Ik ben op zoek naar een flash mp3 speler en de keuze gaat tussen de i-bead 100 of iRiver iFP-180T.
Op tweakers.net was een zeer lovende review over de i-bead 100, helaas kan ik weinig objectieve informatie vinden over de iRiver speler.
Wat ik belangrijk vind aan de i-bead is zijn gebruikersgemak, steek hem als een pendrive in je USB en sleep de bestanden naar de speler alsof deze een extra harde schijf eenheid is. Nu is het mij onduidelijk of dit 'drag en drop' bij de iRiver speler ook mogelijk is; je moet hem met een apart kabeltje aansluiten en ik vraag mij in het bijzonder af of windows XP de speler als extra station herkent!?
Beide mp3 spelers lijken verder veel op elkaar, de specificaties zijn nagenoeg gelijk, zowel op gebied van geluidskwaliteit als de bediening en bijbehorende menu's.
De belangrijkste verschillen in mijn ogen:
i-bead 100:
- Pendrive formaat en makkelijke aan te sluiten
- Alleen via USB op te laden
- Standaard koptelefoon
- Goedkoop (170 euro)
- Strak design (subjectief)
- 5 mW output per kanaal?
iRiver iFP-180T:
- Op USB aan te sluiten, echter alleen met kabeltje (drag and drop???)
- Standaard AA batterij, ook op vakantie op te laden
- Kwaliteits koptelefoon (Sennheiser MX300)
- Duurder (220 euro)
- Super strak design (subjectief)
- 10 mW output per kanaal?
Het lijkt me een lastige keuze, helemaal omdat de specs zo dicht bij elkaar liggen. Uit de overeenkomst van de specs en zelfs de menu's krijg ik een vermoeden dat beide spelers wel eens uit dezelfde fabriek zouden kunnen rollen.
Iemand ervaring met deze spelers? Extra info over kwaliteit en bediening zou erg handig zijn. Bedankt!
Op tweakers.net was een zeer lovende review over de i-bead 100, helaas kan ik weinig objectieve informatie vinden over de iRiver speler.
Wat ik belangrijk vind aan de i-bead is zijn gebruikersgemak, steek hem als een pendrive in je USB en sleep de bestanden naar de speler alsof deze een extra harde schijf eenheid is. Nu is het mij onduidelijk of dit 'drag en drop' bij de iRiver speler ook mogelijk is; je moet hem met een apart kabeltje aansluiten en ik vraag mij in het bijzonder af of windows XP de speler als extra station herkent!?
Beide mp3 spelers lijken verder veel op elkaar, de specificaties zijn nagenoeg gelijk, zowel op gebied van geluidskwaliteit als de bediening en bijbehorende menu's.
De belangrijkste verschillen in mijn ogen:
i-bead 100:
- Pendrive formaat en makkelijke aan te sluiten
- Alleen via USB op te laden
- Standaard koptelefoon
- Goedkoop (170 euro)
- Strak design (subjectief)
- 5 mW output per kanaal?
iRiver iFP-180T:
- Op USB aan te sluiten, echter alleen met kabeltje (drag and drop???)
- Standaard AA batterij, ook op vakantie op te laden
- Kwaliteits koptelefoon (Sennheiser MX300)
- Duurder (220 euro)
- Super strak design (subjectief)
- 10 mW output per kanaal?
Het lijkt me een lastige keuze, helemaal omdat de specs zo dicht bij elkaar liggen. Uit de overeenkomst van de specs en zelfs de menu's krijg ik een vermoeden dat beide spelers wel eens uit dezelfde fabriek zouden kunnen rollen.
Iemand ervaring met deze spelers? Extra info over kwaliteit en bediening zou erg handig zijn. Bedankt!