Toon posts:

Samenstellen: High end workstation

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een echt snel systeem samenstellen, hoofdzakelijk voor photoshop en 3d studio werk. ik raak alleen een klein beetje de weg kwijt met alle chipsets en mogelijkheden &%%^##! uit verschillende reviews kom ik tegenstellingen tegen, dus.

ik zat te denken aan een i840 chipset met een p3 proc en 2x 128 mb rdram geheugen. eventueel u2wscsi 160 (64 bits) met een matrox mill. ôf elsa videokaart.

of smijt ik dan ontzettend veel geld over de balk (2* 128 rdram=ƒ 1300 piek) koop ik natuurlijk ook behoorlijk veel pc133 geheugen voor... dat zijn zo van die tegenstrijdigheden!@!$#%

HEEEEEEELLLUP vechten jullie ff uit wat ik het beste kan doen??? :7

I:(

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

denk dat je met een meer mainstream systeempje ook heel goed uit de voeten kunt. dus bordje met i815e chipset en veel ram, 512mb of meer, want ram is goedkoop nu. wel matrox of elsa kaart erin. gezien prijskaartje zou ik gewoon een matrox nemen.

zolang het apparaat geen server hoeft te zijn is ook scsi niet nodig. gewoon snelst mogelijke ide schijf nemen en dan vooral heel erg groot (ivm omvang grafische files).

wel goeie 21" monitor kopen (niet op bezuinigen voor serieus grafisch werk) en, als 't eraf kan, zelfs 2 monitoren.

Verwijderd

Topicstarter
die 21" heb ik al (lliyama pro 502) :+

ik dacht toch dat een razendsnelle scsi schijf (atlas 10kII) het vele swappen wat al die programma's doen beduidend versneld?

Een probleem wat ik nu veel heb is dat het opslaan van een photoshop bestand zo 5 minuten duurt ...

pII 350, diamond fire gl1000pro maxtor 8.4 gB

Verwijderd

Een snelle workstation?

Hmmm, wat dacht je van 15k SCSI schijven met 16Mb cache onboard (Seagate), als video kaart een Gloria Synergy II 32MB AGP kaart of een Oxygen GVX1 32Mb AGP of nog beter een PowerStorm 600 80Mb AGP 4x, alles lopend op een P III 800+ met een kleine 256MB RDRAM, Intel 840 chipset.

Kan je in ieder geval genoeg mee, is retesnel (en duur....)

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Zou eerder 512MB/1GB PC133 kopen. Heb je gelijk die swap niet meer nodig. Denk dat dat sneller is voor minder geld.

Verders is bij mijn weten de P3 bij gelijke kloksnelheid wel beter voor photoshop dan een Athlon, maar wie weet is een athlon die evenveel kost, maar dan een hogere kloksnelheid heeft wel weer sneller voor hetzelfde geld.

Bovendien zou je als photoshop en 3DSMax dat ondersteunen misschien wel een dual syseempje kunnen bouwen. 3DSmax ondersteunt volgens mij in elk geval dual procs, dus daar kun je wel winst op boeken.

Je zou ook in plaats van een 10K SCSI schijf een paar 5400/7200 rpm IDE schijfjes in RAID kunnen hangen. Net zo snel (of nog sneller), met extra veiligheid tov je 10K als je 3 schijven gebruikt, waarvan 1 als backup.

Quantum3D heeft volgens mij nog wel een leuke videokaart voor je met 32 VSA-100 procs. Heb je wel een extra 1600W voeding bij nodig 8-)

ieeeepppppp :P

Verwijderd

Ik zou ff benches checken en vooral de specs van de engines van die programma's is het echt voor een Pentium geschreven, of meer algemeen.

Ik zelf ben een AMD fan, maar als je echt zware programma's gaat draaien die op bepaalde cpu commandos geschreven zou kunnen zijn, zou ik toch echt wel eerst wat achtergrond informatie proberen te vinden op de effectiviteit van deze chipsets bij de doelprogramma's. Dit kan nl. heel wat verschil uitmaken.

Ook ben ik het met de rest eens dat je beter veel MB dan snel MB kan halen. BV ff een 256Mb environment berekenen zie ik in een swap file niet zo snel gaan! Dan kan je wel kiezen om een snelle HD te gaan halen, maar dan verschuif je volgens mij het probleem, en nog niet eens helemaal.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

klopt. neem liever een 512mb of desnoods een gigabyte ram. is waarschijnlijk goedkoper dan die dure scsi-schijven en met genoeg ram hoeft je systeem helemaal niet meer te swappen.

raid heeft niet zoveel zin voor jou. bij het swappen is de toegangssnelheid veel belangrijker dan pure doorvoersnelheid en juist die toegangssnelheid profiteert helemaal niet van raid.

Verwijderd

Topicstarter
kijk daar hebben we wat aan! }:O

Verwijderd

Kijk, voor 3DStudio moet je gewoon een AMD Thunderbird hebben. Ik zou het volgende doen:

Abit KT7 Raid
AMD Tbird 1000MHz of hoger
512MB PC133 geheugen of meer
Matrox G400 MAX Dualhead
En twee of vier IMB DTLA schijven van bijvoorbeeld 30GB in een Raid 1 (Mirror) en Raid 10 (Mirror en Stripe, voor snelheid en veiligheid)

Of even wachten op een (dual) AMD 760 plank met raid onboard. Dat is denk ik iets stabieler en sneller....

Je moet voor 3D Studio overigens sowieso Windows 2000 draaien.

Verwijderd

Ben het eens met jaapaap, AMD's zijn sneller met FPS dan de Intels.
Doe maar een search op "intel vs amd shootout" en je zult zien dat de snelste pentiums niet in de buurt komen van de langzamere AMD's. Maar geef iedergeval het geld wat je bespaard aan een intel uit voor een goede koeler want je kunt thee zetten met je AMD :)

Wil je niet wachten op de AMD760 (niet aan te raden) dan inderdaad een Abit of een Asus KT133 Chipset.

RAM: zoveel mogenlijk ;)
GPU: bij serieuze 3dMax minimaal een oxygen GVX1 anders Geforce2 GTS/Radeon.

Succes!

Verwijderd

Op dinsdag 21 november 2000 21:11 schreef blackEyEz666 het volgende:

RAM: zoveel mogenlijk ;)
GPU: bij serieuze 3dMax minimaal een oxygen GVX1 anders Geforce2 GTS|:(|:(/Radeon*D.

Verwijderd

met i815e chipset en veel ram, 512mb of meer
volgens mij is 512MB max van i815...

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

je hebt natuurlijk gelijk. de i815ep ondersteunt wel max. 1.5gb.

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Of even wachten op de 760 mp. Als je software multiprocs ondersteunt gaat dat razendsnel op de ev-6 bus.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Pagina: 1