Toon posts:

All-in-One vs. Personal Cinema vs. Hauppage WIN/TV PVR 350

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment ben ik me aan het orienteren op een tv-kaart waarmee ik gescheduled kan opnemen (als een normale videorecorder). Na een zoektocht over het internet ben ik op de volgende mogelijkheden gekomen:

-Sapphire Ati radeon 9000pro all-in-wonder (+/- 200 euro);
url: http://www.sapphiretech.com/vga/9000pro-beast.asp

-Creative 3d Blaster Personal Cinema (+/- 130 euro);
url: http://uk.europe.creative.com/products/product.asp?prod=260

-Hauppage WinTV-PVR-250/350 (+/- 200 euro);
url: http://www.hauppauge.de/prod_pvr350.htm (helaas in Duits maar kon even geen betere url vinden)

Op zich beschikt mijn systeem over een goede videokaart dus daarvoor is het niet nodig een combi kaart (creative/sapphire) aan te schaffen. Heeft iemand een idee welke van deze kaarten het beste beeld zowel op mijn tv als op mijn pc monitor zal opleveren en op welke specs ik het beste kan letten.

Mocht ik nog andere oplossingen over het hoofd gezien hebben dan hoor ik het graag(budget = 250 euro max.).

Verwijderd

Scheduled opnemen doe je niet zo zeer met de kaart zelf, maar eigenlijk met de software die je kaart ondersteund. Er bestaan verschillende voorbeelden van software die je met meerdere tv-kaarten en/of videokaarten met tv-tuner kunt gebruiken, zie [search=tv capturing software video-in] bijvoorbeeld :)

Verder mis ik ook in je rijtje de Matrox G450-eTV, en de Geforce2MX deluxe combo (wellicht niet meer nieuw maar zeker een goede 2ehandse keuze), waar het ook mee kan... beide kaarten heb ik en is het prima mee mogelijk wat jij wilt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het antwoord. Ben eigenlijk opzoek naar een soort van standaard oplossing zoals XP Media center die biedt. Waardoor ik alles via mijn pc door middel van een afstandsbediening kan regelen.

• turnpike
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-04-2022

turnpike

hang on to your ego

Ik zou de all-in-wonder laten afvallen...je hebt zoals je zegt al een goede videokaart.
Persoonlijk heb ik goede dingen gehoord over de pvr250/350....het is ook de enige kaart in je lijstje die puur en alleen op het capturen gericht is.

De prijs is wel pittig, maar je kan ook voor de pvr 250 opteren, toch ? Dat spaart weer een beetje.

Ik zag trouwens bij mediamarkt.de laatst een digitale tv kaart inclusief schotel voor 179 euro...dat is misschien ook iets voor je.

I could be wrong....couldn't I ? geld teveel ? kinderbevrijdingsfront!

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 16:56

PJKs

Young, Free and Single

Ga voor de WinTV PVR 350. Ik heb hem net gekocht, en heb ook een 'oude' WinTV PVR en nog bijna ongebruikt een Personal Cinema van Creative liggen (te koop)...
De 350 kan ik nu al (na amper 3 uur) ernstig aanraden. Ook boven de 250 (geen hardware MPEG-2 compressie op een TV-out)

ja, graag!

Verwijderd

Decompressie bedoel je?

Ik heb net ook es zitten kijken naar die kaarten, maar de 250 doet MPEG2 in software decompressen, maar compressen nog altijd in hardware.

/me is ook op zoek naar een videograb ding

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 04:40 ]

Verwijderd

Volgens mij is die Creative ook een GF2MX.

Ik denk dat elke combo kaart minder is, en niet tegen de 100 Euro Hauppage Wintv-FM zelfs op kan kwa tuner. (Philips Tuner ;) )

Oftewel, ik raad een losse kaart aan, Hauppage levert de beste prijs/kwaliteit verhouding, en bepaal zelf of je didgitale TV belangrijk vindt voor de prijshoogte.

Die hardware compressie is denk ik pas van belang als je een CPU van 500-800 Mhz of nog minder hebt. Boven de 1Ghz telt het niet meer zo mee.

Verwijderd

De 9700 Pro AIW gebruikt ook de Philips analoge tuner.
En voor 60 euro heb je al een TerraTec Cinergy 400 .. waar je ook prima mee kunt capturen.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Je kunt het beste een DVB kaart kopen zodat je er een schotel op aan kan sluiten. Dan heb je de beste beeldkwaliteit en een enorm scala aan tv en radiozenders.
Pagina: 1