Toon posts:

IP-adres veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Halle, ik ben Geert van den Burg en ik had een vraagje. Doordat ik de laatste tijd een beetje 'achtervolgd' wordt op het internet door een of andere gast, die zichzelf de FBI noemt, zou ik graag een wisselend IP-adres willen hebben. Heeft iemand hier een idee hoe ik dit voor mekaar zou kunnen krijgen?

Verwijderd

een inbelverbinding gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Kabel

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Achter halen wat zijn ip-adres is en je ISP bellen :(
Of mij dat adres geven :P

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Je hoeft hier je naam te geven hoor ;)

Helaas kan alleen je ISP je IP veranderen, sommige inbelverbindingen wijzen je na elke keer inloggen een ander IP adres toe, sommige breedband providers veranderen om de zoveel tijd je IP. Als jij dat niet hebt zou je als laatste redmiddel contact kunnen opnemen met je ISP of gewoon een ander abbo regelen.

Je kunt wel anoniem surfen door gebruik te maken van proxy servers, er is een handig progje dat dat voor je regelt, namelijk JAP

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:21

Sick Nick

Drop the top!

als je chello hebt in de regio rotterdam moet je gewoon een andere netwerk kaart nemen, dan heb je een ander ip adres :)

of het mac adres van je router aanpassen (of van je netwerk kaart maar dat kan meestal niet)

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
Even tussendoor... HOE wordt je achtervolgd? Echt met je IP of gewoon via mail/msn/dergelijke? Daar helpt namelijk geen IP wissel tegen...

Overigens: als je zo achtervolgd wordt, moet je je misschien ook eens afvragen waar je die idioot hebt opgepikt... Anders hangt de FBI zo weer aan je lijn :)

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 11:19
hij achtervolgt je.. maar wat heeft je ip daar direct mee te maken? hij heeft schijnbaar je ip niet nodig om met je te communiceren?

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-05 22:36

Mindwalker

zappen is zinloos

Die gast proberen te ontlopen lijkt me niet meteen de juiste oplossing, daar kickt hij misschien juist wel op. Als je zijn ip-adres weet kun je zijn provider vast benaderen dat hij je lastig valt (op welke manier achtervolgt hij je eigenlijk?).

En je kunt anoniem gaan surfen via een proxyserver, zodat hij niet weet welk ip-adres je hebt.
edit:

Traaaaag

[ Voor 4% gewijzigd door Mindwalker op 17-04-2003 18:55 ]

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

Verwijderd

Topicstarter
Ja, nou, ik kan hem wel een beetje onder de knie houden, maar het enige wat hij kan is in mijn hotmail snuffelen, tot nu toe. Maar ik heb geen zin om nog meer last van hem te hebben en om achter hem aan te gaan vind ik ook weer zo iets. Dus ben ik bezig om zoveel mogelijk mijn pc te beveiligen (zover deze amateur dat kan dan)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Veranderen van IP zal je niet helpen wat betreft Hotmail :+

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• cwppol
Ok... hou maar op met zoeken...
Aan je Ip heeft hij niets: hij heeft "gewoon" je hotmail password te pakken gekregen.... Heb je dat al veranderd? Lag het password misschien iets te veel voor de hand?

edit:
Kajtje... ik ben altijd snel ;)

[ Voor 14% gewijzigd door cwppol op 17-04-2003 18:59 ]

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:21

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Als je hem goed wil beveiligen zou ik een firewall nemen virus scan (als je dat nog niet had) en geen contact met hem maken. Om de zoveel tijd je wachtwoord van je hotmail veranderen je geheime vraag verandere is ook wel handig.

edit:
ben ik traag of is iedereen snel vandaag? :+

[ Voor 13% gewijzigd door jaKKer op 17-04-2003 18:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
IK heb het password veranderd. Het was een random, door de pc gerenderd password, maar daar ben ik ook nog bezig iets beters van te maken, een soort van 'eigen' programma die telkens mijn paasowrd en geheime vraag veranderd bij ieder login

• cwppol
wat heb je te verbergen :?

Klinkt wel erg fancy allemaal, maar ehm... hoe krijg je het voorelkaar om alle beveiliging bij Hotmail te bypassen en automatisch iedere keer vanalles te veranderen zonder de daarvoor bedoelde pagina's steeds op te moeten roepen? (wat me nogal veel, onnodig, werk lijkt)

Als hij nog steeds bij je Hotmail kan (hoe weet je dat trouwens zo zeker?) nadat je 1x je password veranderd hebt, kan hij het later ook nog wel... Zit hij niet gewon achter je pc als je even naar de wc bent en doet hij alsof hij je loopt te hacken?

[ Voor 92% gewijzigd door cwppol op 17-04-2003 19:02 ]

Verwijderd

Installeer ZoneAlarm met de firewall en program control op high en installeer een virusscanner (Norton lijkt me het beste) om verdachte files te kunnen scannen en installeer Ad-Aware, Ad-watch zit daarbij om registry aanpassingen e.d. op te merken. Sla geen persoonlijke informatie op je PC op (adresgegevens, passwords, bankgegevens).

Accepteer geen verdachte files van verdachte personen :P
Als je ze niet gebruikt zou ik de services "Server" en "Remote Registry" uitschakelen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 19:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kom ik aan Ad-ware en Ad-watch?

• cwppol
download.com?
google.com?

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:21

jaKKer

liev ;x She's on Fire

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 11:29

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op 17 april 2003 @ 18:59:
IK heb het password veranderd. Het was een random, door de pc gerenderd password, maar daar ben ik ook nog bezig iets beters van te maken, een soort van 'eigen' programma die telkens mijn paasowrd en geheime vraag veranderd bij ieder login
je bent bang van iemand die je achtervolgd en zegt dat hij FBI is, maar je schrijft wel je eigen programma voor random pw en bijbehorende secret questions? :? :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Oh ja, nog een tip, geef nergens op het internet niemand je echte naam, niet voor je gratis Hotmail accountje en ook niet voor je GoT account, men kan veel te weten komen over je als ze eenmaal je naam hebben :)
Vul persoonlijke gegevens alleen in als het echt nodig is.

You've got mail ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 19:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar ik weet allen wat van php, voor de rest weet ik niet veel en over het algemeen is het gewoon de formulieren van microsoft overnemen, alles op hidden zetten en als value jou wachtwoord/login mee geven

Verwijderd

Daar kun je niet de Pro-versie downloaden en alleen die heeft Ad-watch volgens mij ;)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

cwppol schreef op 17 april 2003 @ 19:02:
download.com?
google.com?
[mierenneukmodus]Google.com wordt doorverwezen naar google.nl >:) [/mierenneukmodus]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:35
Lol.. een virusscan is ook nooit weg :)

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Mja ik zou ZoneAlarm zelf niet zo snel installeren. Als het eenmaal op je PC staat is het nooit meer weg te krijgen. Na een gewone unisntall bij mij, bleef er nog een programma draaien en bij het afsluiten daarvan viel de internetverbinindg weg..

Aan een fatsoenlijke virusscanner heb je veel meer. Misschien heeft die gast wel gewoon Sub07 op je systeem geinstalleerd (lame, maar goed). Dan kun je wel fancy doen met random wachtwoorden, maar die kan hij dan toch wel kopiëren.. Misschien is het een goed idee om via een online virusscanner je systeem eens te controleren?

Om bij de vraag te blijven, bij sommige kabelaars is het mogelijk om je oude IP-adres te releasen, waarna je een nieuw IP-adres toegewezen krijgt. Dit kan alleen als je met DHCP werkt (geloof ik )

[ Voor 15% gewijzigd door frim op 17-04-2003 21:15 ]

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 07:30
Firewall en hij ziet al niet meer dat je "er" bent.

Virusscanner zodat je zeker weet dat er geen trojaans veulen rondwandelt in je computer. [eventueel ook nog even een anti trojaans veulen progje eroverheen]

Tevens met de virusscanner checken of er insecten en/of andere vieze digi-beestjes zich in je computer huisvesten.

Dan nog even een adaware erover.

BIJ HOTMAIL!!! niet alleen je wachtwoord maar veel interresanter, je geheime vraag... Ik heb al zoveel mensen gehad die een "simpele" geheime vraag hadden.... EZ access :+

Suc6 ermee m8

• Gody
  • Laatst online: 10-09 07:30
Even voor Frim Zonealarm verwjidert zich inderdaad niet helemaal maar dat hij je internetverbinding platgooit heb ik nog nooit van gehoord nadat iemand hem geuninstalled had. Op de site van zonelabs staat er wat je eventueel zelf nog weg kunt gooien... Maaruh zonealarm is verder goed hoor...

Gewoon een local anti trojan horse progje erover....

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 23:13

vehpol

Go Go Gadget!

dual-zip schreef op 17 April 2003 @ 20:29:
[...]

[mierenneukmodus]Google.com wordt doorverwezen naar google.nl >:) [/mierenneukmodus]
[overheenmierenneukmodus] Google.com komt daar alleen als je je taal instellingen op NL hebt staan [/overheenmierenneukmodus]

Verder: Virusscanner, Firewall, Ad-Aware. En dan kan je er helemaal tegenaan. Gewoon allemaal lekker met de standaard instellingen. Lijkt me goed genoeg voor je. Hacker = Gokker/Mazzelaar/bevriend iemand/etc.

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Prik eens een andere netwerkkaart in je machine, grote kans dat je van je ISP een ander ipadres krijgt.

Installeer verder een Firewall die je machine een beetje dicht zet. Log vervolgens in op hotmail, en stuur alle belangrijke berichten door naar een echt mailadres, en gooi vervolgens al je hotmail mappen leeg (ook de deleted items).

Vervolgens nooit meer op hotmail inloggen.

Verwijderd

dual-zip schreef op 17 April 2003 @ 20:29:
[...]

In correcte Nederlandse spelling is dat dan dus miereneukmodus... :7

enkel 'n' dus! B)

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 14:38

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Als het alleen op overlast van hotmail is..... ander accountje aanmaken misschien?????

offtopic:
Vind dat er hier veel mieren mishandeld worden :+

*empty*

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 20:15
Is het ook mogelijk een ip-adres te simuleren? Als je een vast ip-adres hebt?

Verwijderd

honey schreef op 18 April 2003 @ 15:30:
Is het ook mogelijk een ip-adres te simuleren? Als je een vast ip-adres hebt?
via proxy wellicht, http://www.stayinvisible.com/index.php

• Ge4s
  • Laatst online: 29-07-2025
heb je al eens geprobeerd om je ip adres te refreshen met de commando ipconfig

Voorbeelden:
> ipconfig ... Informatie weergeven.
> ipconfig /all ... Gedetailleerde informatie weergeven
> ipconfig /renew ... Alle adapters vernieuwen
> ipconfig /release *Con* ... Alle overeenkomende verbindingen vrij-
"Local Area Connection 1" of
"Local Area Connection 2"

volgens mij als je met bv. Chello je ip adres /released dan vervolgens de volgende dag /renewed hebbie weer een nieuw ip adres.

iedereen heeft een ip toegewezen gekregen bij een statische Inet verbinding zoals kabel of adsl. daar heb je een lease contract op zoals ze dat noemen als jij dat ip niet meer gebruikt naar een uur,dag,week dan wordt je macadres van het ipadress gekoppelt en ben je vrij van je ip.
vervolgens wanneer je ip ververst krijg je weer een nieuwe lease en hoopelijk ook een nieuw ip adres....

naardat wij dachten....

ik hoop dat dit mischien werkt voor je.... GL

• MidnightMotion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04-2022
Wat bedoel je in godsnaam met "een wachtwoord renderen"? Zal wel genereren moeten zijn maar dan nog blijft nog de vraag hoe iemand die een "prog" kan schrijven om zn wachwrd te wijzigen van hotmail niet eens weet wat een IP adres eigenlijk is!?

Vreemd verhaal...

Eigenaar van domoticavergelijken.info

• SH007
  • Niet online
Ik denk dat dit topic niet veel zin meer heeft. Als je een ander IP wilt kun je dat waarschijnlijk wel bij je ISP regelen. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.