[Asus P4S8X-X]Master/Slave probleem

Pagina: 1
Acties:

• LeMerchant
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Vandaag wat nieuwe onderdelen gekocht waaronder een brander en een nieuw mobo (zie topic-titel). Nou zet ik vol verwachting et geupgrade systeem aan...maarja hij boot dus niet! Ik krijg de melding

"DISK BOOT FAILLURE.....etc."

Even wat gegevens:

** Bracket hd | jumper op master | prim. master | wordt NIET herkend door bios

(als ik in de bios zelf zit en [auto] een paar keer selecteer zie je op een gegeven moment wel de gegevens staat zoals grootte enzo. maar na et booten staat er bij prim HD [none])

** Yamaha CRW-F1E | jumper op slave | prim. slave | WEL herkend!

** Vaste HD | jumper op master | sec. master | NIET herkend!
(ook niet in de bios als ik een paar keer op [auto] druk!

** Creative DVD-rom speler | jumper op slave | sec. slave | wordt WEL herkend!(bios)

Na het booten:

Pri. Master DISK : none

Pri. Slave Disk : CD-ROM, UDMA 2

Sec Master Disk : None

Sec. Slave Disk : CD-ROM, UDMA 2

Wat kan hier aan de hand zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door LeMerchant op 17-04-2003 20:33 ]

Verwijderd

welk merk hd heb je?? Als je een WD hebt, probeer het eens zonder jumper

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
het merk is Maxtor

Verwijderd

:S, maxtor heeft 2 verschillende jumpersettings

als het goed is 1 helemaal links verticaal, en bovenin horizontaal er tegen aan

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
maar....ik heb niet aan de jumpers gezeten. Ik wist hoe ze stonden en zo heb ik de IDE kabels er ook ingedaan, de beide schijven (vast en de bracket) hebben de jumper op master staan

Verwijderd

en als ze alleen op de kabel hangen???
vind die ze dan wel??

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
pff....ik had de voeding niet in de vaste HD zitten. Die heb ik erin gedaan. Hij wordt dus nu wel herkend in de bios, maar als'ie verder gaat krijg ik een verhaal dat windows niet goed is afgesloten en krijg een keuze menu. Ik kies dan voor safe mode. Vervolgens krijg ik een blauw scherm met de melding:

"A problem has been detected and windows has been shut down to precent damage to you computer.

If this is the first time you've seen this stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps...enz. enz...

BTW de losse schijf (die in de bracket moet dus) had ik eruit gehaald

[ Voor 9% gewijzigd door LeMerchant op 17-04-2003 21:03 ]

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12 21:18
Die ene horizontale bij de maxtor schijven is naar mijn weten onnodig...

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Nou het is nog steeds niet opgeschoten. Khad ook steeds last van Flopy disk fails(40). Maar dat heb ik ff op GoT opgezocht en ben dus ff met de IDE kabeltjes aan pielen geweest dus dat is opgelost. Alleen komt nog steeds het blauwe scherm naar voren met die melding...kga dr morgen wel even mee terug naar de winkel > testen denk ik. Of heeft iemand anders nog een idee?

Verwijderd

Als je van chipset veranderd (altijd in xp) moet je een herinstallatie draaien. XP probeerd wel drivers te veranderen, maar gaat niet werken. Je hebt nu een SiS chip op dit bord zitten, kijk wat er op je andere bordje zat. Als daar een andere fabrikant op zit, gaat het niet werken nee

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
sja khad hiervoor een MSI k7t pro2, dus een ander chippie. Maarja herinstallen betekend > formatteren > backuppen > hoe? Ik kom er dus nl. niet eens meer in he.

• Outsync
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-08-2020

Outsync

Zen 30 GB NX :D

Zitten je IDE kabels wel goed? Ik heb dat vroeger ook eens gekregen waar die boot failure van kwam, bleek gewoon dat de kabel er niet genoeg inzat..

edit: backuppen, waar nu je winslows opdraait in een andere computer als slave hangen (dan gaat ie daar nl. niet aankomen om te booten) en dan kan je vrolijk je bestandjes kopieren :)

[ Voor 39% gewijzigd door Outsync op 18-04-2003 00:00 ]

Boshoer! Specs | (bobo1on1) echt jonge die fewture is echt een aap gewoon

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
kabels zitten goed,die heb ik tigmalen gecheckt :)

Verwijderd

Heb te veel? anders word het xcopy'n onder dos, ben je wel lang bezig. Tja, anders moet je ff gauw kaal installatitje onder andere disk draaien (win98) en dan je gewenste bestandjes overpompen

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Outsync schreef op 17 April 2003 @ 23:58:
edit: backuppen, waar nu je winslows opdraait in een andere computer als slave hangen (dan gaat ie daar nl. niet aankomen om te booten) en dan kan je vrolijk je bestandjes kopieren :)
Hmm kdenk niet dat dat zal gaan. Maar ik bedenk net iets:

ik heb nu

- een vaste HD
- portable HD (bracket dus)
- andere HD van 10 GB zit denk ik nog wat linuxinstall spul op (noodschijf)

ALs ik nou die noodschijf in de bracket doe (die komt dat op prim. master) ga formatteren, en dan windows erop zet, dan kan ik toch de vaste HD ook zien en zo de bestanden gaan backuppen? later nog een keer voor de andere HD , dan de beide hd's (vast en port.) formatteren en windows installen. Of is dit weer te omslachtig...

Verwijderd

Als je ruimte genoeg hebt aan die 10gig lijkt het me de makkelijkste oplossing, en hoe lang duurt het nou, 25min. en je hebt compleet 98 erop

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
aha oke maareuh ik ga et met xp doen. Win98 kan toch niet zoveel ram aan ? > 512 DDR-333? dusja...ik probeer eerst dit wel ff. Kben dr wel 'even' zoet mee!

EDIT:

pff xp geeft foutmelding , ik probeer et nu met win2k pro :)

[ Voor 24% gewijzigd door LeMerchant op 18-04-2003 00:30 ]

Verwijderd

Geeft die toevallig een melding dat die een bestand van de cd niet kan lezen (meerdere malen) bij de eerste installatieseccie. Zo ja, check je geheugen eens. Timing op spd staan???

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
?? "timing op spd" ? wat bedoel je daar precies mee? en ja hij kan een bepaald bestand niet lezen van de cd, kdacht zo kernel-nogwat..

EDIT:

oke ik weet ondertussen wat spd is. Ik ben es gaan zoeken in mn bios en ja hoor je kan kiezen tussen spd en user define. Maar ik zie twee verschillende items die over timing gaan:

- SDRAM RAS Precharge Time | 3T
- SDRAM RAS Active Time | 7T

moeten deze beide item dan veranderd worden, zoja waarin?

[ Voor 57% gewijzigd door LeMerchant op 18-04-2003 01:29 ]

Verwijderd

SPD is de timing die je in de bios kan aanzetten, dan clocked het systeem hem zelf naar de waardes. Heb wel eens met het bordje gewerkt, zet de instellingen een op 2,4,4,6 (zijn de waardes, deze volgorde) Kijken wat die dan doet. Mocht niet helpen, 1 bankje eruit, SPD clocken, nog een keer testen. Gaat het goed, andere bankje, zelfde proberen. Lukt het met allebei, doe bankjes in slot 2,3 of 1,3. Denk dat het wel gaat lukken!

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
dus et moet:

- SDRAM CAS Latency > 2
- SDRAM RAS to CAS Delay > 4T
-SDRAM Precharge Time > 4T
- SDRAM Active Time > 6T
???

Ik heb btw maar 1 bankje...

Maar als ik deze waardes ga veranderen, breng ik toch geen schade aan het systeem aan he!?

EDIT:

Het lijkt erop dat het nu goed gaat, khad de winxp cd in de brander gedaan. Als XP er strax opstaat kunnen de waardes dan weer gewoon in de standaard waarden worden veranderd?

EDIT nr. 2:

KZit nu alweer in Winxp en alles is nog etzelfde! ik heb int begin gekozen voor repair. Dat scheelt me proggies installen!

[ Voor 46% gewijzigd door LeMerchant op 18-04-2003 02:12 ]

Verwijderd

Waardes zal niks beschadigen op je systeem, kan alleen of stabieler/niet stabieler gaan lopen, maar schade krijg je niet!
Pagina: 1