Toon posts:

E of EB??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

heb nu een AOpen AX3S met 196MB SDRAM PC133 en een celeron 433...
celeron 433 @ 520 (FSB 80)
196MB SDR PC133 (FSB 120) :)

nu wil ik een PIII aanschaffen alleen welke? een E of een EB??
een EB is natuutlijk wel sneller maar misschien voor overclocken een E beter?
iemand? :D

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
EB is veel moeilijker over te klokken, en over het algemeen ook lang niet zo ver.
Daarnaast kom je mogelijk in de problemen met andere apparatuur door de extreme FSB die je dan gaat draaien.

Een E is dus wel aan te raden.

Verwijderd

Yep, daarom ga ik ook een p 3 700 E kopen

ipv 7 x 100 op 7 x 133 en dan moet ie stabiel zijn. (of hoger)

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Die EB van mij gaat best redelijk hoor....

Nu loopt ie zelfs op 960MHz (160MHz FSB/MEM op 2-3-2!!!)

Alleen net met opstarten een ambulance geluid. Beetje klooien en opstarten...langzaam weer sneller zetten en weer stabiel. Erg vreemd. Misschien moet ik toch maar die VIO weer van 3.6 naar 3.4v zetten.....

Maar goed die E is idd veel beter te oc-en. Dan was ik dichterbij de 1GHz geweest...maarja as is verbrande turf. Bovendien ga ik niet klagen over de performance hiero!! :D

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Topicstarter
da dacht ik zelf ook al.. maar mijn Aopen bordje laat nu met mijn celeron het geheugen op 100 lopen.. als ik nu een E koop laat hij dan het geheugen op 133 lopen?? :?
als dat zo is kan ik beter een EB kopen want dan lopen ze allebei op 133.. en dan kan ik misschien de 150 halen!! (ongeveer 20Mhz hoger).. dus dan zou ik met een E een 120FSB kunnen halen met dezelfde snelheid als op 150 met een EB.. maar de EB is dan sneller door een hogere FSB... toch?

en jij hebt PC150 flikker.. telt niet mee >:)
die PC133 van mij haalt denk ik niet zo hoog :'(