Hoe programma vertalen?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:28
Ik zit eigenlijk met een probleem, ik heb een programa om de parallele poort mee te bestuuren maar die is alleen maar en het engels en in het duits. Nu heb ik even in de programa map van het programa gekeeken en daar staan 2 bestanden German.rc en English.rc. In die bestanden staan allemaal woorden en zinnen die in het programa staan. Nu dacht ik als ik die gewoon in het nederlands verander en opsla dan is het goed, maar als ik dat doe verandert er niets. Wat doe ik fout?
Het gaat om dit freeware programa: http://www.sullus-computer.de/kemo/dwnld/b210_dw.EXE

edit: ik heb ook al met resourcehacker gespeeld maar daar kon ik geen woorden vinden

[ Voor 8% gewijzigd door Brokencore op 17-04-2003 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het programma ook moet weten dat je die funtie, en nieuwe taal aanroept dit zal er domweg niet inzitten.. althans dat denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-10 15:09
BHZ-Robert schreef op 17 April 2003 @ 17:14:
.... Nu dacht ik als ik die gewoon in het nederlands verander en opsla dan is het goed, maar als ik dat doe verandert er niets. Wat doe ik fout?
Dat zou ik ook gedacht hebben inderdaad. Maar ik ben het programma even aan het downloaden en dan probeer ik ook wel wat. Ik heb zelf ook een aantal programma's die ik wel zou willen vertalen namelijk, dus dit is dan een leuke oefening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Vertaal de Duitse file naar het Nederlands en dan opslaan als German.rc.
Waarschijnlijk heeft het programma geen funcite die automatisch voor andere talen checkt.

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokencore
Dxta schreef op 17 April 2003 @ 19:21:
Vertaal de Duitse file naar het Nederlands en dan opslaan als German.rc.
Waarschijnlijk heeft het programma geen funcite die automatisch voor andere talen checkt.
Dit heb ik ook gedaan maar het bleef gewoon in duits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 11:03

Lorn

I have a bad feeling...

Ziet er naar uit dat er wat ontwikkel bestanden zijn meegeleverd maar geen sourcefiles. Denk niet dat het je gaat lukken om de taal aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorn

Lorn

I have a bad feeling...

Hmm... je zult op een of andere manier zo'n .lng file moeten maken... Zou alleen nog niet weten hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-10 18:02
mail de maker van dat programma ff dan, en zeg dat je het wilt vertalen in het nederlands. kan hij vast wel iets regelen...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorn

Lorn

I have a bad feeling...

Volgens mij is de applicatie met Delphi gemaakt, in ieder geval met een Borland product. Dat zul je nodig hebben om een .lng bestand aan te maken. Aan de hand van de 'german.res' kun je dan wel een heel eind komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokencore
Ik heb ook nog even zitten zoeken en volgens mij is deze versie die ik nu heb ook al een keer aangepast http://www.kemo-electronic.de/ksi8_winall.exe is namelijk de orginele versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokencore
Ik ben er bijna uit. Ik moet van het *.rs bestand en *.RES bestand maken met behulp van het programa brcc32.exe, maar deze kan ik nergens vinden.

edit: ik heb hem gevonden, ik ben hem nu ff aan het downloaden

[ Voor 19% gewijzigd door Brokencore op 18-04-2003 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:16

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

google, gezocht op brcc32.exe: The Borland's Resource Compiler command line tool is located in the Delphi Bin directory

[ Voor 5% gewijzigd door sh4d0wman op 18-04-2003 16:38 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokencore
Maar ik heb dus geen Delphi. Maar ik moet volgensmij eerst van een rs bestand een res bestand maken en daarvan weer een dpr bestand maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokencore
Zou iemand met Delphi het bestand RW32CORE DLL kunnen stuuren, dan kom ik weer een stuk verder.
Pagina: 1