[XP]Automatisch hardware instaleren

Pagina: 1
Acties:

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 05:55
Ik wilde een nieuwe vga driver instaleren. Maar de oude driver mag niet actief zijn op de pc dus verwijderde ik de driver en hij vroeg om op nieuw op te starten. Oke fijn zal je denken dacht ik ook.

Hij start opnieuw op en ik zie onderin een icoon van nieuwe hardware instaleren. En hij heeft mijn videokaart weer geinstaleerd die ik dus net had gedeinstaleerd.

Hoe krijg ik dat stomme programma er uit of in ieder geval dat ie het niet geheel automatisch doet.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

F8 tijdens opstarten, kies VGA save mode ofzo :P

Of gebruik de hardware wizzard in je control panel, uninstall hardware ofzo :) Beetje Basis vraag en middels F1 van windows wel te vinden.

Suc6 :)

[ Voor 3% gewijzigd door aReaRe op 17-04-2003 23:06 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Sen
Riemer Reinalda schreef op 17 April 2003 @ 23:05:
F8 tijdens opstarten, kies VGA save mode ofzo :P

Of gebruik de hardware wizzard in je control panel, uninstall hardware ofzo :) Beetje Basis vraag en middels F1 van windows wel te vinden.

Suc6 :)
Ehhh nee hoe ik de hardware er uit krijg is geen probleem. Maar windows vind de hele tijd de hardware weer als ik opstart.

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
maar ehm... wie zegt dat je oude driver niet actief mag zijn?

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 18:44

grimson

domeingrommer

Kan je niet gewoon de huidige driver updaten ??
(Via device manager -> update driver )

• Sen
cwppol schreef op 17 april 2003 @ 23:17:
maar ehm... wie zegt dat je oude driver niet actief mag zijn?
maakt dat wat uit wil het gewoon uit hebben :P Er moet toch een manier zijn om die automatisch instaleren van hardware tegen gaan. In het configiratie scherm van hardware kon ik niks vinden :'(

[ Voor 27% gewijzigd door Sen op 17-04-2003 23:19 ]

• cwppol
ik denk dat je nu probeert om het hele wezen van een besturingssysteem, of in ieder geval van WinXP, uit te schakelen... Maar misschien kunnen we eens gaan zoeken op MSDN of Google ofzo?

• grimson

grimson

domeingrommer

Als het WHQL drivers zijn kan je ze toevoegen in de search path voor drivers.
Dan zal XP waarschijnlijk deze verkiezen boven de oude drivers.

• Sen
cwppol schreef op 17 April 2003 @ 23:22:
ik denk dat je nu probeert om het hele wezen van een besturingssysteem, of in ieder geval van WinXP, uit te schakelen... Maar misschien kunnen we eens gaan zoeken op MSDN of Google ofzo?
Al vraagt ie mij eerst of hij het mag instaleren vind ik het al goed maar ik kan het niet stoppen en er wor niks gevraagd en dat haaaaat ik :P

Verwijderd

Het gaat bij die melding (ik neem aan GeForce) om de detonator drivers die te zien zijn in het config> software menu. De standaard Windows drivers kunnen gewoon overschreven worden

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

oem is your friend
en zoiets als DriverSigning=Ignore

je kunt ook je driver "updaten" en dan zelf kiezen voor je drivers

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• grimson

grimson

domeingrommer

DriverSigning=Ignore is alleen goed voor het tegen gaan van meldingen van niet WHQL-Drivers.

Windows zal nooit niet-WHQL drivers automatisch installeren dus deze optie is niet nodig.

Verwijderd

De oude driver wordt niet actief als er nieuwe hardware is. Ik weet dat dat vroeger wel zo was, maar tegenwoordig niet meer. Gewoon bak uitzetten, kaartje eruit halen, klaar.

Als je persé de oude driver eerst weg wilt, gooi je hem weg, als hij vraagt te rebooten, laat je hem zijn gang gaan, MAARRRR, je zet de PC tijdens de POST uit. Haal de oude hardware eruit, neie erin, en klaar is jantje/pietje/keesje.

Suc6!

• cwppol
Als je echt helemaal verschoond wil blijven van zelfdenkende software zit je gewoon niet in de doelgroep van Microsoft. Ze zijn ook niet verplicht dat te bieden...

Misschien kun je dan dus beter je heil zoeken bij Linux?
Pagina: 1