Al een poos had ik het probleem met mijn DSC-P1 digicam dat de batterij snel leeg liep, zelfs als ik hem uit had staan. Ik dacht dat het aan mij lag tot ik net dit artikel las op de site van de automatiserings gids: http://www.automatisering...s/default.asp?nwsId=21830
Dat wordt dus voor mij een snelle gang naar de dealer!Sony trekt boetekleed aan
Den Haag, 11.42 uur - Sony heeft toegegeven dat een van zijn digitale camera's een mankement vertoont waardoor de batterijen snel uitgeput raken. De Japanse elektronicafabrikant belooft gratis diagnose en reparatie tot april 2004.
Het probleem betreft de inmiddels niet meer leverbare Cybershot DSC-P1, die in september 2000 op de markt kwam. Het toestel was de eerste in een nieuwe reeks compacte digitale camera's. Er zijn van dit model met een 3-megapixel-sensor ongeveer een half miljoen exemplaren verkocht. In september 2001 stopte Sony met de levering.
Door een ontwerpfout blijken stof en oxidatie vat te hebben op de aansluiting van de externe voeding annex batterijlader. Hierdoor duurt het opladen langer en zijn de batterijen sneller uitgeput dan mag worden verwacht.
Met 5,5 miljoen verkochte exemplaren was Sony vorig jaar de grootste leverancier van digitale fototoestellen, aldus marktonderzoeker IDC. (gke)