Toon posts:

Grote schoonmaak, maar hoe

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van de week mijn pc-kast weer eens opengeschroeft, en echt alles in dat ding zit onder de stof...

Nu wou ik alles een beetje schoonmaken maar ik heb geen idee hoe....stofzuiger/natte doek lijken me niet echt bevoordelijk...

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Koop zo'n spuitbus met lucht... Ding spuit onder hoge druk. Werkt prima :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
ey goed plan! Kan ik die dingen gewoon bij vobis ofzo halen?

Verwijderd

stofzuiger? :*) als je gewoon je hand voor het tuitje houdt en niet tegen de printjes aankomt is er nix aan de hand, ik doe het ook weleens.
zon spuitpus klinkt handig, maar je moet wel met je pc naar buiten anders geeft het nogal een rommel..

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 18:11 ]

• Han
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Hoezo stofzuiger geen goed plan? Thuis doe ik dat altijd.
Doe het wel met beleid...

Op het werk idd met de hogedruk.

We have just one world, but we live in different ones...

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
Je kunt ook een speciaal Computer Stofzuigertje kopen :)
Maar die spuitbussen zijn zeker aan te raden, en of Vobis ze heeft... bel ze op!

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Grote make-up kwarst van je moeder/zus/tante/oma. :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Stofzuiger gaat prima, gebruik ik altijd samen met een kwast. Gewoon voorzichtig zijn met de stofzuigertuit :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 11:25

KabalA!

[ No-Life ]

Als ik niks te doen heb haal ik altijd alle hardware uit me kast en doe ik alles even apart met een kwast 'afstoffen', bijgestaan door een stofzuiger. Gaat hier altijd prima. :)

En als je niet alles leeg wil halen pak je gewoon de stofzuiger, maar doe het wel met beleid zoals al eerder gemeld :)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Verwijderd

Koop de Computer Idee, heb je wat aan :P

(stond geloof ik echt een artikel in)

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Abbadon schreef op 17 april 2003 @ 18:07:
Stofzuiger gaat prima, gebruik ik altijd samen met een kwast. Gewoon voorzichtig zijn met de stofzuigertuit :)
Zo deden we dat op mijn stagebedrijf ook. Werkt alleen best irritant vond ik, want ik als leerling, moest ook zorgen dat de kast en ikzelf geaard bleef met zo'n polsbandje. Als je dan een stofzuiger hebt van zeker 10 jaar oud die zoveel herrie maakt dat collega's, hun gesprekspartners niet meer kan verstaan, zodat ik steeds die stofzuiger uit moet zetten, werkt dat niet echt bevorderlijk.

Zal eens kijken wat zo'n luchtdrukbus kost, dat lijkt me wel een leuke oplossing :)

Dividend for Starters

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:19
Die luchtdrukspuitbussen zijn inderdaad misschien wel eens handig. In m'n computer zit alles redelijk dicht op elkaar dus ik kan er met een stofzuiger of schoonmaakkwast er niet zo snel tussen en ik heb ook geen zin om iedere keer heel m'n PC uit elkaar te halen.
Erg duur zullen die dingen niet zijn, het is alleen maar lucht wat er in zit :)

The devil is in the details.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Lang leve AF.
AF heeft heel veel op het gebied van computer reiniging.
Zoals bijvoorbeeld die spuitbussen lucht, de AF sprayduster.
Ze hebben ook AF Screen CLENE, speciale vochtige doekjes voor het schoonmaken van je scherm, ook van je TFT scherm.

Verwijderd

stofzuiger op blazen zetten >:) zo maak ik me server altijd schoon ( geen zin om uit te zetten enzo :P blaas gewoon alles de kast uit )

• Havocnl
  • Laatst online: 17-08 10:40
Vooral op fans werkt de stofzuiger heel goed >:)
Dan gaan ze ineens heel leuk draaien ;)

Wèh zedde gij??

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:48

Reptile209

- gers -

Ook een leuke (moet je wel je eigen tapje hebben) is 2-3 bar koolzuurgas er doorheen jagen. Hoef je ook je voeding niet uit elkaar te schroeven enzo.
Blijft wel de tip om het buiten te doen! (hier extra belangrijk: CO2 wil je niet in enorme hoeveelheden je kamer in blazen, ademt kut :P)

Zo scherp als een voetbal!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Havocnl schreef op 17 April 2003 @ 21:22:
Vooral op fans werkt de stofzuiger heel goed >:)
Dan gaan ze ineens heel leuk draaien ;)
kan je ook gewoon met je mond doen :P

(fan onder water houden en hem dan voor de grap op 6 1,5V batterijen in serie gelegd aansluiten is ook eeeeeeerg leuk :))

Verwijderd

G33rt schreef op 17 April 2003 @ 21:28:
[...]

kan je ook gewoon met je mond doen :P

(fan onder water houden en hem dan voor de grap op 6 1,5V batterijen in serie gelegd aansluiten is ook eeeeeeerg leuk :))
dan draait die erg sloom :+

( 6x 1.5 = 9 volt btw) pak gewoon een 24 volts voeding >:) je fan zal in een bak water toch niet snel door branden :+

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Hoewil ik zelf ook regelmatig zo'n spuitbus met lucht gebruik, ben ik wel van mening, dat een stofzuiger beter is. Hiermee wordt het vuil opgezogen in plaats van gewoon weggeblazen. Door het blazen wil het vuil nog wel eens op minder fijne plekken komen, allerhande spleetjes enzo en daardoor slechtere contacten als gevolg hebben. Ook zou ik met zo'n spuitbus nooit op zeer dichte afstand tegen een fan aan spuiten, dan krijg je veel kans op rotzooi *in* de fan, een uit balans lopende fan als gevolg. Dat is me in ieder geval wel eens overkomen.

Maar verder als je het gewoon een beetje met beleid doet, gaat het met zo'n spuitbus redelijk goed. Tis wel sneller dan een stofzuiger, en je komt overal, met een stofzuiger kan dat wat lastiger zijn.

• Extremiel
  • Laatst online: 08-01-2025
Reptile209 schreef op 17 april 2003 @ 21:25:
Ook een leuke (moet je wel je eigen tapje hebben) is 2-3 bar koolzuurgas er doorheen jagen. Hoef je ook je voeding niet uit elkaar te schroeven enzo.
Blijft wel de tip om het buiten te doen! (hier extra belangrijk: CO2 wil je niet in enorme hoeveelheden je kamer in blazen, ademt kut :P)
Als je dan toch met koolzuur gaat werken uit een tap, pak dan een fles zonder drukregelaar... 300bar... 1-2seconden opendraaien en je kast is leeg...

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:45
Stofzuiger werkt altijd het beste,zorg ook dat je kast geen gaten heeft waar stof doorheen kan komen.

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

zon spuit bus heb ik dus ook... houd het niet te dicht bij je componenten want op dat moment sta je dus fijn de boel te bevriezen

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Stofzuiger is niet zo slim mensen.... genereert een nogal statisch veld en we weten allemaal inmiddels wel wat dat met je kwetsbare electronica kan doen!!!!!

Verwijderd

Stofzuiger is niet zo slim mensen.... genereert een nogal statisch veld en we weten allemaal inmiddels wel wat dat met je kwetsbare electronica kan doen!!!!!
Gelukkig ben ik geaard en heb ik de stofzuiger vast :)

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Ik blaaf hem altijd ff door met de compressor :). Ook de monitor, kap eraf schroeven, blazen, dicht.

Moet je niet met je keyboard doen, dan werken er een paar letters niet meer.

Grolsch Royce!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 02:22:
Gelukkig ben ik geaard en heb ik de stofzuiger vast :)
Moet je ze wel op het metalen gedeelte vasthouden en zeker geen plastic kruimeldiefjes gebruiken ..

• Gepperd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08 14:51

Gepperd

Burp!

Op me stage ook wel eens van die spuitbussen gebruikt met lucht, werkt erg goed om te reinigen. Alleen de boel bevriest vrij gauw inderdaad, dus beetje afstand bewaren..Nadeel van dat spul was dat ik altijd hoofdpijn kreeg als ik met dat spul gewerkt had..Was gewoon stikstof volgens mij, neer mensen met die ervaring?

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Compressor blijft het beste hoor :*).

[ Voor 3% gewijzigd door SuperPaddo op 18-04-2003 15:27 ]

Grolsch Royce!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 01:46:
Nounou, computeronderdelen kunnen best wel wat hebben hoor. Je moet der natuurlijk niet voor doen, maar van wat statische elektriciteit ed gaat je hardware echt niet ZO vlug stuk hoor

Verwijderd

Met een compressor wil het ook best

• NOFEAR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 11:59
Waar swiffer verschijnt stof verdwijnt.. :) gebruik ik wel us..

Verwijderd

DAMAGE schreef op 18 April 2003 @ 01:40:
zon spuit bus heb ik dus ook... houd het niet te dicht bij je componenten want op dat moment sta je dus fijn de boel te bevriezen
LOL, prommy eat your heart out :+

doe het zelf ook altijd met een klein stofzuigertje, en van die omgekeerde luchtbusjes...

kan me herinneren dat de kijkshop geloof ik laatst van die speciale kitjes verkocht om de boel schoon te maken.. toetsenbord en zo... man wat voor troep er bij mij wel allemaal niet tussen wegkomt :r

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

NOFEAR schreef op 18 april 2003 @ 16:01:
Waar swiffer verschijnt stof verdwijnt.. :) gebruik ik wel us..
is dat ding niet uber statisch om dat dat et stof aantrekt? zou niet zo fijn zijn whehe

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Pagina: 1