Hallo Hallo,
Ik heb even lopen dubben over het feit waar deze post in moet, want ik kwam veel in de search tegen waar gezegd werd van: Hey dit en dat hoort niet hier, zoek zelf maar uit..
Nah, ik heb dus ongeveer 3 dagen lopen knutselen aan van alles en nog wat, maar wat is probleem nu is: is alsvolgt:
Ik heb een Main-PC, deze deelt internet via een Switch met 2 andere computers. Dit werkt allemaal perfect. Op de " toekomstige" server PC, draait Win98SE met PHPDev. Probleem is: nu is het nog niet te bereiken van buiten af en alleen intern.
Zo ziet het er nu dus uit:

Mijn Main PC (192.168.0.1)(PC A) Draait gewoon XP Internet Sharing en dat werkt dus allemaal. Ik heb op de Main ook een portmap programma draaien, deze port binnenkomende dingen voor poort 80 (webserver) dus naar het internet 192.168.0.52 adres van de Server PC.
Ook heb ik in de Apache Conf file het een en ander geprobeerd:
*knip*
Iemand een idee? (voor hele Conf file, roep maar)
thnx
Ik heb even lopen dubben over het feit waar deze post in moet, want ik kwam veel in de search tegen waar gezegd werd van: Hey dit en dat hoort niet hier, zoek zelf maar uit..
Nah, ik heb dus ongeveer 3 dagen lopen knutselen aan van alles en nog wat, maar wat is probleem nu is: is alsvolgt:
Ik heb een Main-PC, deze deelt internet via een Switch met 2 andere computers. Dit werkt allemaal perfect. Op de " toekomstige" server PC, draait Win98SE met PHPDev. Probleem is: nu is het nog niet te bereiken van buiten af en alleen intern.
Zo ziet het er nu dus uit:

Mijn Main PC (192.168.0.1)(PC A) Draait gewoon XP Internet Sharing en dat werkt dus allemaal. Ik heb op de Main ook een portmap programma draaien, deze port binnenkomende dingen voor poort 80 (webserver) dus naar het internet 192.168.0.52 adres van de Server PC.
Ook heb ik in de Apache Conf file het een en ander geprobeerd:
*knip*
*knip*#
# Port: The port to which the standalone server listens. Certain firewall
# products must be configured before Apache can listen to a specific port.
# Other running httpd servers will also interfere with this port. Disable
# all firewall, security, and other services if you encounter problems.
# To help diagnose problems use the Windows NT command NETSTAT -a
#
Port 80
Het probleem is dus, dat het nog steeds niet extern bereikt kan worden en ik heb nu toch zo alles geprobeerd wat ik erover in de search en portmapping kon vinden.#
# Controls who can get stuff from this server.
#
Order allow,deny
Allow from all
</Directory>
Iemand een idee? (voor hele Conf file, roep maar)
thnx