Ik heb een raar probleem. Ik ben een hele dag al bezig om MySQL aan de gang te krijgen, maar dat wil niet helemaal lukken.
Ik heb netjes de .rpm's van de cd's gebruikt, omdat ik dan geen last heb van versie-conflicten. De versie die ik gebruik is 3.23.41. Is ook niet echt belangrijk dat hij al wat ouder is, omdat ik er alleen simpele schoolopdrachten mee wil maken.
Maar nu. Ik heb het dus allemaal netjes geinstalleerd, met mysqladmin een wachtwoord op het root-account gezet. Werkte goed. Daarna apache op de bak, PHP4, alles werkte perfect. Ik wil phpMyAdmin draaien, en die krijgt geen connectie.
Hij geeft de volgende error:
Een zoekopdracht op het hele systeem gaf aan dat mysql.sock niet bestaat.
Ik heb toen de rpm's weer verwijderd, opnieuw geinstalleerd, maar nu krijg ik het helemaal niet meer aan de praat.
Wat moet ik nou doen om mysql te kunnen gaan gebruiken ???
[edit]
Nog een stuk erbij dus:
Als ik /etc/rc.d/init.d/mysqld restart geef, dan geeft hij FAILED bij het stoppen van mysqld. Hij start hem dan wel. Maar, als ik dan weer een restart geef, geeft hij weer een FAILED terug.
status geeft dit:
[root@****** init.d]# ./mysqld status
mysqld (pid 1101 1100 1099 1098 1097 1096 1095 1094 1093 1091) is running...
Ik heb netjes de .rpm's van de cd's gebruikt, omdat ik dan geen last heb van versie-conflicten. De versie die ik gebruik is 3.23.41. Is ook niet echt belangrijk dat hij al wat ouder is, omdat ik er alleen simpele schoolopdrachten mee wil maken.
Maar nu. Ik heb het dus allemaal netjes geinstalleerd, met mysqladmin een wachtwoord op het root-account gezet. Werkte goed. Daarna apache op de bak, PHP4, alles werkte perfect. Ik wil phpMyAdmin draaien, en die krijgt geen connectie.
Hij geeft de volgende error:
Ook als ik gewoon command-line wil connecten, krijg ik die error met mysql.sock.Error
MySQL said:
Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2)
Een zoekopdracht op het hele systeem gaf aan dat mysql.sock niet bestaat.
Ik heb toen de rpm's weer verwijderd, opnieuw geinstalleerd, maar nu krijg ik het helemaal niet meer aan de praat.
Wat moet ik nou doen om mysql te kunnen gaan gebruiken ???
[edit]
Nog een stuk erbij dus:
Als ik /etc/rc.d/init.d/mysqld restart geef, dan geeft hij FAILED bij het stoppen van mysqld. Hij start hem dan wel. Maar, als ik dan weer een restart geef, geeft hij weer een FAILED terug.
status geeft dit:
[root@****** init.d]# ./mysqld status
mysqld (pid 1101 1100 1099 1098 1097 1096 1095 1094 1093 1091) is running...
[ Voor 19% gewijzigd door sus op 17-04-2003 21:12 ]