Op een bestaand netwerk ben ik wat wijzigingen aan het doorbrengen. Ik heb allemaal NT en win2K clients en één FreeBSD server.
Op de server draait o.a.:
FreeBSD 4.7
Samba 2.2.6pre2
Samba wordt als PDC gebruikt, en tevens wordt er gebruik gemaakt van roaming profiles.
Omdat de server ook als FTP server gebruikt moet kunnen worden wil ik de samba en unix passworden met elkaar syncen.
In de oude situatie stond in smb.conf unix password sync op false. In deze situatie was het voor de gebruiker mogelijk om op een client-PC het samba wachtwoord te wijzigen.
Om de wachtwoorden met elkaar te syncen heb ik de volgende regels aan smb.conf toegevoegd:
Bij het wijzigen van het smb-password gaat het mis. Dit wijzigen lukt niet. Hierdoor staat windows eeuwig te wachten (dit kan opgelost worden door de samba service op de server te stoppen). Het password blijkt dan niet gewijzigd te zijn.
Op de server wordt er ook een foutmelding gegeven:
Het vreemde is alleen dat er in zowel log.smbd als in de log-file van de client geen fouten staan vermeld.
Aangezien het misgaat bij het smb-password heb ik daar alles meermalen van gecontroleerd en andere instelling op geprobeerd, maar dat veranderde niets aan het probleem dat ontstond.
Is er iemand met ervaring hieromtrent?
Op de server draait o.a.:
FreeBSD 4.7
Samba 2.2.6pre2
Samba wordt als PDC gebruikt, en tevens wordt er gebruik gemaakt van roaming profiles.
Omdat de server ook als FTP server gebruikt moet kunnen worden wil ik de samba en unix passworden met elkaar syncen.
In de oude situatie stond in smb.conf unix password sync op false. In deze situatie was het voor de gebruiker mogelijk om op een client-PC het samba wachtwoord te wijzigen.
Om de wachtwoorden met elkaar te syncen heb ik de volgende regels aan smb.conf toegevoegd:
Als een gebruiker nu zijn (of haar) password wil wijzigen wordt het UNIX wachtwoord gewijzigd in het opgegeven wachtwoord.# Sync the SMB and UNIX password
# dit werkt niet !!!!!
unix password sync = true
smb passwd file = /usr/local/private/smbpasswd
passwd chat = *\n*ew\spassword* %n\n *ew\spassword* %n\n*updating\sthe\sdatabase...\npasswd:\sdone\n*
passwd chat debug = yes
passwd program = /usr/bin/passwd %u
loglevel = 100
Bij het wijzigen van het smb-password gaat het mis. Dit wijzigen lukt niet. Hierdoor staat windows eeuwig te wachten (dit kan opgelost worden door de samba service op de server te stoppen). Het password blijkt dan niet gewijzigd te zijn.
Op de server wordt er ook een foutmelding gegeven:
Apr 18 03:15:17 FILESERVER /kernel: pid 7430 (smbd), uid 1000: exited on signal 6
offtopic:
Ja, het was vroeg vanochtend
Ja, het was vroeg vanochtend
Het vreemde is alleen dat er in zowel log.smbd als in de log-file van de client geen fouten staan vermeld.
Aangezien het misgaat bij het smb-password heb ik daar alles meermalen van gecontroleerd en andere instelling op geprobeerd, maar dat veranderde niets aan het probleem dat ontstond.
Is er iemand met ervaring hieromtrent?