Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Werken fan leds op 7 volt ?

Pagina: 1
Acties:

• typhon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-04-2024

typhon

Nooit in één keer...

Topicstarter
Ik ben dus van plan om in mijn nieuwe systeem 2 fan's te bouwen die elk beschikken over enkele blauwe led's. Nu wil ik de fan's op 7 volt laten lopen, maar blijven de led'jes dan gewoon branden:?? Het is geen probleem als ze wat zachter gaan branden, maar ze moeten nog wel duidelijk zichtbaar zijn.

Ik heb niet van plan om een fortuin uit te gaan geven aan dure temperatuur geregelde led-fans , dus als het niet kan dan neem ik wel gewoone fans.

Verwijderd

Bij mij zie je het verschil nouwelijks

maar dat zal wel verschillen per cooler

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 09:25 ]

• typhon
  • Laatst online: 13-04-2024

typhon

Nooit in één keer...

Topicstarter
Welk merk cooler heb jij dan?
Het zou best eens kunnen dat het verschilt per cooler. Maar 12 volt led's zullen onderling toch niet zo verschillen lijkt mij zo, of zit ik dan fout.......

[ Voor 4% gewijzigd door typhon op 18-04-2003 09:28 ]

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik denk dat ze het gewoon blijven doen.. LED's kunnen wel iets zachter gaan branden, maar dat valt wel mee.. Beneden een bepaalde "stroom-drempel" doen ze het gewoon niet meer, en daarboven wel. Als je met die 7 Volt nog boven die kritieke drempel zit, dan is het geen probleem, en blijven je LED's het duidelijk doen..

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 15:50
Dat ligt er maar helemaal aan hoe het zootje geschakeld is. Bij een serieschakeling branden ze dan veel sneller minder dan bij een parallel schakeling. En dan moet je ook nog kijken naar de voorschakelweerstand, want die is waarschijnlijk berekend op 12 volt, en kan dus te zwaar zijn voor 7 volt.

Kijk eerst maar eens wat voor schakeling erin zit.

• JaY-
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

Ik heb ook zo'n Akasa Crystal 4LED, maar die leds gaan behoorlijk minder fel branden als ik em aansluit op 7 volt. Daarom draait ie gewoon op 12v en zelfs dan is ie toch vrij stil :)

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ze branden altijd ook op 5 volt zoals bij mij. Alleen inderdaad minder fel, als je wilt dat dat niet verandert moet je die leds apart aan je voeding hangen.

Verwijderd

ik heb een coolermaster Fan met 4 leds,. boven de 11 volt geven deze licht dus heb de leds en de fan afzonderlijk aangesloten zodat de fan op 7 volt draaid en de leds op standaard 12v :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat ik heb gedaan met mijn ledfan:
knip het kabeltje naar de fans los, vervolgens zet je deze met kroonsteentjes op de gele en een zwarte lijn (dus 12V op leds) en de kabel van de fan zelf zet je op geel en rood (dus 7V op fan).
Het beste kun je gewoon een extra stukkie kabel ertussen zetten (werkt wat makkelijk) en het werkt perfect :D
JaY- schreef op 18 april 2003 @ 16:34:
offtopic:
Gefeli Terw_Dan ;)
tnx :)

[ Voor 19% gewijzigd door TERW_DAN op 18-04-2003 22:29 ]

• JaY-
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

offtopic:
Gefeli Terw_Dan ;)