Toon posts:

[Debian] Algemeen compile probleem CC1 icm Cyrix

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in mijn server een nieuw ethernet kaartje prikken 100mbit ipv 10. Maar daarvoor moet ik een module aan mijn kernel toevoegen. Dat is dus meteen een mooi moment om eens een nieuwe kernel te compilen. :*)

ik draai nu 2.4.18-bf2.4. Nu wil ik overgaan naar 2.4.19. Alles gaat eigenlijk redelijk vlot, ik heb meerder tutorials gevonden over hoe ik dat nu onder debian, the debian way, kan doen. Maar als ik wil gaan compilen met make-kpkg krijg ik mijn (inmiddels vertrouwde) melding cc1 error (type kan verschillen was gister 4) . Ik heb gelezen dat als je een cyrix processor hebt je het eea correct moet instellen om normaal gebruik te kunnen maken van cc of gcc.

zie link
http://wauug.erols.com/~balsa/linux/cyrix/p10.html

Ik heb in het verleden al meer meegemaakt dat grote bestanden niet gecompiled kunnen worden. (bijv kernel ).

Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn systeem normaal een kernel kan compilen zodat ik mijn systeem kan optimaliseren voor Cyrix pr200 processor.
zijn er zaken die ik aan/uit moet zetten die ik over het hoofd gezien heb ?
Moet ik wellicht mijn compiler opnieuw installeren met speciale opties voor Cyrix (indien dit uberhaupt mogelijk is)

ik heb apm overigens in de bios al uitgezet zoals werd aangeraden op de link hierboven.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 09:24 ]

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:24
Tip: doe maar gelijk 2.4.20. Volgens Kernel.org de nieuwste stable.

En ik denk dat je gewoon kunt doen wat er op die pagina staat: APM uit in BIOS en kernel. En bij processor type kiezen voor 'Pentium'. Proberen is het beste.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm ok ik zal die 2.4.20 een proberen. maarrrr blijft nog steeds een feit dat het compilen dus niet (lees nooit) lukt. het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat ie dat nu wel doet aangezien ik het vermoeden heb dat compilen niet (goed) werkt in combinatie met met mijn Cyrix. Kan ik in mijn huidig systeem iets aanpassen zodat het WEL werkt ?

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:24
Compileren op een andere computer. Ik bak vaak de kernels voor mijn routertje (486) op m'n K6-2'tje. De aangemaakte kernel-image-*.deb kopiëer ik dan naar het routertje toe en dan installeer ik hem.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Hm dat is helaas geen optie. Heb maar 1 linux bak. en dat is ..je raad het al.. dit systeem.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:58
Alles wel geinstalleerd?

apt-get install gcc g++ cpp

vervolgens heb je genoeg zut om alles te compileren.

Verwijderd

Topicstarter
sorry, alles is already the newest version ;)

Verwijderd

nog een tipje,
copieer /boot/config-2.4.18-bf2.4 naar /pad/kernelsource/.config
dan heb je tenminste een werkende config, en kan je van daaruit toevoegen/verwijderen volgens je wensen.

(moest je dit al weten, sorry dan ;) )

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Post eens de exacte error die je krijgt. Bij "make error 3" oid staat de error die de compiler (of linker of assembler of whatever) gaf hoger, boven de make errors.
Pagina: 1