[opname] VHS veel te zacht

Pagina: 1
Acties:

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
Op school hadden wij laatst een presentatie met veel microfoons en muziek e.d. Dit werd gemixt met een PA-mixer. Nu werd mij op het allerlaatste moment gevraagd met een of andere oude VCR alles op te nemen. Ik heb daarvoor een verkeerde output van de PA gebruikt, waardoor alles extreem zacht op de band staat. (Teevee op zn hardst kun je het met je oor voor de boxen horen, inclusief veeel ruis)

Ik wil proberen het volume met de PC wat op te krikken en de daardoor ontstane ruis weg te filteren. Maar ik heb dus al erg weinig signaal. Mijn vraag: Hoe kan ik het beste opnemen met de computer en zo min mogelijk signaal laten wegvallen?

Nog andere tips rond deze vraag zijn ook van harte welkom! :)

Verwijderd

Opnemen via de pc, kwestie van aansluiten en een programma als Cooledit gebruiken.... [search=cooledit downloaden]

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 17:52:
Opnemen via de pc, kwestie van aansluiten en een programma als Cooledit gebruiken.... [search=cooledit downloaden]
Ik ben reeds in het bezit van cooledit. Mijn vraag is nu of iemand nog tips heeft. Ik ben op zich wel in staat om geluid op te nemen, ik wil alleen zeker weten of ik niet bij stap 1 al verlies heb.

Verwijderd

normalizen anders, en ruisfilter erover heen gooien? :)

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-08 20:51

Frits Flits

SOUND! Designer

Cool Edit:

- Stukje ruis selecteren
- Transform
- Noise Reduction
- Noise Reduction (ja, nog een keer)
- Get profile from selection
- Save profile