Toon posts:

Newbie Cyberfighter, Wat vraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Ik was een beetje aan het rond surfen op tweakers.net en toen zag ik hier en daar wat info. En ben ik aangekomen bij dpc.
Ik heb de client voor distibuted.net geinstaleerd. En volgens mij goed afgeseltd, e-mail en dat ik alleen mee doe aan RC5-72. Is dit het goede project of maakt dit niet uit? Ik heb me nog niet toegevoegd aan jullie team want hier moest ik nog even mee wachten. Ik hem nu 1 packet's in me out-buffer staan. Kan ik deze nu flushen zodat ik me kan aanmelden bij het dpc team?

_/-\o_ DPC is echt stoer, ik ga ook die moooie casebadges bestellen _/-\o_

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Het maakt niet uit wat je doet :) Als je maar meedoet :P

Maar kijk eens goed rond welk project je doet... RC5 heeft bijvoorbeeld genoeg power en vele andere projecten (de meeste) niet... kijk dus gerust in iedere hitparade rond :)

Grtx And welcome 2 DPC!

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Verwijderd

Topicstarter
OK, maar ik wou juist graag helpen om RC5 ook op 1 te houden. Alle kleine beetjes helpen. Maar kan ik me nu al met 1 pack bij jullie aanmelden na flushen. En als in andere projecten run dan gaat die ik nu run toch alleen maar langzamer? Lijk mij van wel.

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mischien is het handig om ff op sid te kijken.
http://145.94.192.103/sid/
Kun je zelf je uitzoeken welk project je wil doen :)

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ej welkom bij de club. Als je RC5 wilt gaan doen dan kan je op www.distributed.net de client halen, in de FAQ is wel te lezen hoe je dan voor de DPC kan gaan flushen :).

Wil je bij een subteam dan raadt ik je aan om op www.dutchpowercows.org te kijken naar een team dat bij je past. Er zijn er genoeg en ze willen je vast we hebben.

Als je meer vragen/hulp nodig hebt kan je ze gewoon posten, er zijn hier hulpvaardige DPC'ers genoeg ;)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de client en troep al geconfigureerd, maar nu heb ik 1 packege in mijn out-buffer staan moet ik deze flushen voordat ik bij dpc kan?

Verwijderd

Hoe meer zielen(CPU's) hoe meer vreugd. :P
_/-\o_ }:O _/-\o_

Ik doe mee met rc5-72, daar kunnen we wel wat hulp gebruiken. De russen halen ons bijna in! :X

Ik post effe mijn 'ini' (instellingen)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
 [parameters]
id=je.emailadres.nl

[misc]
project-priority=RC5-72,OGR=0

[display]
progress-indicator=auto-sense

[rc5-72]
fetch-workunit-threshold=150

[networking]
disabled=yes

- Bij [networking] kun je instellen of het proggie automatisch flusht. Bij mij staat dat dus uitgeschakeld.

- Bij [rc5-72] kun je achter het '=' teken een getal neerzetten, dat getal geeft aan hoeveel blokjes er maximaal in je 'buffer-in' kunnen. (Ik vond 150 wel handig)

- Bij [misc] staat aan welk project je wil meedoen. Die van mij staat nu op rc5-72 (zie boven).

BTW, dit zou een leuk begin zijn voor een DPC-project-FAQ zijn :> :P

}:O

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 20:35 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 20:35:

BTW, dit zou een leuk begin zijn voor een DPC-project-FAQ zijn :> :P
Ahum.. (reviews: Dutch Power Cows)

Verwijderd

Topicstarter
[rc5-72] fetch-workunit-threshold=150
ga ik ook ff aanpassen 150 is voor mij ook wel genoeg :)
klopt het dat je persoonlijke statics 1 keer per dag worden geupdate. als dit zo is vindt ik het wel een min puntje.

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 20:32:
Ik heb de client en troep al geconfigureerd, maar nu heb ik 1 packege in mijn out-buffer staan moet ik deze flushen voordat ik bij dpc kan?
Dat klopt inderdaad, je moet eerst een wu (work-unit) in hebben geleverd voor dat je DPC kunt joinen. Welkom bij DPC alvast en veel graasplezier :)

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Verwijderd schreef op 17 april 2003 @ 20:32:
Ja, je moet min imaal één blokje flushen, en dan morgen checken bij d.net of die is aangekomen. Je kan dan je password toe laten mailen en daar mee bij d.net op hun site jezelf bij de dpc aanmelden. Of deze link gebruiken:

http://stats.distributed..../pjointeam.php?team=10313

edit:
damn, een linkje opzoeken kost al teveel tijd :P

[ Voor 7% gewijzigd door Pim. op 17-04-2003 20:43 ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 april 2003 @ 20:32:
Je moet er minimaal 1 flushen, dan kan je morgen DPC joinen.

WELKOM!

May the }:o be with you!

oops beetje traag zie ik, Proxy kan wat sneller typen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 20:46 ]

Verwijderd

Daar praten ze nog steeds over rc5-64, er zijn veel veranderingen in de client gebeurd, met instellingen bedoel ik. Oftewel die FAQ is outdated. Ik had daar ook gekeken toen ik pas begon, maar ik heb het meeste moeten improviseren |:( .

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

Verwijderd schreef op 17 april 2003 @ 20:40:
klopt het dat je persoonlijke statics 1 keer per dag worden geupdate. als dit zo is vindt ik het wel een min puntje.
Ik weet niet of je van plan was een subteam te joinen. Als je dat doet dan heeft dat team meestal wel eigen stats. Die worden vaak iedere 10 a 15 minuten upgedate, dus je zit niet de hele dag zonder stats :D

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Op de SID pagina staat wel een zeer uigebreide handleiding.
Dat de faq op t.net outdated is vind ik wel een groot min punt. De verantwoordelijke hiervoor moet die maar snel bijwerken! ;)
}:O Welkom bij DPC }:O

Juist

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 21:07:
[...]

Daar praten ze nog steeds over rc5-64, er zijn veel veranderingen in de client gebeurd, met instellingen bedoel ik. Oftewel die FAQ is outdated. Ik had daar ook gekeken toen ik pas begon, maar ik heb het meeste moeten improviseren |:( .
er zijn hoogstens 2 of 3 opties veranderd in de client, voor de rest is er geen donder veranderd hoor

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Jive
  • Laatst online: 03-01 22:57

Jive

MooMooMastah

Paar dingetjes op een rijtje voor je :)

1: Je moet minimaal 1 packet/workunit flushen om in de stats te komen.
2: Eenmaal in de stats kun je je password laten mailen & je aan het DPC team toevoegen (team 10313) ... je bent dan een zogeheten "single flusher" (teminste, zo noem ik mezelf ook :P )
3: Dan kun je lekker in de DPCH(itparades) kijken wat je stand is, hoeveel je geflushed hebt & mijlpaal plezier.
4: Je kunt ook via een Proxy naar D.Net flushen ... hiervoor zijn er een paar beschikbaar onder het keyserver.org domein (ik flush naar d.net via Dutchman.keyserver.org bijvoorbeeld), en bekijk daar mijn stats (bij dutch om de 20mins).
5: Mocht je het leuker vinden om voor een SUB-team te werken, dan kun je op WDO (www.dutchpowercows.org) kijken welke teams er zijn en kun je er eentje uitzoeken die je aanspreekt (subteamreclame is in /5 (dpc) op got verboden (behalve in je signature)).
5a : Als je een subteam joined, dan moet je onder het gezamelijke email-adres flushen, en kun je alleen je individuele prestaties bekijken op de subteam-proxy (mits ze eigen stats bijhouden).

Welkom bij DPC .... en veel graasplezier met het project van jouw keuze.

* Jive gaat zijn koe weer aan de ogr-24 zetten waar we sinds kort ook op #1 staan :)
May teh kow be wiz UUUUUU

Jive's Box
Jive @ DNET

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:56

TGEN

Hmmmx_

Welkom!

Ten eerste, blijf nog ff gerust RC5-72 doen, het kost veel tijd om andere projecten te doorgronden. De Stuurgroep Informatievoorziening DPC houdt een uitgebreide lijst van projecten en hun details bij, inclusief how-to's.
Ten tweede, ik zou ook nog niet direct een subteam joinen, wacht daar minstens een maand mee. Dan kan je zien of je op je eigen kracht verder wilt, een eigen subteam wil starten (bijvoorbeeld met vrienden die je natuurlijk over gaat halen :)), of een leuk subteam wil joinen. Het is echt niet zo dat iedereen een subteam moet joinen, ieder is vrij.
Ten derde, ook op WDO is veel informatie te vinden, hoewel die site niet vaak geupdate wordt. Het blijft echter wel een belangrijke bron van informatie :).

Hiermee verplicht ik je natuurlijk tot niets, maar het is wel een advies vanuit ervaring... De 3.6 jaar dat ik nu voor DPC bezig ben, heb ik al veel nieuwelingen snel zien stranden in het woud van subteams, stats, projecten, clients, etc. etc. Een groot deel is met misnoegen in zijn hart uit DPC gestapt, en natuurlijk wil ik dat als die-hard DPC'er voorkomen :).

Veel plezier in de wereld van Distributed Computing!

[ Voor 1% gewijzigd door TGEN op 18-04-2003 02:50 . Reden: Typo's ]

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Welkom bij het allerleukste team van nederland en tevens het mooiste forumgedeelte van GoT :)

welk project je doet, dat maakt nix uit zolang het maar voor DPC is :)

as said, may the }:O be with you en veel plezier hier !!

Deze plek is te koop.

• Polichism
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Polichism

MOEHOE

(overleden)
Als je het niet snapt wil ik ook nog wel langskomen :D :)
Voor mij zal het net 20 min fietsen zijn heb ik net in je profiel gezien...
Mijn e-mail adres staat dacht ik wel in profiel.

{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al jullie reacties.
Ik ga me nu proberen lid te maken van jullie team.
Polichism heb jij een eigen team? of zit je in een team?

Verwijderd

Topicstarter
Nou het lukt niet ik had gisteren 1 pack geflusht ik had er net 2 in me out buffer staan dus ging ik die ook flushen maar deze waren opeens weg :( bij summary staat ook maar 1 packet. Wat doe ik verkeerd? Ik heb op http://stats.distributed.net/projects.php?project_id=5 mijn mail ingevoerd maar mijn stat's staan er niet. Er staat daarboven dit: Data shown reflects all blocks received as of 14-Jul-2002 at 23:59 UTC maar ik heb ze pas op de 17de geflushed (1tje) moeten ze deze dan nog updaten ofzow?

Verwijderd

Topicstarter
Hey het is al gelukt sorry.
Ik zat me stat te bekijken bij het verkeerde project stom...
Ik krijg me pasword met 10 min en dan ga ik me toevoegen.

• Polichism
  • Niet online

Polichism

MOEHOE

(overleden)
Ik zit zelf in een team :)
Is veel gezelliger dan om alleen te beginnen is mijn ervaring.

{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen

Verwijderd

Topicstarter
Polichism -> welk team en kan ik hem ook joinen, en hoe?
Ik ben trouwens lid van DPC team ik vindt me zelf nog niet in die lijst missschien zit ik verkeerd te kijken.

• Polichism
  • Niet online

Polichism

MOEHOE

(overleden)
Zou je misschien even kunnen mailen?
Vind ik persoonlijk nog wat handiger :)
E-Mail: polichism@blackned.com

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 18:57
zwolle ligt om de deur, welkom cyberfighter.

Verwijderd

Topicstarter
PowerCow schreef op 18 April 2003 @ 08:43:
zwolle ligt om de deur, welkom cyberfighter.
Bedankt

ik ben nog een beetje slaperig :O

• d33n
  • Laatst online: 30-04 15:52
verder kun je op www.dutchpowercows.org kijken, als je bij een subteam wil...
daar staat een lijst.. http://www.dutchpowercows.org/subteam.php met ongeveer alle subteams die DPC kent..

want anders gaat deze thread zo over tot alleen het binnenslepen van Cyberfighter in het eigen subteam, in plaats van die jongen gewoon te helpen :)

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

_/-\o_ Marble :)

Welkom Cyberfighter. May the }:O be with you!

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

Topicstarter
OK ik heb nu denk genoeg info. Ik laat me }:O lekker grazen. Allemaal bedankt 8)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:16

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Welkom Cyberfighter!
./Proxy schreef op 17 April 2003 @ 20:24:
Wil je bij een subteam dan raadt ik je aan om op www.dutchpowercows.org te kijken naar een team dat bij je past. Er zijn er genoeg en ze willen je vast we hebben.
ja wij! :) ik mag ons team toch wel ietsie pietsie promoten?

----EDIT----

Ow, srry. Ik lees net de post van marble. Maar vragen beantwoord zie ik. Als je er nog meer hebt dan stel je ze maar ok? we doen nix liever dan mensen helpen. O-)

[ Voor 56% gewijzigd door Ultraman op 19-04-2003 00:45 . Reden: o sorry ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• DPCquatar
  • Laatst online: 03-12-2024

DPCquatar

Kwaak

Foei, dit is subteam reclame en dat mag niet he......................

Ze blijven rumoerig die noizy cows.

[ Voor 9% gewijzigd door DPCquatar op 19-04-2003 00:44 ]

Cruncht tegenwoordig meestal vault projects

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

DPCquatar schreef op 19 April 2003 @ 00:43:
[...]
Foei, dit is subteam reclame en dat mag niet he......................
Ja ik edit het net. srry
Ze blijven rumoerig die noizy cows.
Ja daar zijn we NoizyCows voor he. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Ultraman op 19-04-2003 00:46 ]

• DPCquatar
  • Laatst online: 03-12-2024

DPCquatar

Kwaak

Voor straf komende week dubbele output.

Cruncht tegenwoordig meestal vault projects

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

DPCquatar schreef op 19 april 2003 @ 00:45:
:P

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 18:57
DPCquatar schreef op 19 April 2003 @ 00:45:
Dat zullen we dan ook zeker gaan doen....
Pagina: 1