bestaan er alleen zwartwit inktjetprinters?

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kyrill
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01-2025
bestaan er alleen zwartwit inktjetprinters?
Search geeft geen soelaas en een zoektocht bij Epson of HP ook niet.

Ik print niet meer dan 1 à 2 keer per week zwartwit text en zie met lede ogen dat ook mijn peperdure kleurencartidge wordt gespoeld.

Behalve een een laserprinter kopen is er een inktjet alternatief?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ros gewoon die kleurencartridge uit je printer. sim-pel. Dan moet je alleen wel een grijstinten-cartridge kopen om die kleurencartridge te vervangen hè, anders snapt je printer het niet meer (om zeg maar het zwart-wit effect te emuleren met die cartridge) :)

[edit]
en nee, zwart-wit printers zijn in het vorige millenium blijven steken en zijn absoluut niet meer verkrijgbaar. Echt niet. Geen enkele winkel heben ze meer. Echt niet. Controleer maar bij een gemiddelde winkel. C1000? Geen zwart-wit printers. De Tuinen? Geen zwart-wit printers. Hier al 2 winkels die ze al niet meer hebben. Nee dus, zwart-wit printers bestaan niet meer.

Overigens, bezitters van zwart-wit-printers, hier kunnen jullie dus geld uit slaan hè!

[ Voor 98% gewijzigd door HunterPro op 17-04-2003 17:15 ]

• kyrill
Hmm, je kleuren cartridge vervangen met een grijstinten. Zijn die wel makkelijk verkrijgbaar? en is de prijs ook niet minstens net zo duur, zo niet duurder dan een zw cartidge?

Stel dat je je kleuren cartidge zelf bijvul met bvb water zou dat werken?

• HunterPro
  • Niet online
kyrill schreef op 17 April 2003 @ 17:18:
Hmm, je kleuren cartridge vervangen met een grijstinten. Zijn die wel makkelijk verkrijgbaar? en is de prijs ook niet minstens net zo duur, zo niet duurder dan een zw cartidge?

grijstinten-cartridges kosten de helft van een zwarte, aangezien grijs voor maar 50% uit zwart bestaat.

[edit]
Je kan kijken naar de R3t4-RD cartridge, is een hip ding en best handig.

[ Voor 20% gewijzigd door HunterPro op 17-04-2003 17:25 ]

Verwijderd

C1000, die grijstinten cartidges willen wel eens bij de supermarkt in de aanbieding zijn (krijg je er een gratis witte cartidge bij)

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

kyrill schreef op 17 April 2003 @ 17:18:
Dat werkt heel goed, dat heb ik ook gedaan!
Bij een nieuwe gewoon de ene helft eruit halen (en ergens opslaan) en de rest bijvullen met water. Als die cartridge leeg is, kun je 'm weer bijvullen met de andere helft.
HunterPro schreef op 17 April 2003 @ 17:21:
[...]
grijstinten-cartridges kosten de helft van een zwarte, aangezien grijs voor maar 50% uit zwart bestaat.
Dit is dus niet waar, laatst bij de kijkshop waaren ze 60% van de prijs van een zwart/wit cartridge! Maar dat zijn afzetters, je moet ze gewoon bij een computerhandelaar kopen.
Vraag meteen ff naar een wit cartridge, die zijn een stuk goedkoper dan de combinatie zwart/wit cartridge en gaan ook een stuk langer mee. ik heb de mijne een jaar geleden gekocht en hij is nog steeds niet op!

[ Voor 46% gewijzigd door Ruzor op 17-04-2003 17:27 ]

[This is what you get when you mess with us]

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Je zou wel eens kunnen informeren naar de R3t4-RD cartridge. Die is hervulbaar en vrij universeel toepasbaar. Wel even vragen naar het model voor of de Epson of de HP. Zelf bijvullen is over het algemeen niet aan te raden, dat doen de recyclingbedrijven al en je krijgt binnen de kortste keren een gruwelijke knoeiboel (heb er ervaring mee).

[ Voor 18% gewijzigd door Yoozer op 17-04-2003 17:28 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• HunterPro
  • Niet online
Yoozer schreef op 17 april 2003 @ 17:23:
Je zou wel eens kunnen informeren naar de R3t4-RD cartridge. Die is hervulbaar en vrij universeel toepasbaar. Wel even vragen naar het model voor of de Epson of de HP. Zelf bijvullen is over het algemeen niet aan te raden, dat doen de recyclingbedrijven al en je krijgt binnen de kortste keren een gruwelijke knoeiboel (heb er ervaring mee).
ja idd, heb laatst nog een shirt weg kunnen gooien dat helemaal onder de zwarte en witte vlekken zat :{ leek net een koei man :{

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
HunterPro schreef op 17 April 2003 @ 17:11:

en nee, zwart-wit printers zijn in het vorige millenium blijven steken en zijn absoluut niet meer verkrijgbaar. Echt niet. Geen enkele winkel heben ze meer. Echt niet. Controleer maar bij een gemiddelde winkel. C1000? Geen zwart-wit printers. De Tuinen? Geen zwart-wit printers. Hier al 2 winkels die ze al niet meer hebben. Nee dus, zwart-wit printers bestaan niet meer.
De bakker: NOPE! :(

Correct.. wedden dat die ze hebben?? Ze hebben ook nog mooie matrix printertjes staan voor doordruk velletjes :P

• HunterPro
  • Niet online
Sn3akz schreef op 17 april 2003 @ 21:27:
[...]

De bakker: NOPE! :(

Correct.. wedden dat die ze hebben?? Ze hebben ook nog mooie matrix printertjes staan voor doordruk velletjes :P
is dat een zwart-wit inktjet? Lees jij topicstarts? *sugth*

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik weet dat Canon kan werken met 2 identieke zwarte cartridges bijvoorbeeld (dan print hij ook dubbel zo snel :))

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
Zelf heb ik hele goede ervaringen met de 6TW-8990 van Lexmark, wordt in bedrijven ook veel gebruikt heb ik gehoord!

edit:
Ook maar even wat andere info... Je kunt een lege kleuren cartridge in sommige printers gewoon laten zitten (dan gaat hij dus ook niet nog leger) en je hebt printers met maar 1 cartridge tegelijk (vooral in het ultra compacte gebied)

[ Voor 53% gewijzigd door cwppol op 17-04-2003 21:40 ]

• kyrill
6TW-8990 van Lexmark is dat een "eenvoudige" zwartwit priter, en zo ja, is die nog te krijgen?

En op zowel Google als lycos krijg ik 0 (!) reacties op de R3t4-RD cartridge.
Waar kan ik die kopen of info vandaan halen?

[ Voor 44% gewijzigd door kyrill op 17-04-2003 22:45 ]

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Oude HP 500 deskjet :)

[22:49] * riemer heeft er 1tje liggen onder 10 meter stof 8)7

[ Voor 60% gewijzigd door aReaRe op 17-04-2003 22:49 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Sn3akz
HunterPro schreef op 17 April 2003 @ 21:31:
[...]

is dat een zwart-wit inktjet? Lees jij topicstarts? *sugth*
Sorry :(

Maar als ik het goed begrijp wil de TS een printer met 2 cartridges: een zwarte en een witte??

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Riemer Reinalda schreef op 17 April 2003 @ 22:48:
Oude HP 500 deskjet :)

[22:49] * riemer heeft er 1tje liggen onder 10 meter stof 8)7
* TaXaN heeft er nog altijd eentje in gebruik :D

Werkt nog altijd perfect en is voldoende voor mij.
Ik zou de TS dan ook aanraden om eens rond te kijken naar zo'n oud 2e hands dingetje. Die oude printers van HP zijn quasi onverwoestbaar. Mits wat ontstoffen, de tandwieltjes e.d. wat smeren en een nieuwe cartridge zijn die dingen als nieuw.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik heb ook 2x een HP Deskjet 520 staan, ze hebben een schoonmaakbeurtje nodig maar ze doen het wel ...
en inkt kan je gewoon nog steeds halen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 16:27

Beaves

Usque ad Finem

Sn3akz schreef op 17 April 2003 @ 23:25:
[...]

Sorry :(

Maar als ik het goed begrijp wil de TS een printer met 2 cartridges: een zwarte en een witte??
Moet je wel voor een goede witte gaan, anders krijg je rare printjes. De HP "SuperWhite" inkten zij bijvoorbeeld erg goed, maar wel duur.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Sn3akz
Mja klopt.. dan worden ze soort van grijs... :P Idd wel HP BrightWite ink gebruiken...

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:12
Ik denk niet dat de topicstarter hier echt mee geholpen wordt.

Epson printers hebben de vervelende eigenschap veel inkt er doorheen te spoelen als je de printer aanzet, een ander merk lijkt me voor jou dan een betere keus.

Wat nog beter zou zijn is een printer die ook werkt als er geen kleuren cartridge is zit. Epson printers werken dan in ieder geval niet. Ik weet niet welke merken printers wel zonder kleurencartridge werken, dat zou je even moeten opzoeken.

Verwijderd

Ik vul mijn wit meestal bij met een mengsel van karnemelk en tandpasta. Dat werkt supergoed, maar ze zeggen dat dan de fabrieksgarantie vervalt :(

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 16:27

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 20 April 2003 @ 21:06:
Ik vul mijn wit meestal bij met een mengsel van karnemelk en tandpasta. Dat werkt supergoed, maar ze zeggen dat dan de fabrieksgarantie vervalt :(
Dat klopt, als je namelijk tandpasta pakt die niet anti-tandsteen is, komt er tandsteen op het papier. Dus gewoon een kwestie van anti-tandsteen tandpasta gebruiken, dan kan er niets fout gaan.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Koop een 2dehands hp laserjet,
heb hier een 6L voor 50 euro gekocht,
doe nu al 800 paginas met de toner die er in zat :)

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 20:06
Ik heb hier wel een HP Deskjet 510 staan. Een oudje maar nix mis mee hoor! Mail me maar :P

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Pagina: 1