Toon posts:

Gainward 750-8X/Ultra XP instabiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb net nieuwe pc met Gainward 750-8X (GF4 Ti4800SE) videokaartje, AGP drivers en NVidia drivers geinstalleerd, en bij de kleinste 2d actie springt mn beeld steeds aan/uit (fractie van een sec) nu viel me meteen al op dat ik bij "Flexible AGP" in de bios 8X niet kon selecteren, alleen Auto en 4x (het is wel een 8X AGP moederbord (Gigabyte GA8SQ800 Ultra) en de kaart is ook 8x AGP, ik heb hem nu op 4x gezet... en rara... geen problemen meer... maar ik zou toch graag 8X draaien met dit kaartje...
iemand enig idee waar t aan kan liggen?

specs:
P4 2.4GHz @533FSB
Gigabyte GA8SQ800 Ultra
2x 512MB PC2700 Dual DDR (128bit single)
Gainward Ultra/750-8X XP (standaard clocksnelheden, heb ook al onderklokt, maakt niets uit)

Verwijderd

Topicstarter
heb overigens 2 versies SiS AGP Drivers gebruikt en nieuwe Detonators, oude (WHQL) en gainward drivers...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

Gebruik die voortaan ajb ;)

Misschien helpt een BIOS update van het moederbord? En AGP4x is met de huidige kaarten (vrijwel) net zo snel als AGP8x. Als je je probleem dus niet simpel op kan lossen zou ik hem lekker op AGP4x laten staan dus :)

Verwijderd

Topicstarter
meer zo'n fok antwoord :P (no offence) maar een tweaker probeert toch z'n spul werkend te krijgen? die kaart hoort op AGP8X te kunnen draaien, dan ga ik ook flink aan het kloten om dat voor elkaar te krijgen, k kom er alleen even niet uit he :s

• serialkiller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08-2023

serialkiller

Rare jongens die pc's....

Precies, probeer een andere 8x agp kaart te lenen, misschien mbo probleempje, anders Gainward op ander mbo proberen....

Samsung S8 | | leukste tweak: 2x512 ADATA PC3200 11-3-2-2@2,8v |

Verwijderd

Heb je al geprobeerd een nieuw bios in je mobo te flashen? Wil soms wel eens helpen met AGP problemen.

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

mij is verteld dat bepaalde chipsets niet stabiel met agp 8x kunnen werken. dat zou t dus kunnen zijn. Gelukkig is 8x niet merkbaar sneller dan 4x

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Pagina: 1