Toon posts:

Voltages voor athlon tb + fsb aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha,

Ik heb een Asus a7v met tb 700@800, maar 'k wil eigelijk nog wat verder gaan. Daarvoor heb je (als ik het goed heb) een hogere voltage voor nodig. Het staat nu op 1,744 v (volgens pc probe), welke voltage waarde heb je nouw voor wat voor snelheid nodig?

En nog wat, het zou wel relaxed zijn als ik op de 1 ghz kom :z, fsb 111 x 9. Maar je overklokt dan ook de rest van je pc. Geheugen op 149 mhz (lukt wel toch?), geforce 2 gts zal het ook wel trekken, maar hd en rest ook??? Wat is de maximaal realistisch haalbare waarde van je fsb zonder de rest van je pc'tje zijn graf in te helpen?
Alvast danke schon voor de antwoorden... >:)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand??

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:56

Spooksel

Spooksel!

www.spooky2.com

astublieft...

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Verwijderd

Als je je fsb verhoogd dan word het gehele systeem sneller. Niet alle hardware kan dat natuurlijk trekken. Dat is maar de vraag, misschien trekt die geforce het ook niet. Volgens mij moet je het meeste op je harde schijf passen. Die kan daar niet zo goed tegen. Het voltage verschilt per proc. Mijn athlon classic 500 haalt de 700 met de standaardwaarde, maar andere hebben meer voltage nodig om het stabiel te krijgen.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:20

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Nou ik loop nu een jaar met mijn oude trowe PII 350 met een FSB van 124 ipv 100 en ik heb nergens last van, mijn hd heb nergens last van en nog ooit een error gehad die ik daarop terug kan voeren, maar de Duron en Athlons kunnnen niet goed overweg met een hogere FSB dus helaas :'(

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Op woensdag 22 november 2000 12:23 schreef spooky2 het volgende:
www.spooky2.com
He, jij hebt het weer over een HB potlood!?
Op andere sites lees ik weer 5H.. Vandaag een 4H gekocht (5H is hard to find) . Met een 3H lukte het me gisteren niet. Toch even stressen als ie helemaal nix meer doet ;) ben inmiddels *gum-expert* ;)

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:56

Spooksel

Spooksel!

ik heb het met een HB gedaan... zoals ik gelezen heb in meerdere draadjes toendertijd... enne: in 1 keer raak ook :)

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt, nog meer tips zijn altijd welkom, ik ga dit weekend de boel verder oc'en, als het lukt zet ik hier wel bij :7.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het dus net ff geprobeerd met als resultaat: 950 loopt ie stabiel (1,80 volt) 978 is het hoogste (niet stabiel).
Alleen vervelend iets, mijn oude harde schijf kon die fsb verhoging niet aan --> vette errors, nu nog, niks helpt om ze weg te halen, formateren dan maar :(.
Pagina: 1