JetDirect met Laserjet 6P installeren

Pagina: 1
Acties:

• Scarfish
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Een vriend van me heeft net een nieuwe pc. Een Dell met Win Xp. Nu heeft hij ook een JetDirect 170x j4102 (a of b weet ik niet meer) met daaraan een HP LaserJet 6P.
De jetdirect en de dell hangen allebei aan een hub.

Nu wilde ik met HP Install Network Printer Wizard de jetdirect configureren en de printer installeren op de Dell (met tcp/ip en niet met ipx). Ik krijg echter steeds dezelfde fout: Unknown error: en dan zegtie dat ik de printer aan en uit moet doen en het nog een keer proberen. Dit heeft geen nut dus. Weet iemand misschien welke instellingen ik moet gebruiken?

Dell ip = 192.168.33.2
Er hangt nog een andere pc in het netwerk met 192.168.33.1

Ik heb het geprobeerd met de standaard instellingen van de Jetdirect. Deze had dan een ip met 167. nogwat.

Ook heb ik het geprobeerd met de printer een ip in de range van de andere pcs te geven. 192.168.33.3 met subnetmask 255.255.255.0.

De gateway heeft al gestaan op het ip van de Dell, op het ip van de Jetdirect zelf en op het ip van de andere pc.

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe of wat de goede instellingen zijn?

Erm...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan jij je jetdirect pingen? Zo nee- dan is dat het eerste wat je moet doen.
Print (via de de jetdirect) een status pagina uit van de jetdirect, kijk welk IP hij heeft, en hang jouw PC in hetzelfde subnet. Nu kan je de jetdirect als het goed is wel pingen.

Telnet nu naar de jetdirect toe, en verander het IP address (eg: "ip: 192.168.33.2") en save daarna. Zet nu het IP address van je eigen PC weer naar hoe het stond, en controleer ofdat je je JetDirect nog steeds kunt bereiken. Lukt dit, voeg hem dan opnieuw toe in Windows.

Overigens zit er in WindowsXP standaard al ondersteuning ingebouwd voor de JetDirect.