speakeradvies voor de marantz sr 580

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-08 21:08
ik heb de marantz sr580 gekocht. deze heeft de volgende analyse meegekregen:
AUDIO ANALYSIS
In the lab this receiver passed its tests without event. We measured a maximum of 74.2W at the onset of clipping, with 5.8% THD (total harmonic distortion). Backing off the volume control by just one notch sent the distortion plummeting down to a more respectable 0.018% THD, where we measured the Fidelity Firewall figure as 50.6W per channel - almost spot-on the manufacturer's ratings. A frequency sweep from 25Hz-20kHz revealed a ruler-flat response. In our destruction tests, the SR580 shut down smartly when the speaker outputs were shorted. Overall, a competent lab performer.

en inhet nederlands:
Stereo:
2x 70 Watt RMS /8 ohm
Dolby DIGITAL 5.1 (AC3):
5x 50 Watt RMS /8 ohm
2x COAX digital in/output
1x OPTICAL digital in/output
Signal to noise ratio: 92dB
sleep timer
30 station RDS AM/FM tuner
7 audio inputs and 5 video inputs
280 watt power supply

VRAAG:
ik heb niet zo gek veel ruimte in m'n woonkamer. Ongeveer 5 M lang en 3.5 M breed.
Het moet dus een 5.1 set worden, het budget is tot ongeveer 400 euro.

Ik ben nog niet zo thuis in de speakerlarij, zodoende mijn vraag wat is een aardig merk en waar moet ik op letten?

alvast bedankt.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, een Marantz versterker kopen voor waarschijnlijk veel pegels en dan beknibbelen op het belangrijkste (daar waar het geluid meestal mis gaat in de keten): speakers. Ik vind 400 euro wel wat weinig voor een complete 5.1 set die zich moet meten met de allure van het merk Marantz.

Ik begrijp dat zelfbouwen geen optie is. Van complete sets heb ik helaas weinig kaas gegeten. Het belangrijkste lijkt mij dat je eens wat verschillende sets gaat luisteren. Als je geen sub wil of neemt, moeten de frontspeakers redelijk wat bas voor hun rekening kunnen nemen. Bastonen zijn in mijn beleving erg belangrijk voor een goede HT ervaring. De kwaliteit van de center is het belangrijkste qua spraak. Daar komt het merendeel van de dialoog vandaan. Liever een goede center en fronts die wel bas pompen, maar kwalitatief iets minder zijn, dan een brakke center en overall betere fronts. Rear maak ik me niet zo druk over, maar er zijn vast andere gotters die daar heel anders over denken ;)

Je zal waarschijnlijk al snel je heil zoeken in kant en klare sets als ik het zo zie. Dan kan je niet voor ieder element van de speaker line up een aparte afweging maken. Je zal dan de afweging tussen min- en pluspunten per systeem moeten maken.

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik persoonlijk zou voor KEFF-luidsprekers gaan, en dan in het bereik wat het beste bij de versterker past, kwa dempingsfactor en vermogen.. Mijn Vader heeft een Marantz, en een set KEFF-Refference luidsprekers erbij, fantastisch geluid.. :)

Maar goed, geluid blijft voor iedereen een persoonlijke aangelegenheid natuurlijk..

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

http://www.stassen.nl/html/7003.html
Home Theatre Loudspeaker KEF KHT 2005
Opruiming EUR 925,-

Het KEF KHT 2005 systeem heeft 5 identieke HTS 2001 satelliet speakers gelijk aan de PSW 2000 actieve subwoofer met een ingebouwde 250 Watt Hoofdversterker en een single downward-firing 210 mm bass driver in een rigid box. Elk van de 5 satellieten gebruiken een Uni-Q loudspeaker driver met een 12 mm tweeter die in het accoestische centrum is bebouwd. KEF's KHT 2005 is net zo superieur in muziek als in Video geluid. het laat zien wat een klein syteem er gebouwd kan worden met niet-conventionele materialen.
De andere prijzen zijn nog veel hoger. KEF lijkt boven het budget te zitten :)

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-08 21:08
ah ok.
m'n budget is dus ff te krap.
en aangezien ik wel kwaliteit wil moet m'n budget maar groter worden.
maar 900 is te gortig.

dus graag een advies van max 600,- want anders krijg ik ruzie met m'n meissie :)

maar is die je schrijft dat die subwoofer een ingebouwde versterker heeft.
als ik een speakerset wil die gewoon het kan doen met de marantz; wat voor vermogensklasse zullen de speakers dan in zitten?

Verwijderd

Ik weet niet precies waar je op doelt maar als je goed geluid wilt hebben waar je gewoon lekker naar kunt luisteren moet ook zeker niet teveel bezuinigen op je reciever!
Vooral HT recievers vind ik heel erg schel in het midden en het hoog.
Dan kun je nog zulke dure en goede speakers kopen maar als je reciever gewoon weg brak geluid geeft dan ben je net zo ver als dat je een dure reciever koopt met brakke goedkopere speakers.

Dus ik zou gewoon gaan luisteren bij de raf of zo.
Daar kan je een dag lekker luisteren naar verschillende merken speakers en een beetje combineren op recievers!
En het is nog een leuk uitje ook (voor jou dan messchien dat je vriendin er tegen op kijkt :P)

Verwijderd

Hij heeft de amp al gekocht toch? Dus valt r alleen nog maar te luisteren naar speakers op die amp ;)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mjah, dit is dus gewoon een "wat moet ik kopen" topic zonder dat je eerst zelf geluisterd hebt naar speakers. Dat is een vereiste waaraan zo'n topic moet voldoen, anders heeft het totaal geen zin.
Orienteren doe je met je oren, niet op een forum. Wellicht vindt jij een speakerset van 300 euro wel heel mooi, dat kan je dan achteraf bediscusseren met jouw beleving. Maar "welke is goed" doen we niet aan.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.