Toon posts:

Blokkeert @Home 's avonds poorten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik draai een debian server op @Home, het leuke is (nou... niet leuk) :)
dat mensen overdag de site kunnen opvragen die op mijn server staat (apache), maar 's avonds kan niemand die site openen... terwijl mijn internet verbinding niet echt sloom is. Intern kan ik die sites wel gewoon openen op die server,
door middel van het lokale ip adres van de server,
maar ook via het ip adres van @Home, extern wil gewoon niet. :?
Mensen kunnen 's avonds wel gewoon via SSH inloggen en bestanden uploaden en downloaden.

Het lijkt mij heel raar dat het aan apache ligt, want dan moet die het intern ook niet doen...

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen met dit probleem, want ik kom er niet meer uit.

BVD

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Het zou in princiepe mogelijk zijn dat ze dat doen ivm het drukke verkeer ´s avonds... ik blij da´k ga overstappen op een 512 kbit up ADSL verbinding... Als het zo is kun je d´r toch nix aan doen, succes d´r iig mee :P (ja of via andere poort doh, maar das nie echt fijn)

Verwijderd

Topicstarter
m33p schreef op 17 April 2003 @ 22:39:
Het zou in princiepe mogelijk zijn dat ze dat doen ivm het drukke verkeer ´s avonds... ik blij da´k ga overstappen op een 512 kbit up ADSL verbinding... Als het zo is kun je d´r toch nix aan doen, succes d´r iig mee :P (ja of via andere poort doh, maar das nie echt fijn)
andere poort... hoe moet ik dat doen, ik neem aan dat al het http verkeer op 1 poort binnenkomt en dat mijn router het doorstuurt naar die server, of ligt het anders?

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:26
Je kan hem voor de buitenwereld gewoon op een andere poort zetten
http://internetadres.com:81 (connecten op poort81)
en dan stel je op je router in dat hij extern 81 naar intern 80 doorstuurt :+

Verwijderd

zou een beetje een slechte zet zijn van die gasten van @home, maar alles is mogelijk, gebeurt dit elke avond? of is dit gebeurt tijdens een onderhoud van @home (wat ook steeds vaker en korter op elkaar gebeurt)

en zoals pvanwelt al zegt, kun je de externe poort anders neerzetten en dan intern doorsturen..... ook werkt dit op FTP en telnet....... (voor het geval dit er 's avonds ook uit gaat liggen)

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Lijkt me onzin. Ik denk dat je upload het gewoon niet trekt savonds. 128kbit is niet echt veel te noemen.

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

WooK schreef op 18 april 2003 @ 19:47:
Lijkt me onzin. Ik denk dat je upload het gewoon niet trekt savonds. 128kbit is niet echt veel te noemen.
Ik heb dit met mijn @home verbinding ook niet, maar af en toe zijn ze daaro aan het sleutelen en vliegt men verbinding eruit......

dit heeft niets met upload te maken, want zoals je kan lezen in topicstarter zijn post, gebeurt dit alleen 's avonds.

waar jij op doelt WooK is waarschijnlijk dat hij problemen kan ondervinden daar er veel mensen online gaan 's avonds.......

128kbit is nogaltijd gewoon een 16KB hoor........

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:25
WooK schreef op 18 April 2003 @ 19:47:
yeah. @ home is volgens jou zeker ook te sloom om mee te surfen/game..

Doe eens onderzoek/ kom met een onderbouwing!

128 kbit is voldoende voor beetje html, alleen je moet geen complete drukbezochte cu2 like shit er op zetten :X

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 22:22
Icey schreef op 18 April 2003 @ 21:15:
[...]

yeah. @ home is volgens jou zeker ook te sloom om mee te surfen/game..

Doe eens onderzoek/ kom met een onderbouwing!

128 kbit is voldoende voor beetje html, alleen je moet geen complete drukbezochte cu2 like shit er op zetten :X
Volledig mee eens dat 128 kbit voldoende is. Ik heb zelf tijdje terug server hier draaiend gehad (welliswaar op een ADSL verbinding). Dat was een site volledig in php gemaakt en die ging toch lekker snel met laden _/-\o_ >:)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 april 2003 @ 15:02:
zou een beetje een slechte zet zijn van die gasten van @home, maar alles is mogelijk, gebeurt dit elke avond? of is dit gebeurt tijdens een onderhoud van @home (wat ook steeds vaker en korter op elkaar gebeurt)

en zoals pvanwelt al zegt, kun je de externe poort anders neerzetten en dan intern doorsturen..... ook werkt dit op FTP en telnet....... (voor het geval dit er 's avonds ook uit gaat liggen)
dit gebeurt elke avond, en het ligt niet aan mijn upload, die ligt in de piekuren op 7 kb, maar laatst teste ik het en toen had ik 400 down en 15 up, en toen deed die het ook niet, dit was om 2330 uur...
Pagina: 1