[Distiller] Bij printen Distiller valt buitenste rand weg

Pagina: 1
Acties:

• PipelineNoise
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 13:27
Hoi,
Ik wilde vanuit Powerpoint slides printen, en dan zo, dat er precies vier slides op een a4 passen, zonder wit tussen de slides. Ik wilde daarom eerst de slides naar PDF printen, en dan de PDF uitprinten. Dit deed ik, aangezien je bij de opties van Distiller kan aangeven hoeveel pagina's op één a4 mogen.

Als ik dan het gemaakte PDFje bekijk, zie ik dat de buitenste rand is weggevallen. (Het lijkt alsof het a4'tje net te klein is voor de inhoud. De vier slides staan erop, maar aan de buitenkant van de gehele slide is een rand weggevallen).

Weet iemand welke instelling ik fout heb? Ik denk zelf niet dat het aan Powerpoijnt is, want die stuurt gewoon dom door.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Staan je printermarges in Powerpoint dan wel goed?

Want je kan het ook wel voor elkaar krijgen om buiten het papier te printen, dus misschien gebeurt dat nu ook :?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• PipelineNoise
dreeke schreef op 18 april 2003 @ 00:39:
Staan je printermarges in Powerpoint dan wel goed?

Want je kan het ook wel voor elkaar krijgen om buiten het papier te printen, dus misschien gebeurt dat nu ook :?
Ja klopt... Ook al ik maar 1 pagina print, zijn de marges niet goed. Ik heb even gezocht, maar ik kon de juiste instelling nog niet vinden. Weet iemand hoe ik die kan veranderen?

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
staat je papier formaat wel op A4.

wat zie je in print preview ?

oow ja waarom pdf en dan printen kan toch ook direkt printen

[ Voor 33% gewijzigd door Smurff op 18-04-2003 07:58 ]

• PipelineNoise
Ik kan niet direct printen, omdat ik bij de instellingen van mijn (Canon S520) printer niet de instelling kan vinden om vier slides op 1 a4'tje te printen, zonder dat er witruimte is tussen de sheets.

edit:
Ik heb het idee dat de fout bij Distiller zit. Als ik het papierformaat in Distiller op A3 zet, dan komen de slides wel precies erop zoals ik wil. Ik ben nu een update aan het downloaden, ik hoop dat het werkt.
edit2:
Na het installeren van de update is er nog niks veranderd. Heeft iemand nog een idee, of hij iemand dezelfde problemen bij het gebruiken van Distiller?

[ Voor 54% gewijzigd door PipelineNoise op 18-04-2003 11:27 ]

• PipelineNoise
Ik heb een oplossing: Eerst maak ik er een PDFje van zonder dat er meer slides op een a4 komen, en vanuit Acrobat print ik het naar de Distiller. Dan valt er geen rand buiten het printgebied.
Ik denk dat dit toch een bug is in Acrobat, en ik zal het dus zo moeten uitprinten. Als iemand anders een betere oplossing heeft, hoor ik het graag!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 06:59
dat is geen bug in Acrobat, omdat je vanuit Powerpoint werkt gaat dat niet goed. Programma's als Powerpoint kunnen namelijk niet aflopend drukken die gaan altijd uit van witranden, en de distiller is voor Powerpoint maar gewoon een printer als alle andere.
Nu je dus rechtstreeks vanuit Acrobat gaat printen naar de Distiller lukt het wel omdat acrobat daar anders mee omgaat.

[ Voor 23% gewijzigd door Stefke op 18-04-2003 12:27 ]

• PipelineNoise
Is er een manier om Powerpoint wel goed naar de Distiller te laten printen?

• PipelineNoise
Ik heb de oplossing! Gevonden op de site van Adobe:
PDF File Created from PowerPoint Presentation Appears Cropped
Pagina: 1