Toon posts:

Hub en Crosscable?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Oke,

ik heb nu een simpel netwerkje liggen van 2 computers die onderling met een crosscable zijn verbonden. Hiermee deel ik internet.

Nu wil ik in dit netwerk een derde computer erbij doen. Je hebt daar een Hub voor nodig, die heb ik. Een 5-poorts hub.

Maar nu heb ik een probleem, ik heb dus een 20 meter lange crosscable liggen en die zou ik graag willen blijven gebruiken.
Kan ik met die crosscable toch een netwerk via die hub doen.

Ik heb wel eens gehoord dat de eerste of laatste poort de mogelijkheid voor een crosscable bied. Op de hub staat verder weining, behalve dat er een schakelaartje met 5x en 5= op zit.....

Kan iemand zeggen of ik het zo toch kan oplossen, of dat ik maar toch een gewone straight-kabel moet kopen.

B.v.D.

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:51
je kan proberen de crosscable te stoppen in de upload port, dies crossed geloofik

Verwijderd

Als je hub auto-sencing heeft dan maakt het verder niet uit.
Maar zou makkelijk zijn als je erbij zet om wat voor hub het gaat.

Denk zelf dat als die geen auto-sencing heeft dat de kans heeeeeel klein is dat het gaat werken.

ps. je hoeft maar aan 1 kant de stekker vervangen ;)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Het schakelaartje op 5x zetten.
Die X (is CROSS in het engels) staat er niet voor niets.
Die II staat voor een rechte kabel.

In America heb je verkeersborden met X-ing er op, die waarschuwen je voor een kruising (Crossing). Vrij logische toch?

[ Voor 33% gewijzigd door Brede P op 18-04-2003 13:11 ]

Verwijderd

Wat ik zou doen is even kijken aan welke kant van de kabel de draden gecrossed in de plug zitten (even schematje op inet zoeken) , die er af halen en dan een gewone straight kabel er van maken.

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

je zal vast ook wel mooi koppelstukje hebben bij electrozaken zodat je snel van een croos een straight kan maken of anders om. Radiocentrum in Utrecht heeft wel zulke dingetjes.

je cross in de uplink knallen is volgens mij niet echt een optie.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.