Toon posts:

Domeinen van "Ultimate Search, Inc."

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was van plan om in de toekomst een domeinnaam te registreren dus ging ik even kijken of hij nog vrij was... jammergenoeg niet, ook alle redelijke alternatieven zijn bezet.
Allemaal in handen van die schaduwachtige domeinmakelaars en "search engines". Het domein dat ik graag wil hebben (http://www.ueh.net/) is in handen van "Ultimate Search, Inc.".
Ik heb gezocht op google en ook hier op GoT naar informatie over hoe je domeinen van hun kunt afkopen maar nog niets gevonden. Het enige wat ik op Google vind zijn wat verslagen van rechtszaken tegen dit bedrijf omtrent domeinnamen.

Ik vroeg me af of er onder jullie mensen zijn die te maken hebben gehad, of hebben met het kopen van domeinnamen van zulk soort bedrijfjes. En of iemand weet of Ultimate Search, Inc. ook fatsoenlijk bereikbaar is... ik heb weinig contact informatie kunnen vinden...

alvast bedankt

[edit]
het is trouwens fijn om te zien dat dit bedrijf bij google in de /Society/Issues/Business/ Allegedly_Unethical_Firms/Ultimate_Search,_Inc./ directory staat

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 00:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er nog eens een search op AlltheWeb tegenaan gegooid, maar dat heeft ook niet veel opgeleverd. Ik hoop toch echt dat er onder jullie iemand is die voor wat opheldering kan zorgen.

vrolijk pasen allemaal!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2003 12:29 ]

Verwijderd

Dacht je echt dat je dit domein voor een prikkie kon kopen??? 3 letter domeinen zijn heel uniek en kosten meestal minimaal 50.000 dollar, zo niet meer.

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 20:01

ralfbosz

xm create bosz -c

Je kunt wachten tot het domein afloopt (kan wel 2 maand duren tot daarna) of die misschien niet verlengt wordt. Zo heb ik mijn .com adres voor de gewone regkosten gekregen ipv de paar duizend dollar die de toen huidige eigenaar wilde hebben (kreeg wel .org er gratis bij, maar die heb ik nu ook :)).

Uit whois:

Record expires on 18-May-2004.
Record created on 20-Jan-2002.
Database last updated on 20-Apr-2003 06:40:59 EDT.

rm -r *

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 April 2003 @ 12:35:
Dacht je echt dat je dit domein voor een prikkie kon kopen??? 3 letter domeinen zijn heel uniek en kosten meestal minimaal 50.000 dollar, zo niet meer.
Ik heb nergens gezegd dat ik dit domein voor een prikkie wil kopen. Het enige wat ik gezegd heb is dat ik wil informeren over de mogelijkheden tot het overkopen van dit domein.
Ik zou graag van jou willen horen hoe je aan het door jou genoemde bedrag komt.... Heb je ervaring ermee, of heb je het uit betrouwbare bron vernomen?

Verwijderd

Topicstarter
ralfbosz schreef op 20 April 2003 @ 12:42:
Je kunt wachten tot het domein afloopt (kan wel 2 maand duren tot daarna) of die misschien niet verlengt wordt. Zo heb ik mijn .com adres voor de gewone regkosten gekregen ipv de paar duizend dollar die de toen huidige eigenaar wilde hebben (kreeg wel .org er gratis bij, maar die heb ik nu ook :)).

Uit whois:

Database last updated on 20-Apr-2003 06:40:59 EDT.
Hey das wel toevallig... het domein vervalt op mijn verjaardag! Wel pas volgend jaar :-(.
Dit lijkt me op zich een goede optie aangezien ik het niet per direct nodig heb. Ik ga nog even zelf een whois doen, kijken of er meer te vinden valt in die info (stom dat ik daar nog niet aan gedacht had).

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Als het dan afloopt wil het niet zeggen dat jij het dan kunt reggen he. Hij kan het ook zelf verlengen, of als het op auto-renew staat hoeft dat zelfs niet eens. Weinig kans dus.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 20 April 2003 @ 14:37:
[...]

Hey das wel toevallig... het domein vervalt op mijn verjaardag! Wel pas volgend jaar :-(.
Dit lijkt me op zich een goede optie aangezien ik het niet per direct nodig heb. Ik ga nog even zelf een whois doen, kijken of er meer te vinden valt in die info (stom dat ik daar nog niet aan gedacht had).
Waarschijnlijk staat er bij de whois info ook een email adres waar je naar kunt mailen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Jep, dankzij de WHOIS info heb ik contact opgenomen met Ultimate Search, Inc.

Het domein ligt jammergenoeg boven mijn budget maar is in ieder geval niet die absurde prijs waar dualxeon mee kwam. Omdat ik jullie de email wisseling tussen mij en the Ultimate Search niet wil onthouden:
Thank you for your inquiry. We are already using the domain, but we are
willing to part with it for US $ 2,500.

Regards,
Ultimate Search, Inc.

On Sun, 20 Apr 2003, Jaap Roes wrote:

> Hi,
>
> This will probably be a longshot but who doesn't try doesn't win.
>
> I'm very interested in buying the domain name UEH.net for a website I want
> to set up next year. It will be a non-profit underground music related
> website. The main function of it would be to serve as a "net label".
>
> Anyway, my problem is is that this domain is registerd to your company,
> Ultimate Search, Inc. Is there any chance that I could buy this domain for a
> reasonable price?
>
> Thanks in advance,
>
> Jaap Roes

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Bah, vind ik nog steeds vrij veel geld eigenlijk. Voor dat geld kun je een paar honderd domeinen registreren...

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:20
Hoe kun je zien wanneer ie verloopt? Als ik een lookup doe zie ik die expire date er niet bijstaan (is voor .nl domain)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 april 2003 @ 12:35:
Droom lekker verder... :D

Op die webpagina's met domeinhandel staan ook zulke lachwekkende vraagprijzen van mensen die denken dat hun domein zo uniek is dat het geld waard is...

Slechts een beperkt aantal domeinnamen zijn geld waard, en dat heeft dan niet iets met de lengte te maken maar met wat voor soort naam het is. Als het bijvoorbeeld (een afkorting van) een bedrijfsnaam is, dan is het geld waard. Ook als het een voorwerp, werkwoord enzo is kan het geld waard zijn. Denk aan voetbal.nl, search.com enzo. Maar verder zijn de meeste domeinnamen weinig waard. Denk dan aan prijzen tussen de 1 en de 50 euro.

Verwijderd

Topicstarter
BigM321 schreef op 22 april 2003 @ 00:18:
Hoe kun je zien wanneer ie verloopt? Als ik een lookup doe zie ik die expire date er niet bijstaan (is voor .nl domain)
http://www.networksolutio...o&STRING2.x=0&STRING2.y=0

daar staat:

--

Ik heb trouwens een email teruggestuurd om te zeggen dat ik de prijs te hoog vind en niet geïnteresseerd ben. Als ze echte handelaren zijn zakken ze eventueel in prijs... maar misschien ik dat alleen maar ijdele hoop :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 00:36 ]

• Matthijs Hoekstra
Ik wil hoekstra.nl hebben, maar als ik die opvraag staat er geen expiry date. Ik heb postmaster al gemailed, die krijg ik terug, geen geldig email adres. En daarna diegene die um aangemaakt hebben, maar nog geen antwoord.

Verwijderd

BigM321 schreef op 22 april 2003 @ 00:46:
Ik wil hoekstra.nl hebben, maar als ik die opvraag staat er geen expiry date. Ik heb postmaster al gemailed, die krijg ik terug, geen geldig email adres. En daarna diegene die um aangemaakt hebben, maar nog geen antwoord.
.nl domeinamen verlopen nooit, een registrar kan hem technisch opheffen en de eigenaar kan hem gewoon opheffen, gebeurd dit niet, dan verloopt ie nooit.

postmaster@domein.nl moet overgens werken volgens het reglement.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
IceStorm schreef op 22 April 2003 @ 00:12:
Bah, vind ik nog steeds vrij veel geld eigenlijk. Voor dat geld kun je een paar honderd domeinen registreren...
Wat ze dus ook doen van dat geld.. :X
Ik denk dat je hem nu sowieso wel kwijt bent. Doordat het hier op GoT is gepost heeft het domein een aardig aantal hits (dus interresant domein) en je hebt je interresse in het domein getoont zodat ze hem voorlopig heus niet weg zullen doen.

Uiterst flauw, zulk soort domeinkapers. :{

🌞🍃

• IceStorm

IceStorm

BigM321 schreef op 22 April 2003 @ 00:46:
Voor hoekstra.nl heb je gewoon pech gok ik. Want die wordt gewoon gebruikt :).

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:37

oZy

Zijn er nou eigenlijk regels die domeinkapers tegenwerken? Ik kan me nog herinneren dat er zo'n Nederlands bedrijf alle domeinen ontnomen werd en nog een schadeclaim er bovenop kreeg, maar of dit ook op internationaal niveau gebeurt?

Het is in ieder geval triest dat dit mogelijk is want alle domeinen die enigzins een afkorting of gangbare naam voorstellen worden gekaapt, en ook de domeinen die verlopen trouwens, als je ze zelf niet verlengt worden ze standaard door zo'n k*tbedrijf gekaapt.

Verwijderd

volgens mij kan je alleen maar domeinnamen ontnemen als jij EERDER was dan de registratie datum van de domeinnaam, ,maar dit weet ik niet zeker

• Matthijs Hoekstra
IceStorm schreef op 22 April 2003 @ 09:48:
[...]

Voor hoekstra.nl heb je gewoon pech gok ik. Want die wordt gewoon gebruikt :).
Nou ja gebruikt. Er wordt geredirect naar een andere url. Dus ik dacht misschien willen ze um wel kwijt. Maar krijg maar geen response.

• IceStorm

IceStorm

BigM321 schreef op 23 april 2003 @ 18:02:
Nou ja gebruikt. Er wordt geredirect naar een andere url. Dus ik dacht misschien willen ze um wel kwijt. Maar krijg maar geen response.
Ja redirecten is ook gebruiken :P.
Als je geen geldig mailadres kunt gebruiken zou ik gewoon op http://www.hoekstraenvaneck.nl/ een mailadres / vragenformuliertje invullen. Je komt vanzelf hopelijk bij iemand terecht die er wat van weet :).
Pagina: 1