Toon posts:

Email error?!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Iemand vertelde mij laatst dat hij problemen had met mij mail te sturen, hij kreeg dan afentoe een foutmelding. Ik heb hem dus gevraagd mij die foutmelding te mailen (want blijkbaar ontvang ik alle mail wel maar krijgt hij afentoe die foutmelding).
De foutmelding:

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: postmaster@hetnet.nl [mailto:postmaster@hetnet.nl]
Verzonden: donderdag 17 april 2003 19:09
Aan: Verzender@hetnet.nl
Onderwerp: Nondeliverable mail

------Transcript of session follows -------
ontvanger@chello.nl
550 you are not allowed to send mail to <ontvanger@chello.nl>

Er ging mij een lampje branden dat iemand mij laatst ook precies 't zelfde vroeg maar toen kon ik daar ook al geen antwoord op geven.

Kan iemand mij vertellen wat het probleem hiervan is en hoe dit opgelost kan worden?

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:46

pistole

Frutter

Daar kunnen allerlei redenen voor zijn. Misschien moet verzender@hetnet.nl eens contact opnemen met postmaster@hetnet.nl?

/edit
550: is dat niet "relaying denied"?

Zit pipo@hetnet.nl wel ingebeld via hetnet?

[ Voor 28% gewijzigd door pistole op 18-04-2003 13:05 ]

Ik frut, dus ik epibreer

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ja, inderdaad.
het lijkt erop dat degene die jou de email stuurt, probeert te sturen via een andere aansluiting dan hetnet.
Een heleboel providers accepteren dit niet. Als jij met een chello-emailadres probeert te mailen via de smtp van chello, terwijl je met bijv. XS4all ADSL op inet zit, zul je de melding krijgen dat dit niet wordt geaccepteerd.
Een provider betaalt namelijk flink voor zijn bandbreedte, en als die dan wordt gebruikt door gebruikers van een andere provider, schieten zij er bij in.
Mocht dit het geval zijn, dan de volgende oplossing.
Verander het adres van de uitgaande server in de SMTP van de provider waarmee op dat moment verbinding is met Inet.

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 20:45

fcs

550 is idd toegang geweigert.
grofweg vertaald krijg je dit: je heb geen rechten om naar die persoon te sturen (dus het chello account).

mail naar postmaster zou geen slecht iedee zijn.

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 20:45

fcs

fcs schreef op 18 April 2003 @ 13:10:
550 is idd toegang geweigert.
grofweg vertaald krijg je dit: je heb geen rechten om naar die persoon te sturen (dus het chello account).

mail naar postmaster zou geen slecht iedee zijn.
edit:

danm... net te laat.
hij heeft waarschijnlijk niet de juiste instellingen in z'n email prog.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-09 20:27
Kan het niet het volgende zijn:
In Outlook Express kun je verschillende email accounts aanmaken, bijvoorbeeld één voor hotmail, één voor je mail via je ISP en nog één voor een extra email-account ergens.

Als je nu vanaf account A via de mailserver van account B een email probeert te versturen (omdat dat default is of omdat je niet hebt opgelet of omdat je instelling door elkaar hebt gehaald enz.) dan krijg je inderdaad een melding dat de email niet verstuurd kan worden.
Om de reden die BredeP hierboven geeft.

edit: veel te lang over reply gedaan...

[ Voor 5% gewijzigd door zetje01 op 18-04-2003 13:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me niet dat hij via een andere provider inbeld dan dat hij de email vestuurd omdat het een soort van zeer simpel opgezette tijdelijke (paar maanden hooguit) mailinglist is.
Blijkbaar heeft hij bij alle andere mensen geen problemen.
Ik kan hooguit proberen de postmaster van HetNet een mailtje te sturen, kijken wat die tezeggen heeft.
Pagina: 1