Toon posts:

LAN werkt spontaan niet meer *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus thuis een netwerk van 3 computers aan een hub, ik gister een nieuwe behuizing gekocht, alles omgebouwd, niks anders erbij, zelfs de oude voeding overgenomen omdat die beter was. maar nou het probleem. internet doet het niet. onder xp alles geprobeerd, werkt niet, nu 2000, ook niet. ik heb IEEE uitgeschakeld in de bios, dacht dat het maybe daaraan kon liggen, ook niet. heb alles uit behalve tcp/ip en dat microsoft gedoe. ik heb het geprobeerd met een 3com kaartje van vorig jaar, wordt altijd direct herkend en had altijd meteen internet zonder wat dan ook te hoeven doen. nu niet meer dus. ook geprobeerd met me onboard-lan (op me abit at7 max-2) ook niks. alles zit goed en alles werkte normaal tot ik het omgebouwd had. heb nu 2x xp opnieuw installed en 1x 2000. weet iemand misschien wat ik fout doe? ik weet onderhand nie meer of ik alles verteld heb want ben zwaar pissed en al sinds gisteravond bezig. weet iemand iets?

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
misschien dat je meer info kan geven over je netwerk ip's gateway enzo ?

Verwijderd

Topicstarter
eehhh gateway???
ik heb alles op automatisch ip en dns staan, heeft al jaren goed gewerkt. en mijn comp is de enige zonder internet, de rest werkt.

ik zie net dat ik wel op het netwerk zit maar geen internet :S

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 08:03 ]

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
misschien kabeltje, probeer eens kabel van werkende computer in je omgebouwde bak te duwen. om dat ff uit te sluiten.
anders misschien ander pci slot proberen, misschien dat dat het is en je ingebouwde ethernet het om een andere reden niet doet.

Verwijderd

Topicstarter
die ingebouwde heb ik vroeger mee gewerkt, kabel is goed, kaarten ligt het ook niet aan. het ligt erges binnen de computer :S

Verwijderd

probeer je netwerkkaart eens op een ander pci slot zoals arikkert al zegt

Verwijderd

Topicstarter
ok ander slot werkt dus niet

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Het kan zijn dat je de stekker/kabel kapot hebt wat tussen de hub en je PC hebt zitten. Een lichtje op een hub of de netwerkaart geven het misschien wel aandat ze verbonden zijn. Maardan nog kan de kabel kapot zijn. Probeer eens een andere kabel.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:23

SkyStreaker

Move on up!

Zit de kabel er bij je kabelmodem goed in? Als je de kabel aansluit, zie je de modem ook aangeven of er contact is?

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

Verwijderd

Moet je niet gewoon ff een dns invoeren?

Verwijderd

Topicstarter
dns en ip is automatisch, de kabel is goed, weet ik 100% zeker.

Verwijderd

Topicstarter
de modem heb ik zelf niks mee te maken omdat die op de server binnenkomt en daar heb ik internet (anders kon ik hier niet posten) en me zusje heb ook gewoon internet. ik denk dat het iets kleins in windows is wat ik over het hoofd zie.

Verwijderd

Topicstarter
net ip proberen te vernieuwen maar dan zegt ie dat ie geen dhcp aankan/kan vinden

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
Verwijderd schreef op 18 april 2003 @ 08:00:
eehhh gateway???
ik heb alles op automatisch ip en dns staan, heeft al jaren goed gewerkt. en mijn comp is de enige zonder internet, de rest werkt.

ik zie net dat ik wel op het netwerk zit maar geen internet :S
Misschien dat daar je probleem ligt; je lease van de vorige pc loopt nog op je router. Als dat ding dan niet meer dan bv. 3 pc's erop kan hebben door z'n DHCP lease, 2 er nog open staan en 1 in gebruik, heb je jouw probleem. Reset je router eens zou ik zeggen ;)

Humor moet je serieus nemen

Verwijderd

Maak je geen sluiting, ergens met je kast en mobo/PCI-kaarten?

Ik bedoel: je bouwt alles over en internet doet het niet meer...

Verwijderd

Topicstarter
ik zit niet achter router maar achter hub.
als ik sluiting had gehad had ik het wel gemerkt, heb keer sluiting op me mobo gehad en de deed niks meer.

Verwijderd

Ik zou zoals tommie-boy zegt je router/hub resetten maakt niet uit wat het is, een reset knop hebben ze allebij :P

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:23

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op 18 april 2003 @ 09:31:
ik zit niet achter router maar achter hub.
als ik sluiting had gehad had ik het wel gemerkt, heb keer sluiting op me mobo gehad en de deed niks meer.
niet achter router, maar achter een hub. Natuurlijk! 8)7 En dan toch dhcp en auto dns? Doen de hubs van jou dat dan >:)
Je zit dus toch achter een router (indirect, kijk eens in je breedband modem anders B) )

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

Verwijderd

Topicstarter
hmm, ok hub gereset, nog steeds niks. pfffff ik wor echt gek. snap er niks meer van.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:14
weet je zeker dat je netwerk werkt? Kun je pingen naar andere computers en zo? Als je kunt pingen, maar toch geen internet hebt dan ligt het meestal aan de computernaam, werkgroep oid, instellingen van IE

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

WuKen , gelieve meerdere replys in 1 post te zetten.
Verder is zo snel kicken ook totaal overbodig.
Ik stel voor dat je eens het een en ander duidelijk in een nieuwe post uitlegt (en dan graag leestekens ende paragraven gebruiken).

Verder volgende keer ook een iets betere topictitel verzinnen :/

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Sorry Koffie. Weinig slapen doet niet veel goeds.

Anyway, heb net windows xp erop gezet weer. Heb tcp/ip aanstaan, QoS uit, en IPX/netbeui aan. Ook heb ik IEEE netwerk beheer uitstaan. Dat lijkt me goed. Ik ga dalijk even mijn oom bellen die systeembeheerder is. Misschien weet hij wat ik moet doen.

• Madnessi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-08-2025
netwerk kaart zit die er goed in, (je kan hem wel zien, instaleren, maar omdat die niet goed is aangesloten werkt het niet.
kan ook netwerk kabel zijn. zodat die geen dhcp krijgt.
geef je ipconfig eens weer....

Verwijderd

Wuken,

Toto nu toe is het allemaal een beetje rommelig. Leg eens precies uit wat er wel en niet werkt. Concrete vragen:

- Wordt de kaart in WIndows herkend (plug en play) ?
- Zo ja, lukt het je om de drivers te (laten) installeren ?
- Als dat allemaal werkt, heb je dan in de hardwarelijst geen vraagtekens meer?
- Als alles qua hardware en drivers in orde is, wat werkt er dan? Lukt het je om andere PCs te benaderen? Zie je (als je het hebt) op de netwerkkaart een activity/link lampje knipperen? Zo ja welke kleur?
- Wat is het merk?
- ALs je op het werk kunt, maar niet internetten, dan is de netwerkkaart helemaal ok. Het is dan puur een configuratieprobleem in de software.
- Leg eens uit hoe exact het netwerk gebouwd is. Heb je nu een router en/of een hub, etc.
- Hoe komt de PC aan zijn configuratie? Hoe heb je Inet gedeeld, etc.
- Heb je in de router als je die hebt configuratiemogelijkhden,

Afijn zo kan ik nog effe doorgaan, maar je snapt me wel. Hoe meer info je geeft en al zelf test, hoe meer we je snel en simpel kunnen helpen

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 19:28
Vraag je oom dan gelijk even of hij wel een DHCP- server heeft draaien op de computer met internet (of op een ander). Dit blijkt namelijk uit geen van de reacties die je gegeven hebt. Als er geen DHCP- server draait, dan zul je toch alle gegevens handmatig in moeten voeren, want dan werkt het automatisch verkrijgen van een IP- adres niet.

Je kunt het ook zelf controleren. Ga naar een computer met Windows XP (maar niet de computer met het modem of je eigen, ik hoop dat je er een hebt) en klik met de rechtermuisknop op 'Mijn Netwerklocaties' en kies voor eigenschappen. Dubbelklik op 'Mijn LAN-verbinding' en ga naar het Tabblad 'Ondersteuning'. Als je daar achter 'Adrestype' 'Door DHCP toegekend' ziet staan, dan draait er een DHCP- server in het netwerk.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Als je nu eens gewoon probeert je IP stack te verwijderen ?
(IP protocol opnieuw installeren)
Dit werkt gegarandeerd 8)7

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Hoeft niet perse.
Probeer eens een keertje de PC waarop internet aangesloten zit(die server waar je het over had, ik neem aan dat daar 2 netwerkkaarten in zitten) te resetten. Waarschijnlijk staat daar op het MAC-adres van je netwerkkaart nog een DHCP-lease open.
Daarna moet je op je eigen PC ff een IPCONFIG /RENEW uitvoeren...

[ Voor 6% gewijzigd door Brede P op 18-04-2003 10:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
- Wordt de kaart in WIndows herkend (plug en play) ? yep, maar ook een 1394 netwerkkaart :S (die onboard is uitgeschakeld in de bios)
- Zo ja, lukt het je om de drivers te (laten) installeren ? yep, wordt automatisch gedaan
- Als dat allemaal werkt, heb je dan in de hardwarelijst geen vraagtekens meer?ja van me soundblaster maar ik zal die ook ff wegwerken
- Als alles qua hardware en drivers in orde is, wat werkt er dan? qua internet en verbindingen niks Lukt het je om andere PCs te benaderen? nee Zie je (als je het hebt) op de netwerkkaart een activity/link lampje knipperen? dat groene lampje, ja Zo ja welke kleur?groen
- Wat is het merk? 3com
- ALs je op het werk kunt, maar niet internetten, dan is de netwerkkaart helemaal ok. Het is dan puur een configuratieprobleem in de software. yep
- Leg eens uit hoe exact het netwerk gebouwd is. Heb je nu een router en/of een hub, etc. ik heb beneden de adsl modem (acatel speedtouch) en kabeltje van de modem naar de computer boven. Dat is dus de server. Dan stuurt de server hem naar de hub. Vandaaruit word hij opgedeelt tussen mij en me zusje.
- Hoe komt de PC aan zijn configuratie? Hoe heb je Inet gedeeld, etc. inet staat gedeeld met windows 2000pro.
- Heb je in de router als je die hebt configuratiemogelijkhden, heb geen router

op mijn comp heb ik alle mogelijkheden van de windows xp wizard gehad. en de help van xp gehad.

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 19:28
Wuken, ga er maar van uit dat je server een router is. Een router is namelijk een ding (computer/ apparaatje) dat pakketjes van het ene naar het andere 'subnet' gooit. In dit geval van het interne netwerk naar het grote boze internet.

Xenon: dat maakt niets uit. Microsoft noemt het Internet Connection Sharing en Linux noemt het IP Masquerading (software routers). Er zijn hardwarematige routers die aan NAT doen. Het blijft Network Address Translation, welk systeem je ook gebruikt.

En NAT houdt in dat:
All traffic to and for the Internet goes through one external host--Usually a router.
Engelse Router FAQ.

[ Voor 52% gewijzigd door Jaap-Jan op 18-04-2003 13:00 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
hij zegt net dat hij inet heeft gedeeld met windows 2000pro --> dus zeker geen router

Heb je inet op de pc die het inet deelt ?
Heb je een proxy ingesteld in IE op de nieuwe client ?

[ Voor 23% gewijzigd door Xenon op 18-04-2003 11:34 ]

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

Topicstarter
kheb weer internet, vraag me niet hoe want das nog steeds vaag maar me oom heb me geholpen. thnx iedereen voor de reply's

• The_Greater
  • Laatst online: 14-08 15:47
Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 22:01:
kheb weer internet, vraag me niet hoe want das nog steeds vaag maar me oom heb me geholpen. thnx iedereen voor de reply's
Ben blij dat het weer werkt voor je.
Hopelijk kun je weer rustig slapen :)

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Pagina: 1