Hercules 3d prophet 32 mb pci sdram schokkerig na tijdje

Pagina: 1
Acties:

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:04

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Na korte tijd heb ik veel problemen met mijn videokaart (hercules 3d prophet 32 mb pci sdram).

Als ik een tijdje speel (bv. Midtown madness) of andere applicaties (3dmark 2001SE) gaat na een tijdje het beeld langzamer draaien, schokkerig. Ook merk ik dat de frame rates bij 3dmark SE 2001 in het begin @ 21 fps hoogst draaien, daarna niet hoger als 7 fps.

Dit schokkerig doet ie altijd, ook wanneer ik 3d mark draai en daarna een spel loopt het schokkerig.

Hercules hierover gemaild, maar die beginnen te zeiken over de rma, maar dan heb ik geen plank meer.

Volgens mij ligt het hier een ander probleem dan alleen hitte (standaard koeling, niet ge-overclocked).

Specs:

AMD athlon 1000mhz
MSI k7t 266 pro2-RU
256 mb ddr kingston
Hercules 3d prophet 4000XT pci (core speed:115 en mem 115)
Aopen lezer
Aopen fikker
Realtec NIC
28 gb Seagate hdd

Drivers zijn van hercules (laatste en op de cd geprobeerd). Uit de search is gekomen dat ik in tegenstelling van de hercules drivers de powervr drivers kan gebruiken. Heb ik geinstalleerd maar geen resultaat. (http://www.powervr.com).

Heb ook een andere kaart gebruikt, namelijk diamond viper V550 pci 16mb sd-ram (core 90 en mem 100) geeft geen schokkerig beeld en zelfs een hogere 3d mark score (1517) in tegenstelling tot mijne kaart (917).

[ Voor 9% gewijzigd door Meneer aard op 17-04-2003 21:16 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Zou je voortaan een wat duidelijkere topictitel willen nemen ? Van de oude maakt niemand chocola ;)

heb het ff wat verduidelijkt ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
LuNaTiC schreef op 17 april 2003 @ 21:16:
Zou je voortaan een wat duidelijkere topictitel willen nemen ? Van de oude maakt niemand chocola ;)

heb het ff wat verduidelijkt ;)
Bedankt, wist het ff niet te omschrijven.

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:00

grimson

domeingrommer

Doet dit zich voor na een schone reboot en is dan pas na een reboot je systeem sneller ? (loopt het daarna ook weer afwaarts?)

Misschien loopt je geheugen langzaam vol, zodat hij meer moet swappen naar de harddisk.

[ Voor 10% gewijzigd door grimson op 17-04-2003 21:17 ]

Verwijderd

> Hercules hierover gemaild, maar die beginnen te zeiken over de rma

Als hun al zeggen dat RMA van toepassing is, wie zijn wij Tweakers dan om dat tegen te spreken ? ;)

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 april 2003 @ 21:17:
> Hercules hierover gemaild, maar die beginnen te zeiken over de rma

Als hun al zeggen dat RMA van toepassing is, wie zijn wij Tweakers dan om dat tegen te spreken ? ;)
ja, maar dit gaat via de winkel, maar ik geen garantie meer. En zij wisten het ook niet.
grimson schreef op 17 april 2003 @ 21:16:
Doet dit zich voor na een schone reboot en is dan pas na een reboot je systeem sneller ? (loopt het daarna ook weer afwaarts?)

Misschien loopt je geheugen langzaam vol, zodat hij meer moet swappen naar de harddisk.
Dit doet ook voor @ een schone instal en een kale. Ook een andere pc gebruikt maar geen result.

[ Voor 38% gewijzigd door Meneer aard op 17-04-2003 21:19 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ook een andere pc gebruikt maar geen result.
Dus op die andere pc is het probleem hetzelfde? Dan verwacht ik eigenlijk niet dat het probleem op te lossen is..

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Pollewob schreef op 17 April 2003 @ 21:21:
[...]

Dus op die andere pc is het probleem hetzelfde? Dan verwacht ik eigenlijk niet dat het probleem op te lossen is..
jep, lage 3d mark score @ de pc waar die viper uit kwam en die geeft ook een hogere score.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Update:

Ik kom niet in aanmerking @ RMA Support, is OEM. Is dit gewoon ouderdom?

Verwijderd

Koelingsprobleem?

Trek die koeler eens van de core af, maak schoon en voorzie van nieuwe prut?

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:37

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Klinkt idd als een koelingsprobleem. Wees blij dat je systeem trager wordt. Als de koeler niet meer lekker werkt en hij blijft vol gas draaien dan wil hij wel oververhit raken ja.

Heb je hier ook last van als je bijvoorbeeld aan het Internetten bent? Zo nee, dan vrees ik dat de kaart het toch te warm krijgt. Games trekken nu eenmaal veel meer aan je hardware dan een IE venstertje doet.

[ Voor 16% gewijzigd door SandsOfArrakis op 19-04-2003 09:45 ]

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
MST_Morpheus schreef op 19 april 2003 @ 09:44:
Klinkt idd als een koelingsprobleem. Wees blij dat je systeem trager wordt. Als de koeler niet meer lekker werkt en hij blijft vol gas draaien dan wil hij wel oververhit raken ja.

Heb je hier ook last van als je bijvoorbeeld aan het Internetten bent? Zo nee, dan vrees ik dat de kaart het toch te warm krijgt. Games trekken nu eenmaal veel meer aan je hardware dan een IE venstertje doet.
denk het ook, ding ging steeds slomer draaien, net zoals een terug klokkende p4 zonder koeling.

Pagina: 1