468x60 banner van 88kb

Pagina: 1
Acties:

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Topicstarter
Okay ik heb niks tegen banners (zegt iedereen wel :)) maar ik zat te kijken naar een tweakdsl banner en keek zo, mmm flinke animatie voor een gifje, klikte erop en zag dat het 86,229 bytes was, dit is dus veel meer dan de 15k die gewoonlijk is voor een standaard 468x60 banner.

info: gaat om de tweakdsl_bentley_cambrium.gif banner die door tweakers zelf wordt gehost.

Het viel me op omdat ik momenteel op wanadoo basic zit, dus 4k per second give or take en pas volgende maand weer een fatsoenlijke snelheid heb. Valt je heel wat op terwijl je zit te wachten op een pagina die binnen moet komen.

Anyhoo, lijkt me dus niet logisch om het in een gifje te doen, tweakers heeft geen bezwaar tegen flash, lijkt me dat ie' op 15k kan als je het in flash doet, spaar ons arm niet breedband volk.

|{ brrr }] |

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ja, en dan gaan ze weer zeuren over de cpu load ;)

edit: Ja, dat moet :P

[ Voor 85% gewijzigd door sdomburg op 17-04-2003 20:38 ]

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die banner hoort als laatste geladen te worden. Dus eerst T.net en dan pas de banner. Leer er mee leven zou ik zeggen :P.

* sdomburg : moet je nou de topicstart quoten?

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Topicstarter
CPU load van een motiontween is flash is inderdaad flink zwaar, maar toch, ik denk, gooi het in de groep, heb er een meeting over ergens op de hei in de veluwe, doe wat :)

offtopic:
Uncompressed quicktime zou ook kunnen

|{ brrr }] |

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Zou idd. wel even geoptimaliseerd kunnen worden :). Bij eigen banners is dat gelukkig geen probleem, itt tot de commerciële campagnes.

Professioneel Hyves-weigeraar