Via de OnChange van je textbox het interval van timer1 aanpassen?!
Let wel ff op dat je 'm bij het aanpassen even uit en aan zet om de nieuwe tijd toe te passen.
Zo scherp als een voetbal!
Ehh, ik vat m niet helemaal, als ik button 1 in klik dan wil ik de inhoud van edit2 als interval zetten van timer1...Hoe moet ik die code dan toepassen??
* Je hebt een OnClick-event van Button1
* Je hebt een waarde in Edit1.Text
* Je hebt een Interval-property van Timer1
Combineer dat, en je bent er. Zo niet, dan zou ik je toch graag willen doorverwijzen naar een beginnersboek over Delphi. Nofi, maar dit is echt basis.
Nou vooruit:
- Klik op knop -> OnClick
- Zet timer op enabled := false
- verander interval m.b.v. edit1.text
- zet timer op enabled := true
- done.
* Je hebt een waarde in Edit1.Text
* Je hebt een Interval-property van Timer1
Combineer dat, en je bent er. Zo niet, dan zou ik je toch graag willen doorverwijzen naar een beginnersboek over Delphi. Nofi, maar dit is echt basis.
Nou vooruit:
- Klik op knop -> OnClick
- Zet timer op enabled := false
- verander interval m.b.v. edit1.text
- zet timer op enabled := true
- done.
Zo scherp als een voetbal!
1) String ophalen uit textbox
2) String casten naar een int/long
3) je Num zetten als timer interval
4) Timer resetten
Wat had je zelf al geprobeerd? Wat lukte er wel, wat niet ed ed. Zie Welkom in P&W: FAQ en Beleid *updated: 14-04* over dat we hier geen quickfix/helpdesk zijn
2) String casten naar een int/long
3) je Num zetten als timer interval
4) Timer resetten
Wat had je zelf al geprobeerd? Wat lukte er wel, wat niet ed ed. Zie Welkom in P&W: FAQ en Beleid *updated: 14-04* over dat we hier geen quickfix/helpdesk zijn
Sorry dat ik zo lastig ben want dit is pas de 3e keer dat ik in delphi werk, ben pas 15, moet nog veel leren, de boeken die ik tot mijn beschikking heb, kunnen mij dit niet vertellen
Hoi. Welkom op GoT. 
Ik zie dat je hier redelijk nieuw bent. In Programming en Webscripting willen we het voor iedereen leuk en interessant houden, dus verwachten we een paar dingen van je. Allereerst verwachten we hier een beetje niveau. Daarmee bedoel ik dat P&W zich vooral focused op mensen die al wat ervaring hebben in programmeren. Beginnersvragen kunnen wel, maar dan verwachten we wel dat je zelf al een en ander geprobeerd of opgezocht hebt. (Zie ook in de P&W FAQ de quickstart ('hoe een topic openen'). Daarin vind je terug wat er verwacht wordt van de topicstarter.
Jouw topic is inderdaad basic stuff, en als je enigszins gezocht of logisch nagedacht had, dan had je het ook wel gevonden.
P&W is geen vraagbaak of McDonalds afhaalservice voor code.
Gewoon de waarde die je hebt ingevoerd in de textbox assignen aan de Interval property van de timer:
Verder is het toch best dat je misschien enkele Delphi tutorials zoekt op Internet of eventueel een goed beginners boek koopt.
Succes.
Ik zie dat je hier redelijk nieuw bent. In Programming en Webscripting willen we het voor iedereen leuk en interessant houden, dus verwachten we een paar dingen van je. Allereerst verwachten we hier een beetje niveau. Daarmee bedoel ik dat P&W zich vooral focused op mensen die al wat ervaring hebben in programmeren. Beginnersvragen kunnen wel, maar dan verwachten we wel dat je zelf al een en ander geprobeerd of opgezocht hebt. (Zie ook in de P&W FAQ de quickstart ('hoe een topic openen'). Daarin vind je terug wat er verwacht wordt van de topicstarter.
Jouw topic is inderdaad basic stuff, en als je enigszins gezocht of logisch nagedacht had, dan had je het ook wel gevonden.
P&W is geen vraagbaak of McDonalds afhaalservice voor code.
Gewoon de waarde die je hebt ingevoerd in de textbox assignen aan de Interval property van de timer:
code:
1
2
3
| Timer1.Enabled := False; Timer1.Interval := StrToInt(Edit1.Text); Timer1.Enabled := True; |
Verder is het toch best dat je misschien enkele Delphi tutorials zoekt op Internet of eventueel een goed beginners boek koopt.
Succes.
https://fgheysels.github.io/
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()