Toon posts:

Systeem om mee te grabben ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is er iemand die mij goeie tips kan geven om mijn systeem goedkoop te veranderen om relaxed te kunnen grabben. (ik wil nl. graag VHS opnemen en op VCD branden die je dan weer af kan spelen in een standalone DVD-speler *D)
Als overklokken een optie is.. tot hoever kan je gaan met een Celly 466

Config :
Abit LX6
Celeron 466 (is het maximum voor de LX6)
96 Mb RAM
UDMA 33 8Gb
ASUS v3400 TVin/TVout (hiermee kan ik grabben)

Wat kan ik het beste upgraden voor zo min mogelijk geld (en levert daarvoor de beste kwaliteit)

Ik wil dus het onmogelijke: nix uitgeven en
staffe performance.
Iomega BUZ ?

Anyone ?

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Tja van VHS -> VCD verandert de kwaliteit niet echt hoor...zeg maar rustig echt niet 8-) ...

Geef mij maar een Warsteiner.

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 14:15
kwaliteit blijft t zelfde jah maar vhs slijt naar een paar jaar en cd's niet zo snel wil daarom ook een paar vhs'jes naar vcd gaan bakken :)maar moet een goeie rip kaart vinden

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

Verwijderd

laat alles staan wat je nu hebt en begin eens met een Pinnacle PCTV pro kaart. Een kleien investering en echt geen slechte kaart. Na verloop van tijd kom je er wel achter wat je zoekt.

yyy

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
8 gig lijkt me een klein beetje weinig voor film opnamen. aan re raden is natuurlijk een 7200 rpm 30 gig schijf

Verwijderd

Topicstarter
Tja, een pinnacle is een optie.
Die schijf hoeft niet per se zo groot te zijn. Als ik namelijk uncompressed wil grabben (en dus veel schijfruimte nodig heb) dan heb ik ook een snellere doorvoer van data nodig (die de grote datastroom aankan).
Dus een snellere HD controller en een snelle schijf (idd 7200 rpm).

Over mijn motieven om op VCD op te nemen:
VCD gaat niet achteruit door de jaren heen!!
Van je VHS teepie blijft nix over |:(
Pagina: 1