Even een vraagje over het laden van een tekst bestand in een movieclip (HolderMC) vanuit een andere movieclip (d.m.v. _level0)
Ik gebruik daarbij de volgende code:
nu heb ik alleen het volgende probleem.
Als ik op de knop heb geklikt om tekst één te laden, en ik scroll wat naar beneden, dan zit hij bijvoorbeeld onderaan de tekst file. Als ik dan de volgende tekst (tekst2.txt) laad in dezelfde movieclip "holderMC" dan laad de tekst om dezelfde scrolltekst als tekst één, bijvoorbeeld dus onderaan (in het geval dat ik bij tekst één helemaal naar onder gescrolld ben).
Hoe kan ik er dus voor zorgen dat tekst2 ook weer gewoon helemaal boven aan begint en dus scroll positie 0 heeft. Ik probeerde het al met zoiets om aan de code:
ofzoiets.
Voor scrollen gebruik ik overigens de volgende code:
Alvast bedankt voor de hulp!
Ik gebruik daarbij de volgende code:
code:
Dit werkt allemaal mooi en prima,1
| _level0.holderMC.loadVariables("tekst1.txt", ""); |
nu heb ik alleen het volgende probleem.
Als ik op de knop heb geklikt om tekst één te laden, en ik scroll wat naar beneden, dan zit hij bijvoorbeeld onderaan de tekst file. Als ik dan de volgende tekst (tekst2.txt) laad in dezelfde movieclip "holderMC" dan laad de tekst om dezelfde scrolltekst als tekst één, bijvoorbeeld dus onderaan (in het geval dat ik bij tekst één helemaal naar onder gescrolld ben).
Hoe kan ik er dus voor zorgen dat tekst2 ook weer gewoon helemaal boven aan begint en dus scroll positie 0 heeft. Ik probeerde het al met zoiets om aan de code:
code:
het volgende toe te voegen:1
| _level0.holderMC.loadVariables("tekst2.txt", ""); |
code:
1
| _level0.holderMC.scrolling = 0; |
ofzoiets.
Voor scrollen gebruik ik overigens de volgende code:
code:
1
2
3