Exotische temps in mn kast...

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:47
Jaja het begint weer wat warmer te worden overdag dus komen de exotische temps weer terug. cpu 53 graden idle om 12 uur, dus nog niet eens op het heetste van de dag. Ik zit dan wel op zolder direct onder het dak...

Een tafelventilator de kast in laten blazen heeft geen nut, dan vern**kt hij de airflow zodanig dat de temps alleen maar hoger worden.
De afzuiging staat al op zn hoogst zodat er toch wat warme lucht weggezogen wordt, de tafelventilator blaast de warme lucht op dit moment richting de afzuiging.
Lamellen zijn gesloten dus echt zonlicht komt er niet, het dak is geisoleerd.
oh ja, en de plafond ventilator staat ook op zn hoogste stand.
Iemand nog tips/ideeën hoe je de temps kan latenzakken?
koetje staat uit want ik wil niet eens weten wat de temps worden als de cpu 100% stressed is.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:06

Wildfire

Joy to the world!

Als je een tafelventilator recht op je CPU laat blazen dan dalen de temps toch echt hoor. Stijgen kan gewoon niet, tenzij je casefans sterker zijn dan je tafelventilator... maar dat zal wel niet... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-07 16:23
Wat is de temperatuur op je zolderkamertje zelf dan?
Als het daar al 30 graden is ofzo, schiet het nog niet op...

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Wildfire schreef op 18 April 2003 @ 12:51:
Als je een tafelventilator recht op je CPU laat blazen dan dalen de temps toch echt hoor. Stijgen kan gewoon niet, tenzij je casefans sterker zijn dan je tafelventilator... maar dat zal wel niet... :)
maar dan blijft de warme lucht alsnog hangen en wordt de warme lucht ook weer verwarmt enz. maar ik zal t dalijk is proberen, weet alleen niet of mn casefans t zo leuk vinden...
BredeP schreef op 18 April 2003 @ 12:53:
Wat is de temperatuur op je zolderkamertje zelf dan?
Als het daar al 30 graden is ofzo, schiet het nog niet op...
die is ook vrij hoog, maar daarom staat de afzuiging ook voluit, om de warme lucht het huis uit te lozen

[ Voor 26% gewijzigd door MewBie op 18-04-2003 12:55 ]

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier het voltage op mijn proc. ietsje lager gezet. Hierdoor is de temp 3 graden lager.
Als de pc niet meer boot of begint vast te lopen dan weet je dat je te laag bent gegaan.\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

Ik zit ongeveer in dezelfde situatie, ook op zolder lekker warm enz enz. maar ik heb hier mijn pc naast de opslagruimte staan hier. Daar is het geloof ik altijd wat koeler als op mijn kamer zelf, dus ik ga proberen om die koude lucht van daar direct in mijn kast te laten stromen. Misschien kun jij ook zoiets regelen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
JaY- schreef op 18 april 2003 @ 13:08:
Ik zit ongeveer in dezelfde situatie, ook op zolder lekker warm enz enz. maar ik heb hier mijn pc naast de opslagruimte staan hier. Daar is het geloof ik altijd wat koeler als op mijn kamer zelf, dus ik ga proberen om die koude lucht van daar direct in mijn kast te laten stromen. Misschien kun jij ook zoiets regelen ofzo?
zoiers deed ik al, de ruimte waar de afzuiging zit is ook iets koeler, door daar de warme lucht naar toe te blazen komt de koude lucht de ruimte waar de comp staat in. De afzuiging zit redelijk ver bovin in het schuine dak, dus door die aan te zetten zuig ik bijna alleen maar warme lucht af. En natuurlijk komt er daardoor ook weer wat koele lucht van een verdieping lager doordat ik hier een "onderdruk" aan het creeëren ben.

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-

JaY-

Het is mij.

MewBie schreef op 18 april 2003 @ 13:12:
[...]

zoiers deed ik al, de ruimte waar de afzuiging zit is ook iets koeler, door daar de warme lucht naar toe te blazen komt de koude lucht de ruimte waar de comp staat in. De afzuiging zit redelijk ver bovin in het schuine dak, dus door die aan te zetten zuig ik bijna alleen maar warme lucht af. En natuurlijk komt er daardoor ook weer wat koele lucht van een verdieping lager doordat ik hier een "onderdruk" aan het creeëren ben.
Das waar, maar is het niet effectiever als die ruimte vrij afgesloten is om bijvoorbeeld die koelere lucht door middel van zo'n dikke wasdroger buis ofzo je kast in te geleiden ofzo? Daar zat ik namelijk aan te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Geen idee waarom iedereen altijd zo benauwd doet over z'n airflows en temperaturen :Z D'r zijn maar twee mogelijkheden wat betreft je PC: Hij/zij doet het of doet het niet.
Val je in de eerste cat. dan is er toch niets aan de hand!
Als je met de auto op vakantie gaat en je moet een bergenroute in de zon rijden, wordt je motor ook een stuk warmer ==> logisch toch.
Djeez, het is een simpel PC-tje hoor geen hightech DNA-uitreken-super-cluster.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2024
mijn motto is als het stabiel blijft lopen boeit de temp me niet zo.

ik zit in een zelfde situatie als jij. Ik zit ook op zolder en hier wordt het met dit mooie weer aardig warm...in de echte zomer bijna niet te harden.
mijn cpu is nu 50 graden (celeron tualatin 1200@1600) en mobo 30, case ook zoiets. zo lang het stabiel loopt (en dat doet het) geen extra cooling nodig.

kast zit verder VOL! ik denk dat de temps omhoog worden geduwd door de 6 schijven van 7200rpm die liggen te draaien waarvan 2 scsi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
JaY- schreef op 18 april 2003 @ 13:14:
[...]

Das waar, maar is het niet effectiever als die ruimte vrij afgesloten is om bijvoorbeeld die koelere lucht door middel van zo'n dikke wasdroger buis ofzo je kast in te geleiden ofzo? Daar zat ik namelijk aan te denken.
dat is ook mogelijk maar ik moet dan een hele lange slag hebben om de lucht van een verdieping lager vandaan te halen en dan moet ik nog iets zien te verzinnen om dat ding aan de voorkant van mn chieftec kast vast te maken of aan de zijkant

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2024
Disciplus-Simplex schreef op 18 april 2003 @ 13:17:
Geen idee waarom iedereen altijd zo benauwd doet over z'n airflows en temperaturen :Z D'r zijn maar twee mogelijkheden wat betreft je PC: Hij/zij doet het of doet het niet.
Val je in de eerste cat. dan is er toch niets aan de hand!
Als je met de auto op vakantie gaat en je moet een bergenroute in de zon rijden, wordt je motor ook een stuk warmer ==> logisch toch.
Djeez, het is een simpel PC-tje hoor geen hightech DNA-uitreken-super-cluster.
daar ben ik het dus wel een beetje mee eens....het supertesten en OC'en doe je toch onder ideale omstandigheden en dat is nou niet bepaald hartje zomer...dus zoals ik al eerder riep...zo lang het loopt loopt het. ga je pas druk maken over air flow en temps als het hele zooitje onstabiel begint te worden.

verder de kwaliteit van hardware is stukke beter tegenwoordig dus je schijf van 7200rpm die warm wordt houdt het echt wel uit en dit geld ook voor cpu die dingen kunnen temos aan die VEEL hoger liggen dan de gem. temos in ieder zijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
mikevanrooijen schreef op 18 April 2003 @ 13:20:
[...]

daar ben ik het dus wel een beetje mee eens....het supertesten en OC'en doe je toch onder ideale omstandigheden en dat is nou niet bepaald hartje zomer...dus zoals ik al eerder riep...zo lang het loopt loopt het. ga je pas druk maken over air flow en temps als het hele zooitje onstabiel begint te worden.

verder de kwaliteit van hardware is stukke beter tegenwoordig dus je schijf van 7200rpm die warm wordt houdt het echt wel uit en dit geld ook voor cpu die dingen kunnen temos aan die VEEL hoger liggen dan de gem. temos in ieder zijn pc.
je gaat mij niet vertellen dat een kast temp van bijna 45 graden gezond is voor je pc... en je cpu (TBird 1000) 55 graden idle

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-

JaY-

Het is mij.

MewBie schreef op 18 April 2003 @ 13:17:
[...]

dat is ook mogelijk maar ik moet dan een hele lange slag hebben om de lucht van een verdieping lager vandaan te halen en dan moet ik nog iets zien te verzinnen om dat ding aan de voorkant van mn chieftec kast vast te maken of aan de zijkant
Daar zat ik ook een beetje mee te rotzooien, maar volgens mij heb je daar van die hele makkelijke kliksystemen voor, monteer de ene kant op je kast aan bijvoorbeeld de zijkant en de andere kant op die slang. Kan je em altijd loshalen als je je pc'tje wilt verplaatsen ofzo ;)

@Disciplus-Simplex & mikevanrooijen
Ik weet ook wel dat als het draait dat het dan wel best is, maar ik vind het ook gewoon leuk om daar een beetje mee te klooien. Plus dat het al warm is op mijn zolderkamertje en dan ook die pc de lucht nog is extra verwarmt dus het is een soort van cirkeltje. Als ik op de één of andere manier dus die warme lucht van die pc weer naar buiten kan krijgen zal dat ook weer wat aangenamer zijn voor mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Heb ik ook last van. Mijn oplossing:
Thermaltake Aquarius II Cooling

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeww ben ik effe blij dat ik waterkoeling hebt 1400@1700mhz! voor lapping 45 graden stressed. en nu na lapping 38 graden stressed })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Heb net nog een leuke 120mm 230V fan gevonden op zolder, temp gecontroleerd door zo'n ding wat in je huiskamer hangt voor je verwarming, hij zat eerst in het plafond ook voor afzuiging maar hij moest eruit ivm isolatie :( en damn dat ding verplaatst een lucht...

specs:
ETRI 98XH 0181000
4.6 x 1" / 120 x 25 mm
Volts: 220
Bearing Type: ball
Input watts: 13
Current mA: 65
speed RPM: 3000
noise dBA: 44
Airflow CFM: 79

nog wat info
Denk dat ik die maar is in mn 19" kast ga zetten :P

edit: die 19"kast is niet de kast op zolder

[ Voor 6% gewijzigd door MewBie op 18-04-2003 13:39 ]

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:11
Mijn pc is in de winter ook zo warm, kzou niet weten hoeveel graden hij nu is. Linux loopt toch stabiel genoeg :+
Maar zolang de lucht in je kamer niet koeler word zal het weinig uitmaken. Het enige wat ik kan bedenken is om de ramen aan de voorkant en aan de achterkant van het huis open te zetten zodat het lekker doortocht.
Pagina: 1