Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[Cashdeal Orange] Dekking Orange in friesland?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus van plan om een Orange €20,- cashdeal te sluiten op www.gsmsucces.nl.

Ziet er als volgt uit:

Abonnemt (12*20) 240,-
Entreekosten 0,-
Shop vergoeding 175,-
Verzending 8,-
Totale kosten 73,-
Eff. per maand 6,08

Orange lijkt me wel wat omdat alles inclusief is en je onbeperkt kan meenemen...

Maar ik zat met de dekking. Ik heb de klantenservice gebeld en die zei dat de grens van de dekking in het midden van onze straat lag (voor binnen bellen dan, buiten was het wel oke)...

Dus ik zit er nu mee of ik dit moet nemen.... Iemand ervaring met Orange omgeving Ee (dicht bij Dokkum)???

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 11:26

Korakal

Up up up!

Zoals ik al zei... daar ga je spijt van krijgen. De providers doen het altijd iets mooier voor dan het is; zo'n uiterste grens moet je vaak met een korreltje zout nemen. Dat is namelijk al héél minimaal.

En ik denk dat er behalve ik nooit andere tweakers überhaupt in Ee zijn geweest 8)7

• DEvRV
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 00:32
Als je altijd overal bereik wil hebben dan moet je GEEN orange nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Korakal schreef op 18 April 2003 @ 11:49:
Zoals ik al zei... daar ga je spijt van krijgen. De providers doen het altijd iets mooier voor dan het is; zo'n uiterste grens moet je vaak met een korreltje zout nemen. Dat is namelijk al héél minimaal.

En ik denk dat er behalve ik nooit andere tweakers überhaupt in Ee zijn geweest 8)7
Ee licht dicht bij een stadje Dokkum... daar moeten wel wat tweakers wonen... ;)

En ja Korakal, jij bent in the middle of nowhere geweest :9

Verwijderd

Topicstarter
DEvRV schreef op 18 April 2003 @ 11:49:
Als je altijd overal bereik wil hebben dan moet je GEEN orange nemen.
Buiten is het wel gegarendeerd optimaal zeggen ze. Binnen zei die vent aan de telefoon dat ik dan 1 a 2 streepjes zou hebben. (=dom praat want ligt ook aan je telefoon hoe gauw hij een streepje laat zien en bij hoeveel streepjes je kan bellen :X )

En daarna kwam een lul verhaal van dat Orange natuurlijk bezich was om de dekking ook 100% binnen te maken en blablabla....

Maar het is maar net welke helft van onze straat het is want dan kan ik er net tussen zitten of net niet... :'(

Maar ik hoorde ook iemand uit Ee die zei dat Orange sinds een poosje een stuk beter was geworden... 8)7

Dus wat moet je nu? :?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
ff ervanuitgaand dat je al een foon hebt, dan kun je natuurlijk ook eens een prepaid pakketje kopen van die gasten.

Als dat dus idd goed werkt (dat zie je dan ZELF) kun je een abbo scoren.

Die 20-30 EUR ff als test lijkt me handiger dan een jaarabbo met kutontvangst

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op 18 April 2003 @ 12:00:
ff ervanuitgaand dat je al een foon hebt, dan kun je natuurlijk ook eens een prepaid pakketje kopen van die gasten.

Als dat dus idd goed werkt (dat zie je dan ZELF) kun je een abbo scoren.

Die 20-30 EUR ff als test lijkt me handiger dan een jaarabbo met kutontvangst
Of even een sim van iemand anders lenen.... :)

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

wel alleen doen als je ook met dat toestel je abo. gaat nemen. Anders is het verstandig om ff SIM en toestel te lenen.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog geen sim-kaart kunnen vinden maar als ik in huis zoek naar de netwerken die er zijn.... dan staat KPN (wat ik nu heb altijd bovenaan -> door sim-lock), maar als 2e (soms 3e) staat wel altijd Orange....

Kan ik hier ook wat uit opmaken?

• Korakal

Korakal

Up up up!

Nee.
Dit vertelt nog niks over of je er fatsoenlijk mee kunt bellen.

30km over de Duitse grens heb ik soms ook nog wel eens NL-Vodafone in die lijst staan, maar dan kan ik er echt niet meer mee bellen.

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:56
Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 11:52:
[...]

Ee licht dicht bij een stadje Dokkum... daar moeten wel wat tweakers wonen... ;)

En ja Korakal, jij bent in the middle of nowhere geweest :9
Orange was toch het oude dutchtone?? Het is alweer een tijd geleden maar in Dokkum zelf hing het af van waar je precies was. Bij de watertorenbuurt/weeshuislanden is het bereik prima, maar bij mij thuis (kooilanden) was het soms wel, soms geen bereik. In Hantum/Hiaure had je ook een super bereik. Wat ik zelf denk is dat je in EE wel een redelijk bereik heb, maar weet het niet zeker.

What a fine day for Science! | Specs

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 11:58:
Ik heb nog geen sim-kaart kunnen vinden maar als ik in huis zoek naar de netwerken die er zijn.... dan staat KPN (wat ik nu heb altijd bovenaan -> door sim-lock), maar als 2e (soms 3e) staat wel altijd Orange....

Kan ik hier ook wat uit opmaken?
Het geeft de sterkte van het signaal weer. Bovenaan staat altijd je 'eigen' netwerk en daarna volgen de andere netwerken en geldt hoe hoger in de lijst hoe beter het bereik. In het buitenland zie je soms ook nog NL netwerken, of hier op het strand zie je bij goed weer zelfs netwerken uit de UK. Die zullen dan altijd onderaan staan. Het zegt dus wel degelijk wat. Als Orange op de tweede plaats staat is de dekking in ieder geval beter dan alle andere netwerken die daaronder staan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 13:10:
[...]

Het geeft de sterkte van het signaal weer. Bovenaan staat altijd je 'eigen' netwerk en daarna volgen de andere netwerken en geldt hoe hoger in de lijst hoe beter het bereik. In het buitenland zie je soms ook nog NL netwerken, of hier op het strand zie je bij goed weer zelfs netwerken uit de UK. Die zullen dan altijd onderaan staan. Het zegt dus wel degelijk wat. Als Orange op de tweede plaats staat is de dekking in ieder geval beter dan alle andere netwerken die daaronder staan.
Oh beter. Meestal staat hij op de tweede (soms derde) plaats. Enkel eens als 1 na laaste. Ben NL (slecht hier) staat altijd onderaan en KPN bovenaan (mijn Sim).

Dus hier uit kan ik opmaken dat het bereik wel goed is in mijn huis?

Verwijderd

Laatst wilde ik ook weten hoe de dekking hier in Groningen was van Dutchtone, en ik belde de klantenservice op, gaf mijn postcode door, en ze zeiden dat op het moment dat ik belde het bereik nog slecht/matig was, maar dat er binnen 2 maanden een nieuwe zender geplaatst zou worden, en ze konden me zelfs de lokatie vertellen..... Misschien heb jij ook zoveel geluk?

Verwijderd

Je kan inderdaad concluderen dat de dekking dan wel goed/redelijk is. Je kan inderdaad de klantenservice bellen, die hebben Orca (ORange Coverage Assistant) en kunnen precies zien waar goede (binnen) dekking is (ongeveer tot op de vierkante meter) en waar minder goed. Als er een Orange Shop in de buurt is moet je daar eens kijken, dan kan je zelf zien hoe het er voor staat. Ze kunnen dus ook zien waar de antennes staan en zelfs wanneer die een storing had, ook geplande antennes met de verwachte live datum staan erin.

Maar je kan er dus wel van uit gaan dat het netwerk bij jouw thuis in orde is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Orange kaartje van een vriendin van me geleen gehad.

- Ik heb me laten opbellen en door het hele huis gelopen te bellen.... zonder gestotter en ik was goed te verstaan.
- Ik heb de telefoon op verschillende plekken gelegd en een paar sms-jes er naar verstuurd. Deze heb ik ook allemaal ontvangen.

Op m'n T68i heb ik 1 a 2 /soms 3 streepjes binnenhuis bereik. Buiten is het vol (maar ja, dat was ook gegarandeerd).

Ik heb niet zelf gebeld/ge-sms't omdat het mijn sim-kaart niet is.

Maar doordat ik gebeld kon worden en dit duidelijk was en omdat ik sms kan ontvangen lijkt mij dat het ontvangst wel goed zit of niet?

• Korakal

Korakal

Up up up!

Nou wat dacht je zelf... beetje overbodige vraag nog aan het einde he?

Gewoon doen dus die cashdeal.

Verwijderd

Tussen 1-3 streepjes bereik? Dat is goed zat voor gewoon bellen/SMS versturen en ontvangen hoor. Maar dat had je zelf ook al gemerkt :Y)

Gewoon doen dus, die cashdeal!

Verwijderd

Topicstarter
Oke....dan ga ik het afsluiten. Bedant voor jullie tips/advies ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 21:53 . Reden: kan dicht weggehaald ;) ]

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Topics waarin een goed antwoord is gegeven, hoeven echt niet dicht hoor :)

Overigens, nog even tussendoor, het aantal streepjes zegt niet altijd alles. GSM's werken namelijk ook met een zogeheten timeslot.

Het komt er op neer, dat frequentiebanden zijn verdeeld in subcarriers (verschillende frequenties, meestal 124). Ook die zijn nog eens opgedeeld in de zogeten timeslots (korte periodes waarbinnen communicatie mag plaatsvinden). Wanneer je zo ver van de zendmast verwijderd bent (meestal 35 km) kan je telefoon niet meer binnen hetzelfde timeslot antwoorden en is communicatie onmogelijk. Daarom kan je op zee (of stiekum in een vliegtuig :+ ) vaak veel netwerken met veel streepjes zien, maar is bellen onmogelijk.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
intoxicated schreef op 22 April 2003 @ 21:01:
Topics waarin een goed antwoord is gegeven, hoeven echt niet dicht hoor :)

Overigens, nog even tussendoor, het aantal streepjes zegt niet altijd alles. GSM's werken namelijk ook met een zogeheten timeslot.

Het komt er op neer, dat frequentiebanden zijn verdeeld in subcarriers (verschillende frequenties, meestal 124). Ook die zijn nog eens opgedeeld in de zogeten timeslots (korte periodes waarbinnen communicatie mag plaatsvinden). Wanneer je zo ver van de zendmast verwijderd bent (meestal 35 km) kan je telefoon niet meer binnen hetzelfde timeslot antwoorden en is communicatie onmogelijk. Daarom kan je op zee (of stiekum in een vliegtuig :+ ) vaak veel netwerken met veel streepjes zien, maar is bellen onmogelijk.
Oh ja... maar ik ben bellend door huis gelopen en het was goed te verstaan ;) Ik heb het abbo al afgesloten (op mam's naam >:) ) wacht op bevestigingsmail... :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:50
maja ligt echt aan je situatie. Vriend van me (kzmz) werd verteld dat hij maar een beetje bereik in ze huis zou hebben. Echter bleek al snel dat het een stuk beter was dan orange zei. Dus het hangt gewoon van je omgeving af..

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 21:53:
[...]
Oh ja... maar ik ben bellend door huis gelopen en het was goed te verstaan ;)
M'n reply sloeg ook niet echt op jouw specifieke geval, maar meer op de opmerking dat 1 - 3 streepjes bereik altijd genoeg is om te bellen etc. :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een vraagje. Heeft iemand ervaring met GSM succes.nl ??? Ze staan namelijk niet in de Shop Servey.... :?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-11 11:33

bitflusher

flushed die *** pc

ik heb zelf dutchtone (nu orange) gehad in friesland. ik heb mijn abbo opgezegd omdat de dekking waardeloos is. bij het opzeggen vroegen ze naar de naar mijn postcode (vreemd dat ze die niet hadden ?) en vertelde me dat de dekking daar binnen en buitenshuis prima was en de vrouw zij dat ze de gesprekskwaliteit bovengemiddeld vond, dat klopte want ik belde met de vaste telefoon ;)
diezelfde avond belde een verkoper om me over te halen, ik heb serieus naar zijn deal proberen te luisteren (binnenshuis want daarvoor ga ik niet naar buiten) na een tijdje gaf hij me helemaal gelijk en heeft hij zijn poging gestaakt, het is me nogsteeds onduidelijk wat voor "john it's amazing" deal hij voor me had !

enkele maten van me hebben nog steeds prepaid van orange en moeten regelmatig hun voicemail beluisteren ondanks dat ze geen gemiste oproepen zien op hun gsm :)

[ Voor 15% gewijzigd door bitflusher op 28-04-2003 17:23 ]

Verwijderd

Nog 3 Maanden dan ben ik eindelijk van Flutstone af. Wat een kutbereik zech hier in Harderwijk :X . Ik ga mooi voor debitel op het kpn netwerk straks. In de bioscoop bij de ArenA had ik geeneens bereik. Niet in de zaal maar waar je gewoon je kaartjes koopt. nee ik ben blij als ik van Duchtone/orange af ben.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 19:42:
Ik heb een Orange kaartje van een vriendin van me geleen gehad.

- Ik heb me laten opbellen en door het hele huis gelopen te bellen.... zonder gestotter en ik was goed te verstaan.
- Ik heb de telefoon op verschillende plekken gelegd en een paar sms-jes er naar verstuurd. Deze heb ik ook allemaal ontvangen.

Op m'n T68i heb ik 1 a 2 /soms 3 streepjes binnenhuis bereik. Buiten is het vol (maar ja, dat was ook gegarandeerd).

Ik heb niet zelf gebeld/ge-sms't omdat het mijn sim-kaart niet is.
Het is dus wel oke bij mij.... ;) en als ik het nou niet kon testen dan kwam je er wat laat mee want ik heb het abbo al afgesloten :(

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:38

jep

Kwa bereik heb ik iig nergens last van. Ik kom overal in 't oosten van gelderland bij de duitse grens, en da's geen probleem. Als ik de trein pak naar A'dam heb ik overal bereik muv een stukje stilte gebied. :)
Pagina: 1