Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een flash mp3 speler en de keuze gaat tussen de i-bead 100 of iRiver iFP-180T.

Op tweakers.net was een zeer lovende review over de i-bead 100, helaas kan ik weinig objectieve informatie vinden over de iRiver speler.

Wat ik belangrijk vind aan de i-bead is zijn gebruikersgemak, steek hem als een pendrive in je USB en sleep de bestanden naar de speler alsof deze een extra harde schijf eenheid is. Nu is het mij onduidelijk of dit 'drag en drop' bij de iRiver speler ook mogelijk is; je moet hem met een apart kabeltje aansluiten en ik vraag mij in het bijzonder af of windows XP de speler als extra station herkent!?

Beide mp3 spelers lijken verder veel op elkaar, de specificaties zijn nagenoeg gelijk, zowel op gebied van geluidskwaliteit als de bediening en bijbehorende menu's.

De belangrijkste verschillen in mijn ogen:

i-bead 100:
- Pendrive formaat en makkelijke aan te sluiten
- Alleen via USB op te laden
- Standaard koptelefoon
- Goedkoop (170 euro)
- Strak design (subjectief)
- 5 mW output per kanaal?

iRiver iFP-180T:
- Op USB aan te sluiten, echter alleen met kabeltje (drag and drop???)
- Standaard AA batterij, ook op vakantie op te laden
- Kwaliteits koptelefoon (Sennheiser MX300)
- Duurder (220 euro)
- Super strak design (subjectief)
- 10 mW output per kanaal?

Het lijkt me een lastige keuze, helemaal omdat de specs zo dicht bij elkaar liggen. Uit de overeenkomst van de specs en zelfs de menu's krijg ik een vermoeden dat beide spelers wel eens uit dezelfde fabriek zouden kunnen rollen.

Iemand ervaring met deze spelers? Extra info over kwaliteit en bediening zou erg handig zijn. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey! Ik heb zelf een ifp-180 en dat ding is echt geweldig! Momenteel is ie nog niet drag-n-drop, maar ik lees net op de iriver site dat dat binnenkort gaat komen :) en dat is precies waarom ik voor de iriver heb gekozen, bij mijn oudere mp3cdspeler had ik ook tot 3 jaar later nog firmware updates :) Vind ik wel belangrijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:21
av>gt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Art Elixer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-09 01:50
reviews: Digit@lway's MPIO DMG versus de iRiver iFP-180T . Je kan ook even kijken op www.mp3cdspeler.nl ,
Ze hebben beiden ook een nadeel: het geheugen is niet uit te breiden. Persoonlijk zou ik nooit een mp3speler kopen die geen uitbreidbaar geheugen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Over de I-Bead
De 5 mW output per kanaal is genoeg om mij zere oren te bezorgen (en ik luister mijn muziek hard, iedereen moet mee kunnen genieten), zelf op de fiets met veel ruis. 't is trouwens wel zo dat de I-Bead harder gaat dan mijn Soul DMP-01 die 7mW output per kanaal heeft. De oordopjes die er standaard bij zitten zijn best goed, alleen is dat snoer irritant, maar een paar MX400 dopjes kost niet zo veel. En je steekt het ding erin, en het werkt als een harde schijf. Alleen moet je wel steeds de speler in windows afmelden, anders kan ie crashen. En er zit natuurlijk FM op.
Dat van die batterij is alleen irritant als je een langere reis maakt, maar er komt een adapter voor (al besteld *D ) dus dat maakt niet zo veel uit. Ik gebruik hem dagelijks, en ik heb hem nog nooit op hoevel te laden omdat dat al gebeurt als je hem in de usb stopt voor mp3z.
De I-Bead is trouwens een Hyundai (las ik laatst ergens)
Hoe het zit met de iRiver weet ik niet, ik wilde minstends 256MB en de iRiver werdt dan te duur...

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je vergeet 1 belangrijk detail bij de iFP-180: er zit ook radio op. :)
Hmm, dat heeft die andere ook... |:(

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 00:05:
Ik ben op zoek naar een flash mp3 speler en de keuze gaat tussen de i-bead 100 of iRiver iFP-180T.

Op tweakers.net was een zeer lovende review over de i-bead 100, helaas kan ik weinig objectieve informatie vinden over de iRiver speler.

Wat ik belangrijk vind aan de i-bead is zijn gebruikersgemak, steek hem als een pendrive in je USB en sleep de bestanden naar de speler alsof deze een extra harde schijf eenheid is. Nu is het mij onduidelijk of dit 'drag en drop' bij de iRiver speler ook mogelijk is; je moet hem met een apart kabeltje aansluiten en ik vraag mij in het bijzonder af of windows XP de speler als extra station herkent!?

Beide mp3 spelers lijken verder veel op elkaar, de specificaties zijn nagenoeg gelijk, zowel op gebied van geluidskwaliteit als de bediening en bijbehorende menu's.

De belangrijkste verschillen in mijn ogen:

i-bead 100:
- Pendrive formaat en makkelijke aan te sluiten
- Alleen via USB op te laden
- Standaard koptelefoon
- Goedkoop (170 euro)
- Strak design (subjectief)
- 5 mW output per kanaal?

iRiver iFP-180T:
- Op USB aan te sluiten, echter alleen met kabeltje (drag and drop???)
- Standaard AA batterij, ook op vakantie op te laden
- Kwaliteits koptelefoon (Sennheiser MX300)
- Duurder (220 euro)
- Super strak design (subjectief)
- 10 mW output per kanaal?

Het lijkt me een lastige keuze, helemaal omdat de specs zo dicht bij elkaar liggen. Uit de overeenkomst van de specs en zelfs de menu's krijg ik een vermoeden dat beide spelers wel eens uit dezelfde fabriek zouden kunnen rollen.

Iemand ervaring met deze spelers? Extra info over kwaliteit en bediening zou erg handig zijn. Bedankt!
voor de I-Bead komt er een oplader bij mp3cdspeler zodat je die ook op vakantie kunt opladen..

voor de prijs van die I-river heb je dus een 256mb I-Bead..
ik zou nog even goed kijken of die iriver folders ondersteunt en of je die appart kunt selecteren als playlist.. de I-Bead kan dat niet namelijk en dus heb je 1 grote playlist.. (dit vind ik eigenlijk enige nadeel van het aparaatje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
nikao schreef op 19 April 2003 @ 11:49:

ik zou nog even goed kijken of die iriver folders ondersteunt en of je die appart kunt selecteren als playlist.. de I-Bead kan dat niet namelijk en dus heb je 1 grote playlist.. (dit vind ik eigenlijk enige nadeel van het aparaatje)
Update *D
(iig zou het in een update komen, en dan nog... een playlist voor 50 nummers :? )
Wat er niet is kan nog komen, als de hardware het aankan.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het scherm van de IFP serie van Iriver is wel een stuk aantrekkelijker, en ik vind een accu zoals die van de I-bead ook niet aantrekkelijk, zodra ie versleten is kan je de speler ook weggooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 april 2003 @ 21:36:
het scherm van de IFP serie van Iriver is wel een stuk aantrekkelijker, en ik vind een accu zoals die van de I-bead ook niet aantrekkelijk, zodra ie versleten is kan je de speler ook weggooien
[rml]Matrix in "[ MP3 Speler] I-BEAD 100"[/rml]
Dus als ie ooit kapot gaat kan je hem zo door een nieuwe vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:13
Aleen jammer dat iRiver het schermpje dat lelijke groene backlicht hebben gegeven :r
Vreemd vond ik dat ook omdat iRiver geloof ik juist één van de eerste was die blauw backlight toepaste in hun apparaten. Daarom vond (vind) ik die teruggang naar groen maar raar. Het maakt de iFP serie naar mijn mening een stuk onaantrekkelijker.

[ Voor 8% gewijzigd door Tranquility op 19-04-2003 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:36

timovd

Voorsprong door techniek

de iRiver werk een heel stuk prettiger dan de iBead en het model is best wel strakker(vind ik)
Wat ook bellangrijk is waar je een speler voor kiest is het gebruik van batterijen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey! Ik heb zelf een ifp-180 en dat ding is echt geweldig! Momenteel is ie nog niet drag-n-drop, maar ik lees net op de iriver site dat dat binnenkort gaat komen
Nou eerlijk gezegd vind ik het één van de belangrijkste criteria voor het kiezen van een mp3 speler: het gemak van het kunnen slepen van mp3 bestanden in de Windows verkenner omgeving! Ik hoop dat die ondersteuning er snel komt!

'drag en drop' van de i-bead en de benadering van het apparaat als een extra schijfeenheid (en dus ook te gebruiken als pendrive) heeft mijn inziens veel voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 00:09:
[...]

'drag en drop' van de i-bead en de benadering van het apparaat als een extra schijfeenheid (en dus ook te gebruiken als pendrive) heeft mijn inziens veel voordelen.
En dat krijgt de iriver dus ook eind deze maand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
I-bead is veel goedkoper
Ik zou het wel weten :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ibead is veel lelijker ;) Mindere support ;) Mindere kwaliteit ;) Minder gadget-gehalte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 april 2003 @ 14:54:
ibead is veel lelijker ;) Mindere support ;) Mindere kwaliteit ;) Minder gadget-gehalte ;)
Klinkt objectief :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Laatst online: 13-09 22:28
Een nadeel aan de iriver is dat je de bestanden niet kunt uploaden naar je pc. Dus je kunt niet ff snel bestanden uitwisselen met een ander. Dit kan met de ibead wel wat ik ook wel een voordeel vind om te kiezen voor de ibead ipv. de iriver. Daarnaast is de ibead natuurlijk veel goedkoper dan de iriver.
De iriver is wel een stuk mooier maar ik denk niet dat dat zo'n 50 euro waard is. Ik heb het er iig niet voor over. Of je moet natuurlijk geld teveel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de iBead.
Persoonlijk vind ik het een geweldig apparaat, dat lang meegaat (veel langer dan mijn vorige speler, de creative MuVo) en veel handige features heeft.
Het beeldscherm is mooi en duidelijk. Het apparaat is lekker licht. de radio werkt goed.
de enige firmware update die ik doorgevoerd heb zorgde meteen voor goede nieuwe zaken (zoals instelbare recording kwaliteit, aanpasbare scrollsnelheid).

De zelf instelbare EQ is zeer handig, immers, iedereen zijn eigen smaak qua geluid.
Al met al een goed apparaat, waar ik zelf nog veel vertrouwen in heb.

Ik heb daarentegen geen ervaringen met iriver, maar ik denk dat je qua prijs/kwaliteit verhouding nauwelijks een beter apparaat zul kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:07
de ibead lijkt mij het goedkopere, maar zeker niet veel minder alternatief voor de iriver. Door het niet kunnen uploaden van de iriver zou de ibead zelfs beter kunnen zijn naar mijn mening. Maar ik las dat ie na 3 uur opladen weer ging ontladen ( :? ) dat lijkt me nogal irritant, ik zie het al voor me dat ik hem 's avonds in de oplader douw, en dat ie 's ochtends nog leger was dan ervoor :{

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Laatst online: 13-09 22:28
Ja daar had ik ook nog niet over nagedacht. Dat is dus niet ff 's nachts ding aan de pc gooien om hem 's ochtends weer vol te hebben.

Achja dan zet je toch ff de wekker op het tijdstip dat ie uit de lader moet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 12:07
Roy_ schreef op 22 april 2003 @ 12:20:
Achja dan zet je toch ff de wekker op het tijdstip dat ie uit de lader moet :+
:o En dan nog op tijd op school komen ook zeker :P jij spoort niet helemaal :+

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zo dat hij stopt met opladen na 3 uur. Hij gaat niet ontladen dan. Slaat natuurlijk ook nergens op.

Verder had de topicstarter als argument voor de iRiver dat hij AA batterijen slikt en dat hij daarom handiger is voor op vakantie.

nouwehm volgens mij is dat zinloos aangezien op zo'n geval maar 128 of 256 mb past en dat je, neem ik aan, niet de hele vakantie naar dezelfde muziek wilt luisteren en dat je dan dus toch nog een computer nodig hebt met mp3's om wat nieuws over te zetten.

Mijn mening is dan ook dat je aan zo'n mp3speler op vakantie niet zo heel erg veel hebt als je geen laptop hebt. En als je die wel hebt dan is het opladen van de ibead ook weet niet zo'n probleem.

verder vind ik een aa batterij maar een lomp en zwaar ding. die weegt gewoon 2 keer zoveel als de hele ibead.

Verder over de bediening.
ik ken de iRiver niet. maar ik vind de bediening van de iBead wel ffkes wennen.

ruwweg gezegd zitten er 3 knoppen op de ibead.
1 play/pause/stop/aan/uit-knop
1 menuscroll/menuselecteer/ffwd/fbwd/volumeup/volumedown/next/previous/entermenu/exitmenu knop
en 1 record/play a-b knop

de play/pause/aan/uit knop heb je zo door en de record/a-b knop ook wel

maar het kleine scrolwiel-achtige geval is nogal moeilijk te doorgronden.
metname het switchen van ffwd/fbwd naar volumeup/down is een beetje vaag.

next en previous zijn gewoon korte tikjes naar links en naar rechts
als je 'm langer inhoud dan gaatie of volumeup/down of ffwd/fbwd dit ligt eraan wat je hebt ingesteld. scanmode of volumemode

dit stel je in door het scrollwieltje in te drukken en een kort tikje naar links of rechts te geven, niet te lang want dan zit je in het menu.

echter als je het eenmaal doorhebt dan kan je het ding erg goed blindelings bedienen.

wat mij betrefd hadden ze er nog wel een extra knop bij op kunnen maken voor volume oid.

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Roy_ schreef op 22 April 2003 @ 11:58:
Een nadeel aan de iriver is dat je de bestanden niet kunt uploaden naar je pc. Dus je kunt niet ff snel bestanden uitwisselen met een ander. Dit kan met de ibead wel wat ik ook wel een voordeel vind om te kiezen voor de ibead ipv. de iriver. [...]
Dit wordt waarschijnlijk gefixed dmv een firmware-update: zie ook dit bericht van iRiver zelf.

Overigens komt binnenkort dus de nieuwe iFP-3XX-serie, die standaard al bestandsuitwisseling ondersteunt, tezamen met encodingcapabilities, FM-tuner en nog wat van die zut. Hier betaal je dan natuurlijk *nog* wat meer voor.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 12:49:
Het is zo dat hij stopt met opladen na 3 uur. Hij gaat niet ontladen dan. Slaat natuurlijk ook nergens op.

Verder had de topicstarter als argument voor de iRiver dat hij AA batterijen slikt en dat hij daarom handiger is voor op vakantie.

nouwehm volgens mij is dat zinloos aangezien op zo'n geval maar 128 of 256 mb past en dat je, neem ik aan, niet de hele vakantie naar dezelfde muziek wilt luisteren en dat je dan dus toch nog een computer nodig hebt met mp3's om wat nieuws over te zetten.

Mijn mening is dan ook dat je aan zo'n mp3speler op vakantie niet zo heel erg veel hebt als je geen laptop hebt. En als je die wel hebt dan is het opladen van de ibead ook weet niet zo'n probleem.

verder vind ik een aa batterij maar een lomp en zwaar ding. die weegt gewoon 2 keer zoveel als de hele ibead.
aa batterij weegt 20 gram dus dat ding zou 10 gram incl accu wegen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 12:49:

onzin naar mijn mening..
ik krijg er bijna 6uur muziek op in prima kwaliteit.. das meer dan 6 cd's meenemen (ja originele jah).. nou nam ik in het verleden wel 20 cd's mee ofzo.. maar als je kijkt wat je dan uiteindelijk maar beluisterd.. dat komt bij mij wel neer op die 5 of 6.. dus voor mij zou het genoeg zijn..

verder heb je nog altijd radio..

en opladen hoeft ook geen probleem te zijn want er is een adapter verkrijgbaar zodat je hem gewoon via stopcontact kunt opladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nikao schreef op 22 April 2003 @ 20:22:
[...]

onzin naar mijn mening..
ik krijg er bijna 6uur muziek op in prima kwaliteit.. das meer dan 6 cd's meenemen (ja originele jah).. nou nam ik in het verleden wel 20 cd's mee ofzo.. maar als je kijkt wat je dan uiteindelijk maar beluisterd.. dat komt bij mij wel neer op die 5 of 6.. dus voor mij zou het genoeg zijn..

verder heb je nog altijd radio..

en opladen hoeft ook geen probleem te zijn want er is een adapter verkrijgbaar zodat je hem gewoon via stopcontact kunt opladen
wha ok we zijn het dus eens :P
het is onzin om de iriver te nemen omdat hij aa batterijken slikt en dat dat makkelijker is voor op vakantie...

(en toch neem ik m'n laptop mee :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
nikao schreef op 19 April 2003 @ 11:49:
[...]

voor de I-Bead komt er een oplader bij mp3cdspeler zodat je die ook op vakantie kunt opladen..

voor de prijs van die I-river heb je dus een 256mb I-Bead..
ok.. wat ik dus het enige nadeel noemde is nu verholpen!.. nieuwe firmware ondersteund folders.. :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
  • Laatst online: 13-09 20:53
de nieuwe firmware van de i-bead is er en die ondersteunt nu wel folders!!
Pagina: 1