Toon posts:

DBF -> SQL Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een klant van ons werkt met een pakket dat bij ons gedurende 10 jaar ontwikkeld is in Clipper. Nu is - uiteindelijk - de beslissing gevallen om alles om te zetten naar een Windows-omgeving. We denken ongeveer 1 jaar nodig te hebben om geheel de applicatie opnieuw te schrijven.

Probleem: de klant wil volgend jaar niet op 1 dag van systeemA naar systeemB overstappen. Alles zou gelijdelijk aan moeten gebeuren.

Kent er iemand een goed systeem om bv. DBF-tabellen te repliceren met SQLServer2000 ? Let wel : de structuur van SqlServer wordt compleet verschillend van deze van de DBF'en...

Of zijn er andere mogelijkheden ?

Kristof

P.S. : ik heb al ongeveer alle mogelijkheden overlopen - dus ik heb al wat afgezocht - maar ik wil gewoon een 2e opinie...

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Wat zijn de mogelijkheden dan waar je al op uitgekomen bent?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Misschien eerst alleen de GUI in Windows zodat ze wat kunnen wennen ?
De meeste mensen weten bij ons echt niet welke database achter een pakket hangt, ze werken tenslotte alleen met de applicatie.
Het nut van het langzaam migreren van de database ontgaat me, behalve dat het een boel extra werk met kans op fouten is.

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 11:34

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Is het wel mogelijk om heen en weer te transformeren qua gegevens structuur?

Verwijderd

Topicstarter
de oplossing die we 90% zeker gaan toepassen is de volgende :

Nieuwe applicatie leest uit sql-server en schrijft weg naar DBF & SqlServer
Terwijl loopt er een replicatieprogramma dat elke X-minuten heel de DBF (althans de gewijzigde DBF-en) overpompt naar sqlserver

is dubbel werk en misschien niet 100% volgens de norm...maar de klant is koning en ik zie niet goed in hoe we anders een databank met een (zeer) verouderde structuur zomaar kunnen repliceren naar een SQL-databank met andere indexen, foreignkeys enz...

Verwijderd

Topicstarter
effe uppen.. (sorry mods)

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 12:20:
de oplossing die we 90% zeker gaan toepassen is de volgende :

Nieuwe applicatie leest uit sql-server en schrijft weg naar DBF & SqlServer
Terwijl loopt er een replicatieprogramma dat elke X-minuten heel de DBF (althans de gewijzigde DBF-en) overpompt naar sqlserver

is dubbel werk en misschien niet 100% volgens de norm...maar de klant is koning en ik zie niet goed in hoe we anders een databank met een (zeer) verouderde structuur zomaar kunnen repliceren naar een SQL-databank met andere indexen, foreignkeys enz...
Dat maakt allemaal niet uit, zo lang je maar weet welke gegevens je over en weer wilt hebben. Je zult toch enige conversie en vertaling moeten doen. Makkelijkste lijkt mij als je vanuit SQL Server bij de DBF data kunt (ODBC?). Je kunt in SQL Server met DTS en stored procs alles aan elkaar knopen wat je wilt. Ik heb zelf eens een Order/Relaties/Artikelen systeem gebaseerd op HyperFile (Franse halfgehandicapte db) gekoppeld aan een compleet verschillend (qua tabelstructuur e.d.) SQL Server systeem. Die koppeling werkte met louter CSV bestanden die over en weer gaan, meerdere keren per dag. Niet echt 'live' synchronisatie, maar voldoet wel. Had dat HyperFile ODBC ondersteuning gehad dan was zo goed als live me ook wel gelukt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan inderdaad aan de Clipper-bestanden aan via ODBC...
Pagina: 1