[Win2k]Programma's starten niet meer helemaal op *

Pagina: 1
Acties:

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Een jaar ofzo geleden heb ik hetzelfde probleem gehad: programma's zoals Photoshop, Illustrator etc. hadden een pauze van 30 seconden voor dat zij "doorstartten"

Vanmiddag kreef ik eenzelfde soort probleem: Adobe Premiere lijkt gewoon te starten totdat het moment komt dat de interface moet verschijnen.... het tellertje blijft aftellen en het programma zit vast... Idem voor Photoshop dat gewoon lijkt te starten, maar op moment supreme alleen maar een grijs vlak toont!

De laatste keer heb ik maar het hele systeem opnieuw geinstalleerd, maar daar heb ik eigenlijk weinig trek in nu... K'heb premiere en photoshop al opnieuw geinstalleerd zonder succes (premiere 6.5 en PS 7.01 btw) Word 2002 met service pack 2 vertoond nu dezelfde kuren als ik teks wil knippen en plakken... het programma slaat vast en kan het alleen nog maar met de taskmanager beindigen.

Winamp, Acdsee, virusscanner, Adobe After Effects etc hebben (nog) geen enkel probleem.

Kent iemand dit vershijnsel? En beter nog: hoe op te lossen? (ben Norton Regcleaner ff aan het downen.. misschien dat dat helpt)

Het OS is trouwens W2k Sp3 met alle updates.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het OS is trouwens W2k Sp3 met alle updates.
Dan zet ik dat maar in je titel, aangezien je dat vergeten bent. Zie Windows Operated Systems - Policy - Updated 08-04

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ja dat verschijnsel ken ik , en bij komt dit voor als een ander programma tijdens het afsluiten is vastgelopen.

Bijvoorbeeld ik sluit Mediaplayer af en ik zie hem niet meer op m'n scherm. Kijk ik dan in de taskmanager dan staat ie echter nog wel steeds open. Totdat ik die afsluit, kani k geen andere programma's openen/goed openen.

Dit probleem heb ik met ATI Multimedia Center en Windows Media Player. Niet altijd maar wel regelmatig...

Ik gebruik ook Win2k SP3

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Vergeet aub die norton regcleaner. Gebruik gewoon die van Microsoft zelf..

Voor de rest: er zit idd een taak dwars op dat ogenblik, dus in je taskmanager zoeken naar de boosdoener.

Niet onverstandig:
* scannen op viri
* scannen op adware, bv. met ad-aware

• Undertaker2
Heb nu ad-aware gedraaid... en die vondt alleen maar tracking-cookies.. verder niks bijzonders

Heb ook regclean gedraait (Advanced Registry Optimizer) en die heeft een boel achterhaalde registersleutels d'r uitgegooid

Heb zowel premiere als photoshop ge-uninstalled en toen gereboot en daarna photoshop opnieuw d'r op gezet. Helaas zonder succes. Het enige wat ik krijg is een grijs scherm.. zucht...

Virusscanner heb ik ook ge-update en gedraaid, maar die vind ook niks.

Er zijn geen on-afgesloten programma's die de boel tegenhouden (het werkt ook niet na een reboot) De overige taken (voor zover er nog taken draaien) killen helpt ook niet.

Er zit toch iets niet goed in Windows... het zal wel weer een format worden denk ik...net als vorige keer. Kut met peren dit... :(

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Voordat je gaat formatteren, zie je nog rare dingen in je eventlog?

• Undertaker2
Hahaha het werkt weer! Weet je waar het aan lag??? Je raad het NOOIT! Het lag aan de gedeelde printer hier.

Mijn pc (met de kuren) print via de printer op de gang (een Canon S520 op USB) Het netwerk betreft hier een draadloos 10 mbit netwerk tussen twee Linksys PCI kaartjes. Prompt nadat ik de netwerkprinter van mijn pc verwijderde doet alles het weer! Geen errors in word, photoshop doet het ook en adobe premiere blijft ook niet meer hangen...

Een aantal van deze dingen zijn wel op z'n plaats: 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

pfff... lekker vaag dit. 't is dat ik opeens op het idiote idee kom om de netwerkprinter te verwijderen.

Pagina: 1