Continue netwerk verkeer naar mezelf?

Pagina: 1
Acties:

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:25
Ik heb "last" van continue netwerk verkeer naar mezelf. Er is namelijk constant 1kb up en 1kb downstream, op zich niet zo'n probleem zou je denken.
maar het verkeer gaat naar ip 169.254.166.86, als ik hier een tracert op uitvoer stopt hij na de eerste hop omdat hij hem gevonden heeft (dat zou ik dus zelf zijn).
Spyware is bijna onmogelijk want na 3 ad-aware scans is het er nog steeds.
Dus heb ik maar ff ethereal geinstalleerd, na een 5 sec scan al een aardige vangst. Nu heb ik onder tools op follow tcp stream geklikt en daar kwam het volgende uit:
klik
wat het allemaal inhoud weet ik niet maar ik vertrouw het niet.
Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is, of wat dit netwerk verkeer veroorzaakt?

als in naar die site ga die erin staat wordt ik nog niks wijzer...

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Dat zou eens heel goed van upnp kunnen zijn, aangezien dat woord er een aantal keer in voorkomt.

Kijk eens op www.grc.com hoe je dat uitzet.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• MewBie
bobo1on1 schreef op 17 April 2003 @ 20:42:
Dat zou eens heel goed van upnp kunnen zijn, aangezien dat woord er een aantal keer in voorkomt.

Kijk eens op www.grc.com hoe je dat uitzet.
Ok ik heb dat proggie UnPnP gedownload en gedraait en dan gereboot en het is nu weg te zijn, waar ging al dat dataverkeer dan heen eigenlijk? het moet wel ergens binnen ons huisnetwerk blijven, aangezien het niet voorbij het modem is gegaan.

*beeeeep*

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Da's (denk ik) gewoon je PC die het netwerk afzoekt naar nieuwe UPnP apparaten.

Zo te zien stuurt je ADSL modem/router (SpeedTocuh 510) dan zijn UPnP info terug, als je onderaan tags als "<TotalBytesSent>" en "<TotalPacketsReceived>" ziet :)
Waarschijnlijk krijg ik ook dergelijk verkeer van mijn UPnP compatible E-Tech router.

• MewBie
Rafe schreef op 17 april 2003 @ 21:04:
Da's (denk ik) gewoon je PC die het netwerk afzoekt naar nieuwe UPnP apparaten.

Zo te zien stuurt je ADSL modem/router (SpeedTocuh 510) dan zijn UPnP info terug, als je onderaan tags als "<TotalBytesSent>" en "<TotalPacketsReceived>" ziet :)
Waarschijnlijk krijg ik ook dergelijk verkeer van mijn UPnP compatible E-Tech router.
niks om me zorgen om te maken dus... kan het trouwens kwaad om dat upnp uit te ztten, waarschijnlijk niet als zelfs de fbi heeft geadviseerd om het uit te zetten (maar vervolgens zijn woorden wer heeft teruggenomen)

*beeeeep*