met andere woorden: Loopt je PCI-bus toevallig ook (ver) buiten de specs?

Ik vermoed namelijk van wel. Die BIOS checksum error heb ik namelijk bij meerdere systemen die zwaar overgeclocked waren wel eens voorbij zien komen.

Daarom misschien een idee om je systeem eens terug te clocken en nog eens te kijken of 't lukt?

• LiquidSmoke
Die loopt al een tijdje niet meer op die specs, maar gewoon weer standaard, het baat niets, ik heb al geprobeerd om mijn Vcore spanning wat te verhogen, maar dit helpt ook niets.

Dmv MBR Work kon ik mijn MBR weer terugzetten naar originele staat en plots kon ik WinXP wel installeren, althans totdat hij de bestanden gekopieerd heeft, dan start ie het volgende onderdeel van de setup en krijg een BSOD met de melding 'Kernel IntPage error' o.i.d.

Ik heb toen straks alvast de retourpapieren van Alternate uit de kast gehaald, maar wat blijkt, mijn garantie bij hun is 3 dagen(!) geleden verlopen, en denk dus dat ie dan ddorgestuurd gaat worden naar WD zelf, iemand enig id hoe lang zoiets kan gaan duren?
Pagina: 1